Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Vast IP - DNS
Reflex
Hoi,

Als ik voor mijn PC's in het netwerk achter de LB een vast IP toewijs, wat moet ik dan voor de DNS invullen?

primaire DNS-server: 194.134.5.55
secundaire DNS-server: 194.134.5.5

of 192.168.1.1

werkt nl allebei......?

Reflex

Puma
de primaire en secundaire even omdraaien en dan moet ie het doen.
je kan ook de soft DNS invoeren. dan voer je gewoon in : 192.168.1.1 en secundair laat je leeg.

Reflex
ok bedankt, ook niet omgedraait werkt het, ik wilde graag ook wat uitleg om het te snappen. Cool

Ik vond in de lb zelf ook nog 194.134.5.5 en 194.134.0.97

dit zal wel de DNS zijn die de LB zelf nodig heeft voor de vertaling?

-BTW: ik wist niet dat er zo iets is als "soft DNS"

Lizard
De livebox heeft intern 2 dns servers staan die jij gevonden hebt:
194.134.5.5 en 194.134.0.97.
De livebox doet aan dns-relay, dwz, elk dns verzoek wat binnenkomt op 192.168.1.1 wordt doorgesluisd naar 194.134.5.5 en 194.134.0.97.
Zelf heb ik op m'n pcs gewoon 194.134.5.5 en 194.134.5.55 hard ingesteld.

Richard
Makkelijker is 192.168.1.1 dat is eenvoudiger te onthouden.
Met de LB kan het inderdaad allebei, dat is met routers niet altijd het geval, ook weer een reden om niet te gaan lopen zoeken naar dns servers maar gewoon het ip van de router in te geven.

Laat de router het wel door, dan kun je ook de externe dns ip's ingeven.

Grappige term trouwens dat "soft-DNS", wat zou dat moeten betekenen want dat is voor het eerst dat ik daarvan gehoord heb.

Ik heb hier trouwens een probleem met de DNS.
Als tweede DNS server staat hier ook 194.134.0.97, doch ga eens in dat venster in de Livebox kijken en klik dan eens op "toepassen".
Ik krijg dan een popup te zien met de tekst: "Geef een geldige secundaire DNS server op".
Voor zover ik weet gebeurt dit sinds de Orange update.
Heeft Orange dat soms verandert? Als ik er 5.55 van maak doet ie het wel.
En dat terwijl een lookup op die 0.97 toch gewoon DNS2.euro.net als resultaat geeft.
Ik weet niet wat ze weer aan 't prutsen zijn hoor.
Gewijzigd door Richard op 10 July 2006, 03:54
Greetings, Richard.

Reflex
Inderdaad, beide moeten een andere DNS IP hebben. Dit heeft niks met orange te maken, maar is gewoon Windows....

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vast IP - DNS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen : 2 19 Feb 2016
Port Forward TG712 Utorrent: kan geen vast IP adres aanmaken Thomson configuratie en problemen : 5 25 Dec 2013
VPN Tunnel en vast IP Frequently Asked Questions : 2 07 Sep 2011
Modem loopt vast Livebox configuratie en problemen : 4 30 Nov 2010
Livebox loopt regelmatig vast Algemeen : 3 23 Oct 2009