Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 2 van 2: 12
|
verbinding tot geen op en neer
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 24 November 2008, 20:10
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
http://www.encyclo.nl/begrip/fec FEC = Forward Error Correction : Forward Error Correction http://www.cs.ru.nl/bachelorscripties/2007/Frank_van_der_Loo___Error_correctie_in_VOiP.pdf Forward Error Correction (FEC) is een manier om fouten tijdens dataoverdracht te repareren. Hierbij worden extra (redundante) bits toegevoegd aan de gegevens die verzonden te worden. De ontvanger kan hier gebruik van maken om fouten te ontdekken en (tot op zekere hoogte) repareren. Er bestaan twee verschillende soorten FEC: block codes en convolutional codes. Block codes werken met hele blokken van een bepaalde grootte. Deze blokken van een aantal bits worden omgezet in een ander blok van een bepaald aantal symbolen. 10 Convolutional codes daarentegen werken met bitreeksen met een willekeurige lengte. Ook hierbij wordt een aantal bits omgezet in een bepaald aantal symbolen. Maar nu wordt er ook gebruik gemaakt van symbolen die al eerder zijn gegenereerd. De error correcting code bestaat uit de symbolen (het codeword) en de mogelijke mappings. De decoder dient bij het decoderen het codeword te vinden dat het meeste lijkt op de gegevens die het ontvangt. ################################## Gebruikte error correcting codes voor VoIP Niet elke error correcting code is geschikt voor gebruik in VoIP. Dit komt voornamelijk omdat het bij VoIP belangrijk is dat de error correction snel werkt. Als de error correction traag werkt merkt de gebruiker dit doordat er dan ”gaten” vallen in het gesprek. Error correcting codes die veel gebruikt worden in VoIP zijn Reed-Solomon codes en Parity codes. Sinds kort worden ook Turbo codes ge¨ımplementeerd in VoIP programma’s. ################################## Met welke protocollen werkt VoIP? VoIP werkt met de protocollen H.323, SIP, RTP en RTCP. Het H.323- en het SIP protocol wordt gebruikt om een gesprek op te zetten en te be¨eindigen. Het RTP protocol wordt gebruikt om de daadwerkelijke gegevens (de spraak) te versturen. Het RTCP protocol wordt gebruikt om extra informatie over de communicatie op te leveren. Waar in deze protocollen wordt gebruik gemaakt van error correctie? Alleen het RTP protocol wordt gebruikt om de spraakgegevens te versturen. Daarom wordt alleen in dit protocol error correctie toegepast. Dit wordt gedaan door een FEC pakket te maken met de FEC gegevens hierin. Dit pakket wordt vervolgens als payload van een RTP pakket gebruikt en verstuurd. ################################## Nou ja na wat googlen bovenstaande gevonden 1 scriptie dat het specifiek op VOIP ging, maar lees dat het ook bij wifi en bluetooth gebruikt word. Dus ik ga er maar vanuit bij meerdere protocollen. Aan je HEC's en CRC fouten valt weinig op te merken, FEC gaat erg snel. Ik weet alleen dus niet of dit erg veel is of dat het meevalt. Na wat verder te lezen is dit ook een soort HEC, fout correctie op de lijn. Je hebt dus fouten op je lijn, dat mag duidelijk zijn. Data moet telkens gerepareerd worden. Je zou kunnen beginnen met hoe het aangesloten is ! Heb je een speedtouch 706 (dat nieuwe Online modem ?) Licht eens toe hoe je het allemaal hebt aangesloten (je netwerk) incl. wat afmetingen e.d. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
jeashel |
Geplaatst op 26 November 2008, 21:51
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 20 Nov 2008 |
waarschijnlijk zitten er dus fouten op de lijn het zelfde probleem heb ik dus ik mag weer met online aan de telefoon gaan hangen want hierdoor wordt mijn internet weer traag of valt dus zelf weg want de andere mogelijkheden zijn uit gesloten |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 27 November 2008, 15:37
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
@jeashel Kan misschien livebox zelf zijn, kun je evt ander ADSL2+ modem lenen bijvoorbeeld waar je ook dergelijke waardes uit kunt lezen ? @johnb21 Ik kan ook echt weinig over FEC vinden. Het is forward correction, maar mij is niet duidelijk of hij nu soort reparatiebestanden meestuurd zoiezo of dat het echt nodig is. Dus dat bijv. door een slechte lijn dat FEC gebeuren getriggerd word of dat het altijd gedaan word. Ik vermoed het 1e eigenlijk. Na wat googlen ben ik op andere fora's posts tegengekomen met zelfde type waardes en die FEC stond op 0 bijna allemaal. CRC en HEC, als die juist hoog zijn is er wat met ATM aan de hand, je signaal zeg maar. Maar FEC, tja ik hoop dat iemand anders het kan uitleggen. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding tot geen op en neer', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Advertentie