obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding slecht
angel74
Hallo,

Misschien dat mijn vraag al ergens staat hier, sorry dan voor een dubbele vraag.

Ik heb sinds gisteren draadloos internet van Orange/online.
Wifi usb stick plus kaart in mijn live box.

In de woonkamer is mijn verbinding goed, natuurlijk niet zo goed als met de kabel want soms val ik gewoon weg Angry

Maar als ik de laptop in mijn slaapkamer wil gebruiken, want ook de bedoeling is ervan dat ik hem overal kan gebruiken en niet op een vaste plek, want dan kan ik ook een pc kopen.
Is mijn internet verbinding echt knudde Shock
Heel laag en daar valt hij heellllllllll vaak weg.

Wie kan mij helpen, want ik wil mijn laptop draadloos hebben zodat hij overal gebruikt kan worden en niet alleen in de buurt van mijn livebox Frown

Ik ben een leek in zulke dingen, mijn ex deed dat altijd. Nu moet ik het zelf zien op te lossen maar hoop dat er iemand hier is die mij kan helpen.

Anders gaat dat ding terug naar Orange/online ik ga geen 4 euro permaand extra betalen voor iets wat niet werkt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
rrozema
Dit is inderdaad al veel vaker ter sprake gekomen, maar ik wil het best nog wel weer eens herhalen: De wireless verbindingsset van Online moet je zo snel mogelijk retourneren, misschien lukt het je om ze te overtuigen dat je er geen jaar aan vast zit. Die zooi is knudde en zal je altijd dit soort problemen blijven geven. Lukt het je niet om ze te overtuigen dan betaal je 1 jaar lang 4 euro per maand voor de beide onderdelen van de set, mogelijk kun je een van de beide onderdelen van de set toch nog gebruiken, het is dus niet helemaal weggegooid geld.

Je kunt beter een (bijna willekeurig) ander accesspoint plus een adapter voor in je laptop kopen. Je moet bijzonder veel pech hebben wil dat een minder goede verbinding opleveren dan met die set van Online. Daar zijn meerdere redenen voor. Ik zal er een paar opsommen:
- de kaart die online je in de livebox laat stoppen is helemaal niet ontworpen om als access point gebruikt te worden en heeft daarom een beperkte zend-/ontvangststerkte en een beperkte antenne,
- de plaats van de livebox moet zo dicht mogelijk bij het ISRA zijn voor de ADSL verbinding, maar dat is meestal niet de meest geschikte plek voor een wireless access point (hoe vaak zit jij met je laptop in de buurt van de meterkast?)
- de usb adapter die Online je levert heeft een slechte antenne, weinig zendvermogen, een slechte ontvangst en bovendien zit hij op je pc aangesloten via de USB poort en heeft daardoor een lage doorvoersnelheid, afgezien van alle compatibiliteitsproblemen die je vaak met een usb adapter ondervindt.
- de livebox ondersteunt alleen de gemakkelijk te kraken WEP beveiliging, als je toch het betere WPA instelt verlies je een groot deel van de snelheid van je verbinding.
Kortom, Online verhuurt je inferieure troep, elke euro die je daar aan uitgeeft is te veel.

Er zijn meerdere manieren om de draadloze verbinding in je slaapkamer te laten werken, De meeste kun je zelfs met elkaar combineren zodat ze elkaar nog versterken:
- breng je wireless access point dichter naar je slaapkamer (verklein de afstand),
- zorg dat je wireless access point een sterker signaal afgeeft,
- zorg dat je wireless access point zwakkere signalen kan ontvangen,
- zorg dat je netwerk adapter in je laptop een sterker signaal afgeeft,
- zorg dat je netwerk adapter in je laptop zwakkere signalen kan ontvangen.

Zoals je misschien inmiddels door hebt, kun je eigenlijk geen een van deze verbeteringen doorvoeren met de set van Online. Daarom adviseer ik je om zelf een wireless accesspoint te kopen/lenen/krijgen en die te gebruiken in plaats van de kaart in de livebox.

In de computerwinkels willen ze je graag een kastje verkopen met het opschrift 'wireless access point'. Vaak zijn die echter duurder dan een 'wireless router', veel mensen hebben namelijk nog wel eens zo'n ding liggen van een oude verbinding of kennen iemand die nog zo'n ding heeft liggen. Maar ook als je er een uit de winkel haalt: je hoeft niet perse een (duurder) Wireless access point te kopen, een wireless router is vaak goedkoper. Een wireless router kan meer maar is ook geschikt om als wireless access point gebruikt te worden. Het grote voordeel van een officieel 'wireless access point' is dat de fabrikant dan precies beschrijft hoe je hem moet instellen en bij een wireless router moet je die instellingen ergens anders vandaan halen (dit forum bijvoorbeeld).

Ok, jij hebt dus nodig:
- 1 wireless access point (of een wireless router)
- 1 netwerk adapter voor in je laptop.

In moderne laptops zit vaak al een wireless adapter ingebouwd, veel kans dus dat je de laatste niet eens hoeft aan te schaffen. Als jouw laptop echter geen ingebouwde wireless netwerk adapter heeft, komt hier je kans om de wireless set van Online te gebruiken: de kaart die Online bedoelt om in je livebox te stoppen, past ook in de zijkant van je laptop! Je kunt hem dan gebruiken als wireless adapter in je laptop. Zo'n PCCARD adapter (want zo heet die aansluiting) presteert stukken beter dan de usb adapter die Online levert voor in je pc. Eventueel kun je zelfs nog een 2e pc aansluiten met die usb adapter, maar vanwege de slechte prestaties van en de slechte drivers voor die usb adapter kan ik je dit laatste eigenlijk alleen maar afraden. Koop liever een extra adapter van 2 tot 3 tientjes voor zo'n 2e pc. Raak de usb adapter echter niet kwijt: aan het eind van het contract wil Online de hele set terug en als je 'm dan niet kan opsturen, kost je dat het belachelijke bedrag van 129 euro!

Het wireless acces point sluit je met een netwerk kabel aan op de rode of de gele (maakt niet uit) poort van de livebox en zo kun je dus het wireless access point dichter naar je slaapkamer brengen. De netwerk kabel mag tot wel 100 meter lang zijn! Knap appartement als jouw slaapkamer zo ver weg is van je meterkast... Bovendien heeft vrijwel elk access point een externe antenne en daardoor een sterker signaal en een betere ontvangst dan de set van Orange. Hierdoor 'draagt' het signaal verder. Je kunt heel goedkoop een setje krijgen van sweex of sitecom, o.i.d. maar ook hier geldt meestal: goedkoop is duurkoop. Besteed liever een paar tientjes meer en koop een beter merk als bijvoorbeeld, D-link, linksys o.i.d. Dat hoeft echt niet zo veel te kosten, een linksys wrt54g bijvoorbeeld koop je al vanaf 49 euro. Als je het om het geld niet hoeft te laten kun je ook voor de nieuwere N-technologie gaan: dan heb je snelheden tot wel 300Mbit/sec i.p.v. de 54Mbit/sec van de G-technologie. Let er dan wel op dat je, om die snelheden te halen, aan beide kanten een N-apparaat moet hebben. Dus dan kun je bijvoorbeeld niet de adapter van Online blijven gebruiken. In de winkel zullen ze je vertellen dat de apparaten 'compatibel' zijn met oudere g-apparaten. Maar dat houdt dus in dat je nog steeds met 54Mbit/sec door de lucht gaat. De N-apparaten hebben meestal wel een sterkere zender, een betere ontvanger en vaak meerdere antennes, dat voordeel heb je dan nog wel.

Ik hoop dat je er nu -zonder je ex- uit komt. Als je een wireless router hebt (geregeld/gekregen/gekocht) en je komt er niet uit: hier staat hoe je je wireless router achter de livebox kunt gebruiken.
Gewijzigd door rrozema op 02 augustus 2008, 17:28
 
angel74
Dank je wel.
Dat is een hele tekst wat je hier geplaats hebt.
Maar ben blij dat jij me uitleg hebt kunnen geven hierover.
Ligt dus niet aan mij of aan mijn laptop.

Ik ga proberen om hem terug te kunnen geven aan Orange/Online.
Ik hoop dus dat ze hem terug nemen en dan ga ik bij Paradigit langs zodat zij mij daarmee kunnen helpen.

Ben daar toen geweest maar toen zei de verkoper via orange gaat dat ook, ja lol als hij op zijn plek blijft staan gaat het inderdaad ja.

Mijn live box staat in de woonkamer bij de deur, mijn slaapkamer ligt er net naast, volgens mij dus kort genoeg en de muren zijn niet zo dik hier.

Nogmaals dank je wel.
Gewijzigd door angel74 op 02 augustus 2008, 21:50
 
rrozema
Je hebt ook nog nodig:
- 1 netwerkkabel

Ik denk, ik zeg het nog maar even, straks denk je dat je alles hebt en kun je ze niet aan elkaar knopen... Meestal zit er wel een kabel bij een van of beide apparaten, maar je zal maar zonder zitten.
 
angel74
Mail van Orange/online gekregen,
Eerst was het de draadloze verbinding is 10 meter binnen, 30 meter buiten. Magnetron kan storen. Moest er nog een versterker erofzoiets er bij kopen.

Ik bericht terug gestuurd, dat mijn slaapkamer ernaast ligt waar livebox staat, dat ik al gehoord had dat draadloos van online niet veel was.
Dat ze er wel bij moeten zetten dat je er nog wat extra bij moet kopen om goed te kunnen internetten.

Bericht terug gekregen ik mocht hem terug sturen naar hun.
Dat heb ik dus vandaag gedaan.
Nu ga ik eens opschrijven wat ik nodig heb voor draadloos internet want dat vergeet ik natuurlijk als ik daar ben Wink
Dan maar wat centjes meer uitgeven en het is van mij, normaal was het 4 euro per maand niet van mij en knudde internet.

 
Macfan

Quote

angel74 schreef:

Nu ga ik eens opschrijven wat ik nodig heb voor draadloos internet want dat vergeet ik natuurlijk als ik daar ben Wink
Dan maar wat centjes meer uitgeven en het is van mij, normaal was het 4 euro per maand niet van mij en knudde internet.



Ik ben erg tevreden met mijn Apple Airport Express. Deze zijn een paar maanden geleden opgewaardeerd tot 802.11n (ik heb zelf nog de vorige versie) en is ook geschikt voor de pc. Voordeel van dit apparaat is dat je ook je muziekinstallatie hiermee kan bereiken via je pc.
Kijk voor meer info op bijv. de Apple site
http://www.apple.com/nl/airportexpress/
Deze is ook uiteraard te koop in de Apple winkel bij jou in de buurt.
Groet Hans
 
TCP_IP
LETTERLIJK macfan :p

die sagem troep hoef ik ook niet in me huis te hebben ja... wifi slecht.. en livebox zelf ook niet echt super ofzo...
gewoon Linksys (Cisco) d-link of iets dergelijks...
 
Macfan

Quote

TCP_IP schreef:
LETTERLIJK macfan :p


Ja, niet verkeerd gekozen toch?Wink
Ik ben derhalve ook wel kritisch natuurlijk. Maar nu post ik hier gewoon mijn ervaring met een Airport. Als ik een ander soort wifi-adapter/router had gehad, zou ik dat ook posten.
Groet Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie