obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem loopt vast
mikeh
Beste lezer,

Na al een paar maanden met dit probleem te zitten wordt het toch eens tijd voor een topic op dit forum Smile

Het probleem als volgt:

Ik heb momenteel een domeinnaam afgesloten die naar mijn eigen IP linkt. Hierachter zitten vervolgens weer services zoals Exchange en IIS.
Nu is het probleem dat, als ik naar mijn eigen domein ga via IE/ Firefox, mijn modem gewoon compleet crasht en niet meer werkt totdat ik deze van de stroom haal en opnieuw opstart. Dit zelfde probleem geldt ook voor het invullen van mijn IP adres waaraan ik dit domein gekoppeld heb, in dit geval het 81.70... IP adres.
Vanaf een andere internetverbinding gaat het verbinden naar mijn server en alles zonder problemen.

Huidige netwerk opstelling:

ISRA -> Livebox -> Server -> Switch

Op de Livebox staat de DHCP/ DNS server aan en is in staat om IP adressen uit te delen. Deze geeft vervolgens een adres aan mijn server die ik vast in heb gesteld. Daarnaast heeft deze nog een Wireless netwerk adapter.

Op de Server heb ik een standaard Windows 7 installatie met daarop VMware Server 2.0 met twee virtual machines.
Virtual machine 1: Endian firewall appliance (DHCP/ NAT/ Firewall)
Virtual machine 2: Windows Server 2008 R2 (Exchange/ IIS/ DNS)
De virtual machine 1 geeft dus DHCP leases aan mijn cliƫnts door, welke op een switch zitten verbonden. Daarnaast wordt de DNS server gebruikt van W2K8. Deze DNS server heeft vervolgens weer een tweetal Forwarders naar de DNS servers van Online.

Nu werkt alles gewoon perfect behalve wanneer ik dus naar mijn eigen domein ga via webbrowser of gewoon een simpele ping stuur. Hiermee crasht de volledige modem en blijft zo totdat deze opnieuw gestart wordt, wat in sommige gevallen vervelend is. Nu is het alleen de vraag of dit gewoon instellingen op mijn modem zijn of dat mijn modem gewoon niet goed functioneert op deze functie.
Ik heb al geprobeerd om de DHCP server, van de Livebox, uit te schakelen via de webbrowser, dit had helaas geen effect. Ook het (hard)resetten van de modem mocht niet baten. Daarnaast zijn de ADSL statistieken in orde, downstream van 8000Kbps, upstream 1028Kbps en ook staat de CRC-fout teller bijna altijd op 0.

Online abbo is een ADSL verbinding van 8Mb inclusief telefonie (helaas dus geen eigen modem Sad)

Weet iemand anders nog een oplossing of wordt het tijd voor een belletje naar Online voor nieuw modem?

Alvast bedankt, Mike!
 
I R Baboon
Je opstelling zou moeten werken.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de Livebox geen NAT loopback ondersteunt en daarom op zijn gat ligt als je eigen WAN ip gebruikt.
Normaal is dat geen probleem, maar met die extra DNS server kan ik me voorstellen dat daar het probleem ligt.

Maar waarom gebruik je geen proxy server op het internet om je verbinding te testen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mikeh
Heb het al opgelost door een omweg. Het testen was meer voor gebruik van de SSL certificaat.

Nu heb ik een nieuwe Zone in mijn lokale DNS server gemaakt met mijn domeinnaam en deze gekoppeld aan mijn servers interne IP adres. Zo werkt mijn certificaat ook en is het probleem met de Livebox ook opgelost.

Vind het alleen vreemd dat de Livebox ermee ophoudt en crasht.
 
I R Baboon
De Livebox is ook al een oud beestje. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem loopt vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie