obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom wl160 achter live box (hulp bij config)
renemon
Ik heb problemen met mijn configuratie. Wie kan mij helpen.
Livebox met daarachter een wl160 router (wireless en router)
Ik heb in de live box tcp en udp poorten 1-65535 geforward naar ip adres 192.168.1.2. Adres van live box is 192.168.1.1. DHCP en firewall heb ik uitgezet.
WL160 heb ik ingesteld als router en wireless ap. WAN poort heb ik 192.168.1.2 adres gegeven van live box. kabel van rode live box poort naar wan poort router.
WL 160 heb ik nieuwe range gegeven 192.168.2.10-20. Adres van wl160 is 192.168.2.1.
IK kan contact maken vai wireless naar wl160. Ik kan in admin komen van wl160 en van live box. Ik kan alleen NIET bij het internet komen.


Als ik de kabel uit de Wan poort haal en in de laptop steek kan ik wel het internet op. (dat doe ik nu dus).

Wat doe ik verkeerd?
 
guus
Op het moment dat je de de wl160 op Wireles en acces point zet, dan gaat hij toch ook geen DHCP adres vrijgeven?

Volgens mij kun je beter doen wat ik hier ook heb. Gewoon de livebox de ip-adressen laten uitdelen en de router als draadloos accespoint/switch gebruiken. Je verliest dan alleen 1 ethernetpoort van de router.
 
renemon
Ik heb geprobeerd mijn wl160 als ap te configueren maar dit lukt mij ook niet. Heb je de config hoe ik dit het beste kan doen. Ik doe blijkbaar iets constant fout
 
TCP_IP
Waar heb je in de Livebox de portforwards gedaan, onder standaard of geavanceerde gedeelte?
Je WL160 heeft voor de WAN poort 192.168.1.2 nu, kun je eens naar dit adres pingen? Dan weet je of de poort actief is en dat het adres goed is.
Maar denk dat het probleem bij de Livebox zit, hoor wel vaker dat port forwards soms simpelweg niet werken.
Reset je Livebox eens naar fabrieksinstellingen dmv reset knop onderop de livebox.

reset livebox:
stroom eraf
reset knop indrukken gemarkeerd met RST
stroom erop terwijl je reset knop vasthoud
loslaten wanneer buitenste 2 en middelste ledje (3 dus) tegelijk branden bovenop de Livebox.

Daarna nogmaals de port forward maken naar adres van de WAN poort van je WL 160.


Je 2e vraag.

Als je van je WL 160 een AP wilt maken (router functionaliteit uitschakelen dus) hoef je alleen maar WAN ip te veranderen naar 192.168.1.200 (bijvoorbeeld) en de DHCP uit te schakelen.
De kabel die van je livebox naar je WL160 gaat moet dan in een LAN poort.
Op je livebox hoef je helemaal niks in te stellen voor deze methode.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renemon
portforwards staan onder standaard.
Ping naar 192.168.1.2 werkt en ook naar livebox kan ik pingen
reset van live box en daarna opnieuw port forward heeft niets opgeleverd.
 
rrozema

Quote

TCP_IP schreef:
Je 2e vraag.

Als je van je WL 160 een AP wilt maken (router functionaliteit uitschakelen dus) hoef je alleen maar WAN ip te veranderen naar 192.168.1.200 (bijvoorbeeld) en de DHCP uit te schakelen.
De kabel die van je livebox naar je WL160 gaat moet dan in een LAN poort.
Op je livebox hoef je helemaal niks in te stellen voor deze methode.


Sorry, maar hier is een kleine correctie nodig: het adres van de WAN poort van de router mag niet in de range van de livebox liggen, de sitecom zal dan namelijk proberen pakketten met 192.168.1.x als bestemming te routeren naar die wan poort i.p.v. ze door te geven naar de andere LAN-poorten. De juiste instructie luidt:
- Schakel liefst de WAN poort uit (= zet de router in ap mode),
- of als dat niet lukt, zet dan de WAN poort op 'van DHCP verkrijgen' o.i.d. zodat hij geen ip adres krijgt,
- of als zelfs dat niet lukt, geef hem dan een ip adres dat buiten de range van de livebox valt en waarvan je zeker weet dat je er nooit naar toe hoeft. 192.168.2.1 bijvoorbeeld. Als je heel zeker wilt zijn, kun je ook het netmask van de WAN poort op 255.255.255.255 zetten; een range met 1 ip adres, zodat enkel dat ene ip adres 192.168.2.1 zich als een 'zwart gat' zal gedragen. Dit laatste is geen vereiste; als je het netmask op de standaard waarde 255.255.255.0 laat zullen alle 192.168.2.x adressen niet reageren maar die adressen worden normaal toch nooit gebruikt.

Het LAN-ip adres van de sitecom moet WEL in de range van de livebox liggen: 192.168.1.200 is daar wel een geschikt adres voor, maar gebruikelijker is het om het dichter bij dat van de livebox te kiezen; 192.168.1.2 of 192.168.1.9 of zo. Maar dat is alleen omdat dat makkelijker te onthouden is; technisch is er geen verschil.
Gewijzigd door rrozema op 23 december 2008, 10:04
 
TCP_IP
Sorry, klopt helemaal. Was er denk ik niet helemaal bij gisteren Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renemon
allen dank voor alle adviezen. k heb vanavond een linksys router/ap gekocht en met een uurtje knutselen de verbindingen weer operationeel gemaakt. de sitecom wl160 staat dus nu in de kast en is te koop.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom wl160 achter live box (hulp bij config)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
hulp Algemeen : 1 24 feb 2018
Advertentie