obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
snelheid verbinding
polla00
Op mijn adres moet ik 8 mb kunnen halen, hij haalt er echter maar 2 of 3. Alle aansluitingen zitten goed. Heeft iemand tips hiervoor?
 
polla00
Misschien wat simpel geredeneerd, maar als ik een snelheid van 3 mb kan halen neem ik aan dat het allemaal goed zal zijn. De livebox zit met een telefoonsnoertje van 50cm in het kontakt, zou het met een apart netwerkkaartje sneller kunnen gaan? Gaat nu via aansluiting op moederbord.
 
guus
Ja dat zou zo maar eens kunnen.

Moet je even kijken wat voor een netwerkkaart er in je moederbord zit.
 
polla00
Vergissing, toch via een los netwerkkaartje: Realtek RTL 8139/810x Family Fast. Zou het kunnen helpen om er een andere in te stoppen?
 
polla00
Heb zojuist de tip gekregen om de livebox max. 50 cm vanaf het isra-punt aan te sluiten. Het telefoonkontakt waarop de livebox nu is aangesloten ligt er 8 og 9 meter vandaan. Betekent wel wat geknutsel, en heel erg handig ben ik niet. Zou dat inderdaad zoveel kunnen schelen?
 
guus
Nee dat helpt niet. Die is snel genoeg.
 
TCP_IP
zou idd kunnen helpen ja... als je 9 meter telefoonkabel hebt van beetje slechte kwaliteit verlies je signaal oftewel snelheid...

tevens afstand wijkcentrale check http://pcdb.bbned.nl/
indien meer dan 3 km zul je niet veel meer halen
 
polla00
Bednakt voor de reacties, ik zit 809 meter van de centrale vandaa, perfekt dus. Ik heb gisteren met de aansluitingen geknutsled e.d., de livebox hangt nu in de meterkast, echter: snelheid werd niet hoger. Nog maar eens gebeld en wat bleek: eindelijik zag iemand dat er ergens iets fout zit, mijn livebox maximeert de snelheid op 4 mb, terwijl dit op 8 mb zou moeten staan. De technische dienst van orange zal dit gaan oplossen, ben benieuwd wanneer. Mijn probleem is dus (binnenkort) uit de wereld (hoop ik). Bednakt voor de reakties,Smile
 
modswat
bednakt lool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie