obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
wil pc en laptop achter draadloze live box
lianne
afijn vergeet de eerdere berichten Ik heb jouw bericht nog eens goed gelezen, maar jij gaat er dan vanuit dat ik op mijn laptop al een internetverbinding heb? Moet ik eerst op laptop wanadoolivebox met draad installeren en vervolgens de stappen gaan nemen richting draadloos?Bedoel je dat?
 
TCP_IP
Nee daar ga ik niet vanuit Pfft

Als je de netgear aansluit op je laptop met netwerkkabel kun je door middel van die link die ik gaf in je netgear configuratie pagina komen.
Daar moeten 2 dingen ingesteld worden, je draadloos en hoe de netgear zich in het netwerk moet gedragen.

Maar je zei al dat je kon kiezen tussen type beveiligen dus ben je al aardig ver.

Kies daarbij WPA2-personal en verzin een wachtwoord.

Stap 2 die ik noemde zit OOK in netgear configuratie pagina, op je vista laptop hoef je helemaal niks te doen of in te stellen.

Livebox hoef je ook niks in te stellen of te installeren, daar moet uiteindelijk alleen een kabeltje in, kabel tussen livebox en netgear bedoel ik dan.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
waarschijnlijk doe ik iets harstikke stoms, maar als ik die link via explorer op de laptop oproep, kom ik niet bij de configuratie van de netgear , explorer geeft aan dat er geen internetverbinding is . (wat mij in die fase ook heel logisch lijkt..)
 
lianne
afijn, via andere weg weer gekocmen bij handmatig draadloos netwerk toevoegen. Heb beveiligingstype wpa 2 personal zoals jij aangaf gekozen, en nu doet zich volgende keuze voor: beveiligingstype aes, of tkip?
Ik hou hoop ;-))
 
TCP_IP
Nee nee, je zit verkeerd ! Dat is van Vista zelf.
Nee, kijk de Netgear heeft een eigen website zeg maar.
Via die link zou je normaliter op die pagina kunnen komen als je de Netgear met een netwerkkabel (niet USB oid) met je laptop is aangesloten. Zouden ook aantal ledjes moeten branden op netgear.

Anders kijken we het even na of dat adres wel klopt.

Start >> Alle programma's >> bureauaccessoires en klik dan op 'opdrachtprompt'.

Zwart scherm opent

vul daar in (achter wat er al staat)

ipconfig

post eens wat er achter 'standaard gateway' staat, dat adres heb je nodig.

Zorg wel dat je netgear is aangesloten op je laptop en uiteraard aan staat.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
ik had al het gevoel dat ik inderdaad niet goed zat!

Even wat vragen nog: moet ik netgear aansluting geel gebruiken (internet) of een van de ethernetaansluitingen om hem op laptop aan te sluiten Hij geeft in iedergeval als :standaardateway 10.0.0.1 aan. Overigens is op de destop wel een icoontje inlog router gekomen. Maar kan daar niets mee, dien dan wachtwoord in te vullen wat ik dus niet heb/weet (misschien nietzeggende info maar noem het maar even -je weet nooit ;-)
 
TCP_IP

Quote


Hij geeft in iedergeval als :standaardateway 10.0.0.1 aan.


Heel goed! Die hebben we namelijk nodig.

Ben toch even op zoek gegaan naar de handleiding van je router, WNR2000 toch?

ftp://downloads.netgear.com/files/WNR2000_SM_07May08.pdf

Ga eens naar die inlog router die je zag en vul onderstaande ervoor in.

Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: password

Kijk eens waar je dan op uit komt.

En je hebt de ethernetaansluiting nodig ja! Die gele is juist de (WAN) poort die we niet gaan gebruiken.

Mocht je denken dat het via forum erg lang gaat duren zo kan het evt. ook via msn als je wilt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Probleem opgelost.
Via MSN hebben we het voor elkaar gekregen, netgear als Accespoint ingesteld en beveiliging erop.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
pfew! Smile
 
lianne
ik ben zeer blij met alle hulp die ik heb gekregen ;-))
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wil pc en laptop achter draadloze live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Advertentie