obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Ik krijg geen draadloos internet op laptop
JENASHARE
MIJN LAPTOP HEEFT WLAN, MAAR TOCH KRIJG IK GEEN VERBINDING MET HET INTERNET SadIK HEB BOVEN 1 COMPUTER (MET DRAADLOOS INTERNET VIA DE LIVEBOX) EN DACHT DAT IK MET EEN EXTRA USB ADAPTER OOK MET MIJN LAPTOP GEWOON INTERNET KAN KRIJGEN...MAAR NEE DUS Frown...ER WORDT GEVRAAGD DE PASSPHRASE EN DE WEPKEY IN TE TOETSEN, MAAR WAT IK OOK DOE...GEEN INTERNET OP MN LAPTOP. IK HEB ZELFS EEN ROUTER VAN LINKSYS AANGESCHAFT MAAR DIE WAS VOLGENS EEN MEDEWERKER VAN ONLINE OVERBODIG. WIE KAN ME HELPEN????? OF WIE WEET WAT HET PROBLEEM ZOU KUNNEN ZIJN??? OP MIJN COMPUTER ZIT WINDOWS VISTA EN OP MN LAPTOP HEB IK WINDOWS XP, MAAR DAT ZOU NIET MOETEN UITMAKEN OF WEL....?????? DE WIFI ADAPTER VAN DE COMPUTER BOVEN IS VAN MERK SAGEM, DE ANDERE IS VAN HET MERK LINKSYS...DAT ZOU OOK NIETS UIT MOETEN MAKEN...AngryAngry
Gewijzigd door rrozema op 30 november 2008, 14:00
 
guus
Ideetje om de caps-lock uit te zetten?
 
rrozema
Ah, je had al een eigen topic, dat is al iets. Ik zal niet langer flauw doen maar je vraagt er zelf om als je je berichten in enkel hoofdletters typt... Misschien iets om te onthouden als je weer op forums gaat posten.

Je bent waarschijnlijk vergeten om de 'reg' knop onderop de livebox in te drukken. Je moet elke wireless adapter eenmalig bekend maken/aanmelden bij de livebox door die reg-knop onderop de livebox in te drukken en vervolgens binnen korte tijd (zolang het lampje op de livebox knippert) de netwerk adapter te laten verbinden met de livebox. Dit hoeft slechts eenmalig, dus wellicht dat je vergeten bent dat je dat ook voor je andere pc hebt gedaan of misschien heeft iemand anders die voor je aangemeld. Het staat in ieder geval wel in de instructies die je van Online/Orange/Wanadoo hebt gehad toen je je livebox plus wireless set opgestuurd kreeg.

edit:spelfout verbeterd
Gewijzigd door rrozema op 28 november 2008, 11:34
 
JENASHARE
TJA...IK KWAM ER ZELF LATER ACHTER DAT IK INDERDAAD FF OP "REG" HAD MOETEN DRUKKEN...DAAR HAD IK TOEN NOG NIET AAN GEDACHT...DUS EH...T IS TOCH NOG GOED GEKOMEN GELUKKIG...EN EH...K HEB NU EEN ROUTER LINKSYS TE KOOP WANT DIE IS OVERBODIG HAHA....EN EH...WAAROM ZOU IK GEEN HOOFDLETTERS GEBRUIKEN? ZO KUNNEN OOK DE SLECHTZIENDEN T BETER LEZEN HAHA...K BEN GEEN COMPUTEREXPERT, MAAR T IS ME WEL GELUKT MN LAPTOP TE MAKEN DUS DAT VIND IK AL EEN GOEDE PRESTATIE VAN MEZELF HOOR!!!
 
Lizard
Mja, op forums wordt het gebruik van hoofdletters gezien als schreeuwen.

Zie bv. deze site van Microsoft: Online-etiquette: Chats, Forums en Blogs
 
rrozema
Precies en meestal worden schreeuwende mensen op forums dan ook genegeerd. Ik wilde je echter niet te onaardig tegemoet komen, in de hoop dat je het per ongeluk gedaan had, en heb je toch maar een antwoord gegeven. Maar in het vervolg kun je toch maar beter niet meer met alleen maar hoofdletters typen of je riskeert dat niemand je antwoord geeft.

De leesbaarheid wordt door het gebruik van enkel hoofdletters, in tegenstelling tot jouw bewering, juist slechter en niet beter. Waarom denk je dat hoofdletters bedacht zijn? Om belangrijke punten in de tekst aan te duiden: het begin van een zin en het begin van eigen-namen.. Door de gehele tekst in hoofdletters te typen haal je die functie juist onderuit.

Ik ben blij dat je je probleem nu opgelost hebt. Veel plezier!
 
rrozema
Het reg-knopje heb je slechts 1 keer nodig per adapter. Het knopje indrukken om een weggevallen verbinding te herstellen of nadat je de laptop opnieuw hebt opgestart heeft geen nut. De enige uitzondering is wanneer je de instellingen van de livebox wist, door hem naar de fabrieksinstellingen terug te brengen, dan moet je je netwerk adapter eenmalig opnieuw aanmelden.

De reden voor het verliezen van een draadloze netwerk verbinding is meestal dat er een ander draadloos netwerk op hetzelfde kanaal zit bij jou in de buurt. Stel daarom jouw netwerk eens op een ander kanaal in (via het livebox configuratie scherm) en probeer dan nog eens of je dan wel verbinding kunt maken en houden?
 
rrozema
Dan zou ik eens een ander access point proberen. Misschien is de afstand gewoon te groot. De kaart in de livebox heeft geen erg groot bereik doordat hij een externe antenne ontbeert.
 
xsence
misschien heb je ip filtering aan staan in de livebox.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik krijg geen draadloos internet op laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie