obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Slechte verbindingen
Bigpapa
Sinds vorige week dinsdag heb ik een zeer slechte verbinding met online.
Na een keer gebeld te hebben met de helpdesk werd mij verteld dat ik op een server in Amsterdam was aangesloten en dat ie werd gerenoveerd.
Dat hield in dat ik tot zondag daar last van kon houden.
Maar maandag moest alles voorbij zijn.
Wie heeft daar ook last van.
Ik heb met de telefonie een behoorlijke ruis verbinding.
De snelheid met internet valt redelijk mee, maar de download snelheid is cver beneden pijl.
Ik zit nu met 76kb/s normaal was dit 1,5 MB/s.

Wie heeft daar ook last van.

Mijn gegevens van livebox zijn:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 656 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 dB
Ver weg : 8.2 dB
SNR-marge Dichtbij : 14 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté

Kunnen jullie hieruit iets opmaken.
Gewijzigd door Bigpapa op 29 november 2008, 19:51
 
Bigpapa
Is er nou helemaal niemand die een storing heeft.
Volgens de helpdesk van Online heeft er een heleboel mensen last van die online hebben.
En er reageerd niemand.
Dan ben ik toch bang dat ik op zoek moet gaan naar een nieuwe provider...
Weg met dat K..Online......
 
rrozema
Ik zie alleen een veel te lage download intrainsnelheid. Je upload snelheid is echter wel normaal. Dat heeft volgens mij weinig met een 'server' te maken; je adsl verbinding is gewoon traag. Maar wat de reden daarvoor is? Ik zie het niet direct, je demping ver weg heeft een afwijkende waarde van 8.2 dB, dat zou in de buurt van de 10 moeten zijn, net als die voor dicht bij. Maar de fouten tellers CRC en HEC tonen geen fouten, dus het lijkt er niet op dat je een kwalitatief slechte verbinding hebt. Ook de vrijwel maximale upload lijkt er op te wijzen dat je kabel/aansluiting in orde is. Heb je misschien nog een extra stuk kabel aan het isra zitten? Anders dan dat welke naar je livebox loopt natuurlijk...
 
bd
Hier (gelderland) ook verbindings problemen. (al twee weken) up en download snelheden zijn normaal.

Ik heb vandaag 12.00 uur. in het modem als test de DNS Ip adressen veranderd. En tot nu ben ik online!

Dus afwachten maar!!!

Groeten Bd
 
TuuT
Hallo,hier vanuit het Westland
Sinds algelopen weekend (29-11/30-11) heb ik ook last van een beroerde internet verbinding.
Normaal totaal geen problemen met orange nu online.
4000kb down ,1000kb up hoor ik te krijgen en nu een zielige 1852kb down ,456kb ??? zie onder...

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 456 Kb
DownStream 1852 Kb
Afname Dichtbij : 57.8 (dCool
Ver weg : 36.8 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 6 (dCool
HEC-teller 457590
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 19982
ES-teller van 1 dag 0

uiteraard gebeld hierover,dus maar weer 2 weken wachten dat er wat gebeurtSad
 
Bigpapa
Nou helaas is het bij mij helemaal over.
Sinds donderdag 27 november helemaal geen internet en telefoon meer.
Zeer boze brief geschreven waarop online mij vanmiddag hebben gebeld en hebben ingelogd.
Mijn storing heeft niet zozeer te maken met de storing in amsterdam.
Maandag a.s. gaat de technische dienst alles nakijken, ik moet daarvoor aanwezig zijn vandaar dat ze dit maandag pas kunnen doen.
Nu ben ik op visite bij iemand waar ik even het internet op kon om jullie daarvoor in te lichten..
Wordt vervolgd.!!!!!!
 
rrozema
@bd en Tuut: Waarom reageren jullie in het topic van BigPapa? Jullie probleem lijkt toch in het geheel niet op dat van BigPapa, jullie zitten niet op de server in Amsterdam, noch helpen jullie hem met het vinden van een oplossing voor zijn probleem. Als jullie even een eigen topic openen heb je veel meer kans dat je een zinvolle reactie krijgt en bovendien wordt BigPapa's topic niet vervuild met niet ter zake doende berichten.

@BigPapa: Aan de ene kant is het rot voor je dat het nu helemaal niet meer werkt. Echter een helemaal niet meer werkende verbinding krijgt meer aandacht dan een slecht werkende verbinding, dus hopelijk word je nu wel sneller geholpen. Een boze klachtbrief schrijven is ook een goed idee, dat zal zeker ook helpen. Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de oorzaak, want je gegevens zagen er redelijk normaal uit.
 
Bigpapa

Quote

rrozema schreef:
@bd en Tuut: Waarom reageren jullie in het topic van BigPapa? Jullie probleem lijkt toch in het geheel niet op dat van BigPapa, jullie zitten niet op de server in Amsterdam, noch helpen jullie hem met het vinden van een oplossing voor zijn probleem. Als jullie even een eigen topic openen heb je veel meer kans dat je een zinvolle reactie krijgt en bovendien wordt BigPapa's topic niet vervuild met niet ter zake doende berichten.



Hoe weet jij of ze niet op de server van amsterdam zitten aangesloten.Smile
Volgens mij kan alleen online dat na kijken.
 
rrozema

Quote

rrozema schreef:
... je demping ver weg heeft een afwijkende waarde van 8.2 dB, dat zou in de buurt van de 10 moeten zijn, net als die voor dicht bij...


Sorry, dit klopt natuurlijk niet. De demping ver weg hoort niet 10 te zijn; het zijn de SNR-marges die rond de 10 dB horen te liggen; 14dB is wel wat te hoog.
 
rrozema

Quote

Bigpapa schreef:
Hoe weet jij of ze niet op de server van amsterdam zitten aangesloten.Smile
Volgens mij kan alleen online dat na kijken.


TuuT heeft een ander adsl profiel (hoogstwaarschijnlijk een 8Mbit kpn lijn of anders is een verkeerd ingesteld adsl profiel zijn hele probleem) en bd denkt zelf dat ie een probleem met z'n dns heeft. De een zit in het Westland en de ander zit ook ergens ver uit de buurt van Amsterdam. Zoals ik al zei, een lage intrainsnelheid krijg je niet door een slecht werkende server; wel door een verkeerde modem instelling, een slechte of verkeerd aangesloten kabelverbinding of door defecte adsl apparatuur. De adsl verbinding is een lokale aangelegenheid: de maximale afstand tussen de klant en de centrale is iets meer dan 4 Km. Iedereen die buiten een straal van 4Km rond jouw centrale woont zit dus op andere lijnen en andere adsl apparatuur als jij. Maar je hebt wel gelijk; ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Maar je moet, met voorgaande in het achterhoofd, toch toegeven dat het wel erg onwaarschijnlijk lijkt dat zij hetzelfde probleem hebben als jij?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte verbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Slechte dienstverlening Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 15 25 okt 2016
Zeer slechte oplossing klachten Klacht over Online : 5 14 okt 2015
Slechte wegvallende WiFi verbinding Algemeen : 16 11 aug 2015
Slechte ontvangst Wifi met Fritzbox 7360Hoe zijn jouw ervaringen inmiddels Lutz? Huawei configuratie en problemen : 3 31 mei 2015
Advertentie