obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
LB DHCP uitzetten ivm router?
Snijworst
Ik heb een livebox met daarachter een wifi router aangesloten als accesspoint. Dit omdat ik problemen had om van buiten mijn netwerk middels ExternBuroblad in mijn pc te komen.

Dit heeft tot gevolg dat in nu niet in het menu van mijn router kom, wat op zich geen probleem is want alles staat goed ingesteld.

De LB werkt nu als router en deelt ip-adressen uit, de router niet.

1] Kan ik ook de router als router aansluiten en de dhcp in de LB uitschakelen om de LB als modem te laten functioneren ipv als modem-router?

2] En wat als ik dan weer in het menu van de LB wil? Moet ik die dan eerst resetten?
 
TCP_IP
1] Ja dit kan door de livebox in bridge-mode te zetten, hierbij krijgt je router dan het WAN IP.

Hier een tutorial van tweakers.net hoe je dit voor elkaar moet krijgen(via telnet):

Wanadoo Livebox als bridge

2] Er is een nadeel met bovenstaande tutorial, de instellingen worden niet opgeslagen. Dus als je livebox opnieuw opstart staat alles weer terug zoals het moest zijn, en kun je livebox ook weer bereiken.

Er zijn redelijk wat nadelen in deze opstelling:

-Telefonie werkt niet meer
-instellingen livebox worden niet opgeslagen
-livebox updates werken niet meer

Mijn conclusie is dan toch dat bovenstaande niet echt een permanente oplossing is voor je.
Als ik een beetje tussen de regels door lees begrijp ik dat je gewoon simpelweg in je WiFi-router wilt komen of niet? Dat is redelijk makkelijk op te lossen door het LAN ip van die router te wijzigen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Snijworst
hmmm, ik heb ook telefonie, dus dit is niet echt een oplossing. Bedankt voor t meedenken.
 
TCP_IP
Maar wat heb je precies voor ogen dan?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Snijworst
Ik wil mn LB en wifi router aansluiten zoals t bedoeld is. En dan ook nog middels extern buroblad van buitenaf mn pc in kunnen.

Wanneer ik mn router aansluit zoals t hoort en de ip-ranges goed instel heb ik problemen met binnenkomen, vandaar...
 
TCP_IP
Is opzich simpel te doen, op dit forum zijn er een aantal tutorials voor waaronder enkele van mij.
Gaat er voornamelijk om dat je de portforwards dan dubbel moet doen, bijvoorbeeld voor RDP.

Op livebox forward je poort 3389 naar IP van je router, en op je router forward je poort 3389 weer naar je PC.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Als je je router gaat aansluiten 'als router' gaat aansluiten achter je livebox maak je het juist ingewikkelder om remote desktop voor elkaar te krijgen. Zoals je het nu hebt aangesloten is de gemakkelijkste manier: je hoeft enkel in de livebox een forward van TCP poort 3389 naar het interne ip adres van je pc te maken. Als je je router op de bedoelde manier zou aansluiten, moet je in de livebox zo'n forward maken naar het externe adres van je router en dan vervolgens in de router nog een forward van die zelfde poort naar het interne ip adres van je pc. "Niet aan beginnen" is mijn advies.
 
Snijworst

Quote

Op livebox forward je poort 3389 naar IP van je router


Dus dat is de trick. ik had de poort in de LB en de router allebei naar de pc gestuurd

Kijk, mijn vraag heeft er oa mee te maken dat ik hier 3 pc's en 3 Nintendo DS-en heb. Die zijn allemaal draadloos. Af en toe komt een vriendje van jr. te spelen en die neemt dan ook zn DS mee. Daarvan zal ik dan het MAC-adres moeten doorlaten in mn router en dat gaat niet zolang hij als access-point is aangesloten.

Het is ook allemaal een beetje een ;uxeprobleem...

Vooralsnog kan ik hiermee uit de voeten. Ik ga me er dit weekend over buigen en laat waarschijnlijk nog wel weten hoe het afloopt. Jammer dat ik niet gewoon de DHCP in de LB kan uitzetten, dat zou makkelijker zijn alleen kan ik dan kennelijk niet meer bellen.

De LB is een ok ding, alleen zou het gewoon een modem moeten zijn...
 
TCP_IP

Quote


Jammer dat ik niet gewoon de DHCP in de LB kan uitzetten, dat zou makkelijker zijn alleen kan ik dan kennelijk niet meer bellen.


Als je de DHCP uitzet van je livebox kun je nog wel bellen, als je die tutorial volgt en livebox in bridge-mode zet dan pas kun je niet meer bellen. DHCP uitzetten is 1 van de onderdelen om livebox in bridge-mode te zetten. Maar daar ligt je probleem ook niet.

Quote


Daarvan zal ik dan het MAC-adres moeten doorlaten in mn router en dat gaat niet zolang hij als access-point is aangesloten.


Dit begreep ik niet helemaal. De livebox heeft wel een MAC filter die je kunt inschakelen, mits je livebox voorzien is van een Wi-Fi PCMCIA kaart. Maar ga er nu even vanuit dat je je router hebt aangesloten vanwege ZIJN Wi-Fi functie.
Op je router kun je vaak ook wel een MAC-filter aanzetten, ongeacht of deze als Accespoint of Router is geinstalleerd.

In principe zou dat vriendje van jr. dus meteen verbinding kunnen maken met de correcte WEP/WPA sleutel.

Denk dat er te moeilijk word gedacht nu.

De trick om je router te configureren zoals het bedoeld is, is:

Op je router een vast WAN ip instellen in de range van de livebox, bijvoorbeeld 192.168.1.200.
Dan, op de livebox, forward je alle poorten naar 192.168.1.200, dus naar je router toe.
Daarna verander je je LAN naar het netwerk 192.168.2.0 (als voorbeeld) en stel je DHCP op bepaalde range in en stel je je draadloos is.

Voortaan hoef je je portforwards alleen maar op je router te doen. Je telefonie zal het ook gewoon blijven doen.
Op deze manier fungeert je livebox eigenlijk gewoon als modem zoals je wilt.

Dit is, wat ik vermoed, de oplossing die je eigenlijk zoekt.

Hierbij kunnen we je ook helpen, we hebben enkel merk/type router nodig en een beetje geduld Grin

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Snijworst
voorlopig heb ik voldoende info om dit weekend te klussen. Ik hou het hier op de hoogte.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB DHCP uitzetten ivm router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie