Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
8Mb verbinding 215KB max. download?
surf2fast
Wie kan mij helpen?

Ik heb reeds bijna een jaar een 8Mbps aanlsuiting Online ADSL extra.
Sinds mijn verhoging heb ik in feb. 08 heb ik een week lang met ~700KBps kunnen downloaden.
Na die ene week haal ik echter nog slechts ~214KB. Ik heb dit bij allerlei download-speedtestsites getoetst.
Ook grote downloads via commerciele (EWEKA) halen dezelfde snelheid 9GB file strak tussen 214-215KBps.
Ik heb hiervoor reeds meerdere storingen aangemeld wat nog tot GEEN vergetering heeft geleid.

Ik heb een ISDN aansluiting met een speedtouch modem (Productnaam:ST5x6v6 Orange R6.1.0.5
Serienummer:CP0644DT4LD, Softwareversie:6.1.0.5)

Mijn modem geeft netjes ~8Mb aan zie beneden.

Het volgende heb ik reeds getest:
- download op ander systeem (ander OS, vaste netwerk) => zelfde resultaat ( 214KB ) Sad
- splitter rechstreeks op ISRA-punt gehangen. Korte kabel tussen splitter en modem. Systeem rechstreeks gekoppeld zonder wireless router => zelfde resultaat ( 214KB )Sad
- TCP Optimizer. Met verschillende MTU sizes.=> zelfde resultaat ( 214KB ) Sad
- Testjes gedaan met DMT. Waardes aangepast => zelfde resultaat ( 214KB ) Sad
- verschillende storingen aangemeld => geen resultaat ( inmiddels 11 MAANDEN VERDER !!! ) Angry

=========================================
DSL-verbinding Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 3:37:08
Modulatie: G.992.3 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.483
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 26,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 235 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 20.181 / 382 (wel veel verzend fouten?)
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.229.444 / 278 (wel veel verzend fouten?)
=========================================

De CRC/HEC-fouten bij verzenden zijn vertekend. Heb splitter even los gehad.

Wie heeft er tips???
Gewijzigd door surf2fast op 07 December 2008, 14:45

rrozema
Ik had je de mtu waarde verlagen als suggestie willen doen, maar je zegt dat je dit al geprobeerd hebt. Voor de annex A aansluitingen, gefaciliteerd door KPN, is in de instellingen daarvan een paar maanden geleden een probleem opgelost wat veel leek op jouw probleem. Het zou kunnen dat ze alleen de annex A profielen hebben aangepast en de annex B profielen zijn vergeten. Echter, als dat jouw probleem was, dan zou de mtu verlagen je snelheid verhoogd moeten hebben. Heb je het met meerdere waarden geprobeerd? Bijvoorbeeld met de helft (d.w.z 750 bytes)?

TCP_IP

splitter rechstreeks op ISRA-punt gehangen. Korte kabel tussen splitter en modem. Systeem rechstreeks gekoppeld zonder wireless router => zelfde resultaat ( 214KB )Sad

Ik lees niks over splitter geheel ontkoppelen ?
Modem ook een x rechtstreeks aan ISRA gehangen met een ander/nieuw kabeltje ?
Kan goed zijn dat je splitter de bottleneck hier is.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

surf2fast
Hoi,

Bedankt voor de reacties.
Ik heb voor de zekerheid nogmaals getest met lagere MTU:750. Dit heeft echter wederom geen positief resultaat. => 213KBps.
Ook heb ik nogmaals de splitter vervangen en zelfs verwijderd. Ook dit heeft geen positief resultaat.

Helaas... iemand nog tips.

surf2fast
Hoi allen,

Mijn probleem is opgelost. Na wederom een telefoontje om eigenlijk mijn abbo op te zeggen heeft mijn toch het probleem opgelost.
De oorzaak was tevens mijn verdacht (al een jaar lang). Er stond een of ander profiel in de centrale niet goed (was men nogal onduidelijk over). Hierdoor werd mijn download "geknepen" tot 2Mb.
Wel knap dat men hier bijna een jaar voor nodig heeft.Sad Overigens wordt het verschil is prijs van 2Mb naar 8Mb voor het afgelopen jaar financieel gecompenseerd.
Ik haal nu ~795KB Grin

Mogelijk dat andere klanten hier ook tegenaan lopen. Als men bij Online aangeeft dat er geen config/profiel bestaat dat de download kan beperken en dat als het modem de correcte snelheid aangeeft alles OK moet zijn GELOOF DIT DAN NIET.

grtz,
surf2fast

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '8Mb verbinding 215KB max. download?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 Dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 Dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 Dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 Jun 2018
Advertentie