obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP server achter de livebox
TCP_IP
kan het zijn omdat we tegelijkertijd proberen in te loggen op zelfde account ?
 
Baldert
Weet niet.. ik vind het maar raar.
ik vond trouwens nunet op tweakers.net een draadje waarin iemand wel gewoon zn ftp aan de praat krijgt achter de livebox. Ik heb nu precies dezelfde instellingen gehanteerd. Kun je het nog eens proberen?

De port is nu gewoon 21 en niet meer 2121! Login en pass zijn hetzelfde
 
Baldert
Wat ik heb gedaan is port 20-21 open zetten in de livebox (forwarden naar het lokale adres van de servert, 192.168.1.16) en hetzelfde voor de porten 1337-1437 voor passieve transfer (vraag me niet waarom).

En het werkt! Althans, via http://www2ftp.de/ kan ik inloggen Grin

De poort van de server is nu dus 21 (niet meer 2121).

Zou je kunnen verifieren of alles nu idd werkt (gebruik passive mode)?
 
TCP_IP
kzie nou wel directories...
public en test

kom er hier nog niet in, vreemd.. miss toch iets verkeerds gedaan...

maar goed via die site lukt het idd wel.. mooi Grin

 
Baldert
Staat je programma op passive mode?
Wat krijg je precies voor foutmelding?
 
TCP_IP
[14:02:00] 227 Entering Passive Mode (192,168,1,16,80,5).
[14:02:00] Passive ip address returned from server different from server ip.
[14:02:00] Opening data connection to 192.168.1.16 Port: 20485
[14:02:00] LIST -aL
[14:02:21] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.


constant.. ene x zie ik directories wel andere x niet
 
Baldert
Dus dan werkt het toch nog niet...
heb je nog suggesties?
 
TCP_IP
terug van weggeweest Pfft
tja zou eerder bij mij liggen als je gewoon vanaf die site kunt inloggen.. ik kon het namelijk ook...
 
mesa57
Je moet op de FTP server (netwerk schijf) de poorten die in PASV mode gebruikt gaan worden aangeven en vervolgens DIE forwarden in de livebox. Dat is het lastige van passive mode.
Als je active mode gebruikt hoef je alleen poort 20 en 21 te forwarden.
Nadeel van active mode is dat als de Client een knullige router heeft, hij geen verbinding kan maken met de FTP server. De router moet namelijk ftp protocol 'aware' zijn. De meeste moderne routers zijn dat echter wel.
 
Baldert
Hoi,

bedankt voor alle antwoorden en moeite. Inmiddels is het verschillende mensen gelukt om diverse bestande te downloaden van mijn ftp server (van buitenaf dus).
De firewall was in 1 geval de boosdoener voor het niet verschijnen van de mappen.

Anyhow, port 20 en 21 forwarden blijkt achteraf voldoende. Ik heb geen "passieve porten" geforward.

Nogmaals bedankt, van mij mag er een slotje op deze thread.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP server achter de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Advertentie