obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Modem keuze....
DjCujo
Hoi allemaal !

Ik ben nieuw hier, en nieuw als online gebruiker en wilde toch meteen even een vraag "droppen" Smile

Het gaat om het volgende:

Ik heb een ADSL+ extra abo bij Online genomen.

Nu krijg ik de speedtouch 706 bij dit pakket, maar deze is redelijk dichtgetimmerd. Niet echt wat ik zoek :S
Het liefst zou ik het modem in transparante modus willen hebben, maar is dit wel mogelijk met dit type ?
En zo ja, hoe kan ik dit instellen ? Met de wizzard van thomson kom ik niet ver omdat het modem een login en wachtwoord wil hebben Sad

Als het niet mogelijk is heb ik nog wel wat andere mogelijkheden misschien.
Ik heb hier nog een speedtouch 510 en een 546 liggen waar ik wel volledig toegang op heb.
Is dat misschien nog een optie ?

het abo zou tot 20mb gaan, maar op mijn adres is dat niet mogelijk mijn max is rond de 8mb (ik geloof dat de 510 niet meer aan kan, maar dat zou dan niet uitmaken)

Waarom wil ik transparant ?

Ik heb een professionele hardwarematige firewall waar ik alles op wil regelen, en niet in het modem.

Ik hoop dat iemand mij hier tips voor kan geven (DSL is voor mij nog redelijk nieuw)
 
TCP_IP
Welkom DjCujo op dit forum,

En vragen staat vrij natuurlijk Wink

Meteen vast een antwoord op je speedtouch modems(heb je zelf min of meer al gegeven maar goed).

Speedtouch 510 = ADSL1 modem en betekent dat je maar maximaal 8mbit uit je verbinding kan halen

Speedtouch 546 = ADSL2+ modem en zou dus uitermate geschikt hiervoor zijn. Meende dat Online deze zelf al leverde ooit.

Met transparant bedoel je gewoon bridge-mode ga ik vanuit.

Wat moet ik me precies bij een hardware matige firewall voorstellen? Draai je er dan ook een DHCP server e.d. op ?

In principe is het modem vrij eenvoudig te configureren als 'transparant'. Weet zo niet meer uit m'n hoofd, maar in modem zit er een wizard voor ingebouwd. Heb hier nog een ST546 liggen (als switch), dus kan wel stappen posten als je wilt.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
DjCujo
Hey TCP_IP,

Thanx voor de snelle reactie.
Ik ga denk ik dan inderdaad voor de 546, wie weet gaan ze hier ooooooit nog over de 8mbit heen Smile

Je hoeft het nog niet voor te kouwen hoor Wink ik ga eerst zelf even aan de slag ermee (als het goed is wordt maandag pas de lijn echt aangesloten)

De firewall die ik gebruik is een Sonicwall PRO 4100
Op de firewall zelf draait geen DHCP, dat doet mijn domain controller Smile

Deze ADSL verbinding is voor mij een backup verbinding (heb ook een ziggo abo 30/3mbit) En juist om het load balancing en failover rules te gebruiken is het wel handig om gewoon lekker je wan ip op de firewall te hebben.

Ik ga knutselen aan de 546 en laat het wel weten of alles gelukt is zodra de verbinding er is.

ps. wat is jullie ervaring ? Er staat dat de verbinding rond 27 april opgeleverd wordt, heeft het zin om al eerder te proberen ?

Greetz
 
TCP_IP
Ja ik kan niet inschatten wat je kennis was dus deed voorstel maarPfft Aan andere kant iemand met zo'n bak thuis mag wel wat kennis in huis hebben inderdaad Wink

Gebruik je de lijn dan ook voor redundancy?

En ja snap inderdaad wel waarom je hem in bridge mode wilt hebben.

Heb weleens gehoord dat het een dag eerder was ofzo, maar komt volgens mij niet zo vaak voor. Je zou ST546 alvast kunnen instellen en aansluiten, kijk je elke dag even of DSL lampje er al op brand of niet.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
DjCujo
Ja, voornamelijk voor redundantie.
Sinds Multikabel over is naar Ziggo wil deze er ivm werkzaamheden nog wel eens uit liggen Sad

Gezien de komende omschakeling naar euro docsis 3 verwacht ik toch best wat problemen en heb geen zin om (regelmatig) van internet af te liggen :S dus leek me online wel een betaalbare oplossing hiervoor Smile

Nog een reden voor mij was dat online (als ik goed geinformeerd ben) vaste ip adressen heeft. Mij Multikabel hadden ze voorheen een DHCP lease van 3 maanden, maar helaas hebben ze ook dit aangepast :S En om eventuele aanpassingen op afstand te kunnen doen als ik een ander ip gekregen heb is deze lijn ook wel handig Smile

 
TCP_IP
Ja wat Euro docsys 3.0 betreft, heb me er nog niet erg op ingelezen. Maar gaat UPC/Ziggo dit in heel nederland doorvoeren?
Zou dus betekenen dat binnen enkele jaren overal 60/120(of hoger?) mbit abonnementen aangeboden kunnen worden, denk dat de prijs op een gegeven moment ook wel lager komt te liggen.
Als het stabiel en snel blijkt tegen redelijke prijs, zullen de kabelaanbieders ook wel veel concurrenten achter zich laten !
En met UPC en Ziggo toch nog een beetje gezonde concurrentie.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Helaas valt er op kabel gebied weinig te concurreren. Je kunt als klant alleen maar die kabel aanbieder kiezen die in jouw regio het kabel netwerk beheert. Wil je UPC maar in jouw regio beheert Ziggo de kabel? Jammer dan.
 
TCP_IP
Oh dat wist ik niet, je kunt maar 1 kabelaanbieder per gebied hebben dus. Tja dan is er van concurrentie ook weinig sprake inderdaad.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
DjCujo
Is inderdaad (nog) zo.
Ik heb wel gehoord dat ze de kabel markt vrij willen gaan geven (OPTA geloof ik) net als het met telefonie/adsl gegaan is.

* inmiddels werkt mijn verbining al Grin

Nog wel een vraagje...
Als mijn modem in bridged mode staat moet ik zelf een vast ip invullen, ik krijg geen dhcp van online binnen..
Nu heb ik even de ip gegevens ingevuld die ik met de 706 kreeg, maar lijkt mij niet helemaal de bedoeling of wel ?
 
TCP_IP
Nee IP moet je verkrijgen van Online, DHCP dus.
Nee dat zal maandag waarschijnlijk pas gebeuren, denk ook niet dat je al sync hebt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem keuze....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie