Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Probleem LB/Sagem WiFi
ko21
Met mijn laptop Vista heb ik altijd zonder problemen een Wifi verbinding kunnen maken met mijn LB/Sagem, tot een paar weken geleden. Daarna niet meer. Via ipconfig zie ik dat het zero-config adres 169.xxx.yyy.zz wordt uitgedeeld, ipv een DCHP adres.
Ook met het toewijzen van een vast IP nr lukt het niet, ook niet na uitschakeling Mac filtering en beveiliging.

Via ethernetkabel treedt dit probleem niet op, dus moet het aan de Wifi instellingen liggen. Maar waar ? De laptop ziet de LB wel, met goed signaal.

Bij mijn buurman, ook LB/Sagem, kan ik wel via Wifi terecht, met en zonder beveiliging.

Iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken ?

Ko

TCP_IP
speel eens met de kanalen.. staat standaard op kanaal 10
probeer eerst 3 en/of 6... even testen
daarna evt de andere proberen

ko21
Eerlijk gezegd had ik niet aan interferentie met andere Liveboxen gedacht. De dichtheid aan Wifi routers hier op het franse plattenland is uiterst gering: mijn laptop ziet er maar één en dat is mijn Livebox.
Als ik die van mijn buurman wil zien moet ik 50 meter de straat op.

Bovendien is het signaal -op kanaal 10- uitstekend

Niettemin, ik ga het even proberen

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem LB/Sagem WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 Jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Advertentie