Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Langzame verbinding
|
|
Mythykal |
Geplaatst op 16 April 2009, 08:48
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 17 Lid sinds: 15 Apr 2009 |
als er namelijk lage metingen staan (die ook nog schommelen) lijkt dat op een defecte adapter (Livebox only), dit heb ik hier vaker gezien. dit is mij ook door een medewerker van de helpdesk verteld. #UPDATE# verder kunnen veel mensen uit de SNR waardes zien hoe de verbinding is, en wat de oplossing kan zijn. (dit is vooral bij telefonie erg gevoelig) en 20Mbit van het wanadoo tijdperk is erg raar, die zijn namelijk nooit hoger kunnen gaan dan 12mbit (profiel waar je vandaag de dag zo'n 90.- abbokosten aan kwijt bent) Gewijzigd door Mythykal op 16 April 2009, 08:56 |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 21 April 2009, 17:34
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
heb binnen 2 dagen 19 fouten Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 18660 Kb Afname Dichtbij : 15.2 (d ![]() Ver weg : 3.5 (d ![]() SNR-marge Dichtbij : 10 (d ![]() Ver weg : 14 (d ![]() HEC-teller 186 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 19 ES-teller van 1 dag 0 net ff opnieuw de stekker van de telefoon er uit gehaald ff gewacht en weer er in gedaan Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 18780 Kb Afname Dichtbij : 15.2 (d ![]() Ver weg : 3.6 (d ![]() SNR-marge Dichtbij : 10 (d ![]() Ver weg : 13 (d ![]() HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 msn wou ook niet starten moes mijn pc ook opnieuw opstarten daar daar werkte het weer Gewijzigd door bert utrecht op 21 April 2009, 17:41 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 21 April 2009, 21:11
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
oh 19 fouten in 2 dagen is netjes hoor !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 22 April 2009, 19:16
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
Quote TCP_IP schreef: oh 19 fouten in 2 dagen is netjes hoor ! zal vrijdag ff kijken wat het dan is als het dan nog steeds zo laag is is er niks aan de hand grt bert ![]() |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 17 July 2009, 12:12
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
inmiddels ie de verbinding weer traag kom dit keer niet boven de 650kb/s uit heb de stekker er al uit gehaald maar heeft niks geholpen wie heeft er nog meer last van Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 18672 Kb Afname Dichtbij : 15.4 (d ![]() Ver weg : 3.7 (d ![]() SNR-marge Dichtbij : 10 (d ![]() Ver weg : 14 (d ![]() HEC-teller 211 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 3 ES-teller van 1 dag 0 |
|
|
mv2000 |
Geplaatst op 17 July 2009, 13:55
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 11 Lid sinds: 17 Jul 2009 |
Ik heb ook een erg trage verbinding. Ik heb deze gemeten d.m.v. newsserver downloads. Ik zit maar 300 meter van de centrale af en ik moet schijnbaar 8Mb halen..(jammer dat ie de 20 Mb niet haal). Maar ik kom niet hoger dan 600KB. Dus zo'n 4,2 Mb. Ik hoop dat dit in de toekomst verbetert wordt. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 17 July 2009, 17:40
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Van mv2000 weet ik het natuurlijk niet, maar bert's probleem zit toch echt 'achter' de router, in z'n eigen apparatuur dus. Het is nog mogelijk dat het de router zelf is, maar z'n adsl verbinding lijkt prima in orde; kijk maar naar de geposte statistieken. Voort bert: kan je proberen of de packet size verschil maakt voor het al dan niet welslagen van een verbinding naar een host op het internet? Je kan bijvoorbeeld het ping commando, in combinatie met de -f vlag, gebruiken om dit te testen. Zoek even op dit forum dan vind je wel meer uitleg. |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 17 July 2009, 18:23
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
heb net vernomen dat mijn ouders het zelfde probleem hebben dat de verbinding traag is ik woon zelf in hoograven mijn ouders richting de amsterdamse straatweg en we hebben het zelfde probleem het leg dus wel aan online die het signaal weer lopen te knijpen heb geen router er tussen ik ben nu ff niet thuis zit nu ook niet op online maar op ziggo in vleuten weide dit is het antwoord wat ik gekregen heb Online ADSL Extra wordt geleverd met een downloadsnelheid van maximaal 20 Mbit/s. In de praktijk zal de downloadsnelheid van de verbinding uitkomen tussen de 4 en 20 Mbit/s. Wij meten op 1196 meter van de centrale een prima 18.6 Mbit, deze waarde kunt u ook zelf aflezen op de liveboxpagina via 192.168.1.1, houdt u er rekening mee dat de snelheid via draadloos Wifi altijd trager is dan een ethernetkabelverbinding. Buurtonderzoek wijst uit dat iedereen met hetzelfde abonnement bij u in de buurt tussen de 7 en 10 Mbit haalt. De snelheid waarmee u kunt downloaden hangt van veel verschillende factoren af. Deze factoren zijn onder andere: de snelheid van de server waarvan u download de kwaliteit van de telefoonlijn de lengte en de kwaliteit van de bekabeling in uw woning de instellingen van uw computer en van uw netwerk de afstand tussen uw woning en de telefooncentrale krijg deze link er bij maar dat klopt helemaal niet Centrale: Ut-Z Locatie: Utrecht-Zuid De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 567 meter. staat op bbned Gewijzigd door bert utrecht op 17 July 2009, 19:05 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 17 July 2009, 19:52
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Bert, nogmaals; Online knijpt je verbinding niet. Er is een technische reden waardoor jouw effectieve doorvoersnelheid stukken lager is dan de intrainsnelheid van je adsl verbinding. Jouw router (= je livebox) geeft aan dat de adsl verbinding 18Mbit/sec is gemeten vanaf de kant van jouw huis en vanaf de andere kant, dus vanuit de centrale, gemeten ziet Online precies dezelfde snelheid. Daar kan dan ook weinig mis zitten. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten: In de 1e plaats moet je goed opletten hoe je de snelheid meet. Veel mensen denken dat ze een slechte verbinding hebben omdat ze een slecht test resultaat op een site hebben gekregen. Er is echter geen enkele testsite die je volledig kunt vertrouwen. Om een zuivere test te doen zou de server waartegen jij je test uitvoert namelijk in de centrale bij jou in de wijk moeten staan. Zo'n test server staat echter ergens 'verderop' op het internet, dus zit er een extra stuk netwerk tussen jou en die test server dat je meeneemt in je snelheidstest, i.p.v. enkel jouw internet verbinding. Daarbij ben jij ook nog eens niet de enige die die test server gebruikt; ook de belasting van die server door andere mensen telt mee in de meting. Daarnaast kunnen er nog veel meer afwijkingen in de test zitten, een aantal testsites zijn zelfs ronduit slecht te noemen. Ik kijk zelf nog wel eens op speedtest.net, maar het beste kun je het test bestand vanaf de ftp server van Online downloaden en de snelheid bepalen door de tijd te meten die nodig is om het bestand te downloaden. De ftp server van Online staat namelijk behoorlijk 'dicht bij' jouw Online aansluiting en levert daardoor redelijke resultaten. Maar zelfs dan nog moet je opletten; je browser doet namelijk ook weer allerlei rare dingen met je gedownloade bestand. Hij zet 'm bijvoorbeeld eerst in een 'tijdelijke map' en pas als het hele bestand gedownload is, wordt het naar de locatie verplaatst die jij had aangegeven. De tijd die het kost om het bestand te verplaatsen hoort natuurlijk niet bij de download-tijd. En zo zijn er diverse dingen waar je rekening mee moet houden en waardoor je nooit een exacte meting kan uitvoeren. In de 2e plaats moet je uitsluiten dat het niet je eigen computer of je eigen netwerk is die de boel vertraagt. Je gaf al aan dat je geen extra router gebruikt; dat is goed, want dan kan die ook niet voor de vertraging zorgen. Even in het algemeen; want bert heeft dit al: om een zo zuiver mogelijke snelheidsmeting te doen, moet je precies 1 computer op je router (= je livebox) aansluiten met precies 1 netwerk kabel en verder mag er niets op je livebox zijn aangesloten. En dan tenslotte; als je alles andere oorzaken hebt uitgesloten zoals bert gedaan heeft, dan moet er iets anders fout zitten dan je adsl verbinding. Met een beetje technische kennis, dan wel wat hulp kun je zelf nog wat tests uitvoeren. Bijvoorbeeld: - waar zit de vertraging? Je gebruikt daarvoor bijvoorbeeld het commando "tracert". - zit er een afwijking in de grootte van de pakketten die de adsl lijn kan vervoeren? Je gebruikt daarvoor bijvoorbeeld het commando "ping -f". - of valt je verbinding misschien zo nu en dan weg? Je gebruikt het commando "ping -t" om hier een indruk van te krijgen. En als dat allemaal niets oplevert, en natuurlijk zeker als het juist wel iets oplevert, dan neem je contact op met de helpdesk en legt ze uit wat je zelf al gedaan hebt. De helpdesk medewerker zal zijn draaiboek willen afwerken om zeker te zijn dat hij niets over het hoofd ziet. Veel van de punten waar hij naar vraagt zul je zelf al getest hebben en al zo ingesteld hebben als hij het wil, die vragen kun je dus snel beantwoorden. Maar ga in ieder geval rustig mee in het gesprek en luister vooral goed naar de aanwijzingen die hij je geeft, dan heb je de meeste kans dat het probleem snel voor je verholpen wordt. In bert's geval vermoed ik dat je eerst gevraagd wordt je livebox te resetten naar z'n fabrieksinstellingen (met de knop onderop totdat de lampjes aan-uit-aan-uit-aan branden), als dat niet helpt ga je een andere router opgestuurd krijgen. |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 18 July 2009, 08:12
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
hoi rrozema ik zal het morgen ff gaan proberen van "ping -f" eens kijken wat dat op levert in ieder geval bedankt ff voor de uit leg grt bert zo zoals iedereen heeft kunnen zien heeft adsl extra een software update gehad Status ADSL-lijn verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kbps Downstream 19012 Kbps Afname Dichtbij: 15.4 (d ![]() Ver weg: 3.7 (d ![]() SNR-marge Dichtbij: 10 (d ![]() Ver weg: 14 (d ![]() HEC-teller 2129 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 137 ES-teller van 1 dag 0 in 2 dagen heb ik al 137 fouten en kom nog steeds niet aan mijn snelheid die ik zou moeten hebben ik zal zo wel ff gaan pingen kijken wat daar uit komt Gewijzigd door bert utrecht op 19 July 2009, 12:48 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzame verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Verbinding nefit easy met ZyXEL | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 28 Jun 2018 |