Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
wifi icm versterker
Duimstok
Wil tussen mijn wifi (life box)en computer ivm slechte ontvangst een versterker cq accespoint plaatsen, heb dit weekeind een lynksus geprobeert maar dit is niet gelukt,wel bekabeld maar niet draadloos de winkelier waar ik hem terugbracht vertelde dat er maar beperkte merken zijn die communiceren met de live box draadloos, wie heeft hier ervaring mee?

TCP_IP
is dit een linksys router OF accespoint??
indien router staat het in de FAQ's hoe je dit moet doen... indien accespoint zou het vrijwel meteen moeten werken..

als het niet lukt... we zijn met velen :p

rrozema
Zoals Duimstok het beschrijft denk ik dat hij het over een range-extender heeft. De livebox werkt inderdaad niet goed samen met de linksys range extender omdat de livebox geen WDS ondersteunt.

De range extender 'bedraad gebruiken' is functioneel hetzelfde als een 2e access point toevoegen. Dus daarvoor heb je geen (duurdere) range extender nodig want een gewoon access point volstaat dan ook (Linksys WAP54G bijvoorbeeld).

Eigenlijk heb je geluk dat het niet werkte, want een 2e access point toevoegen heeft een flinke voordeel boven een range extender: de doorvoersnelheid van een range extender is minder dan de helft van die van een 2e access point. Bij gebruik van een range extender blijft de getoonde verbindingssnelheid 54Mbps, maar de maximaal haalbare doorvoersnelheid is maar de helft daarvan!

N.B. mocht je nog een access point gaan toevoegen aan je netwerk, trek dan de insteekkaart maar liefst helemaal uit de livebox, zodat de livebox niet stoort op het signaal van het access point. Of zet ze beiden op een verschillend kanaal. Met een extern access point heb je gegarandeerd een veel beter signaal en betere dekking dan met de livebox, zet je ze beiden op hetzelfde kanaal dan zal de livebox er, elke keer als hij iets uitzendt, juist voor zorgen dat ook je access point even zal wachten met zenden en dus wordt je doorvoersnelheid van je access point weer lager.

Duimstok
rrozema

ik bedoelde inderdaad een range extender , wat ik eigenlijk wilde bereiken is een versterking van mijn signaal(wifi)( ivm wegvallen van dit sinaa) en bekabeld een accespoint plaatsen is geen optie,of ik moet inderdaad de kaart er uit halen en een accespoint aansluiten met een sterkere uitstraling, wie weet welke mogenlijkheden ik nog meer heb.

rrozema
Trek gewoon die kaart uit je livebox (en zeg gelijk je abo daarvan op) en sluit een wireless access point aan. Koop een access point met afschroefbare antennes. Mocht je dan uiteindelijk toch onvoldoende dekking hebben, dan koop je nog eens een antenne met een hogere Dbi waarde en schroeft die er op voor een nog betere dekking. Ik heb zelf een 9DBi antenne van Sweex gekocht (19,95 euro) en die op mijn Buffalo WHR-HP-54G gedraaid. Ik heb nu bereik tot wel 5 huizen verder.

Ik moest helaas wel het gat in de behuizing van mijn router wat groter maken. Ik had niet genoeg opgelet; de aansluiting was wel hetzelfde maar hij zat verzonken in de behuizing en de antenne van Sweex is aan de basis flink dikker dan de originele. Met behulp van een mesje was dit echter ook in een half uurtje opgelost.

Maar probeer het eerst maar eens met de originele antenne, je zal zien dat het access point met de originele antenne al voor een flinke verbetering zal zorgen. Al was het alleen maar omdat je nu zelf de locatie van je access point kan bepalen. Al was het alleen maar de locatie in de meterkast. Je kan hem nu bijvoorbeeld hoog of juist laag in de kast plaatsen voor de beste dekking. Maar voor de allerbeste dekking plaats je het access point natuurlijk centraal in je huis.

Oh ja en dat vergeet ik bijna: vervang ook die speelgoed usb adapter van Online door een echte wireless kaart in je pc. Dat levert je weer heel veel meer bewegingsvrijheid op.
Gewijzigd door rrozema op 15 August 2008, 08:49

Sanchez999
ola,

ik weet niet of je het al gelukt is met een acces point maar als het om een vaste pc gaat kan je ook deze proberen

http://www.netgear.com/Products/Adapters/RangeMaxNextWirelessAdapters/WN121T.aspx

is een usb adapter die ff wat meer bereik heeft. ik heb het dingetje aan me pc hangen en heb op zolder volledig bereik en altijd stabiel (valt nooit weg niks, nada) let alleen niet op de retail prijs die op de site wordt genoemd want ik had hem voor een paar tientjes. weet niet of 5 huizen gaat lukken maar 2 betonnen plafonds is er goed mee te doen.

succes
Gewijzigd door Sanchez999 op 19 August 2008, 08:22

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi icm versterker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 Jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Advertentie