obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ISDN van 10mbit naar 2 mbit?
KJanssen
Beste mede-onliners,

Ik sinds een paar maanden overgestapt van internetplusbellen van Planet naar ADSL Extra van Online. Mijn snelheid was toen ik alles net had aangesloten 10mbit (dit is volgens mij het maximale als je een ISDN aansluiting hebt).

Sinds kort is mijn snelheid echter verlaagd naar 2 mbit. Via speedtest.nl/speedtest.bbned.nl haal ik nog maar maximaal 200 KB/s.

Hierbij mijn aansluit gegevens verkregen via mijn thompsom 706:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 4:19:37
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 664 / 2.157
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 73,00 / 547,57
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 26,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,5 / 29,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

De afstand van de centrale tot mijn huis is 1563 meter.

Nu wil ik dus graag weer mijn oude snelheid van 10 mbit terug. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

KJanssen
 
Patremadre
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 664 / 2.157

Kun je aangeven hoe je aansluiting er volledig uitziet? De upload hoort, voor een stabiele en snelle verbinding +/- 1019kbps te zijn. Dit kan eventueel iets in het ISRA zelf zijn, oxidatie o.i.d.

Er is ook een bekend issue met een deel van de nieuwe speedtouches. Deze trainen niet hoger in dan 2mbit gemiddeld en dit is alleen te verhelpen door een nieuwe ST706 te bestellen. Je kan hierover contact opnemen met de Klantenservice. Indien een medewerker het niet hier niet mee eens is, verzoek hem het eens na te vragen bij een goede supervisor.
 
KJanssen
Bedankt voor je antwoord.

Voor zover ik kan zien is er geen oxidatie oid in de ISRA zelf.

Over dat intrainen van die speedtouches. Kan dit ook pas na een tijdje optreden, want ik heb wel op het begin 10mbit snelheid gehad. Trainen die modems pas na een tijdje in dan?
 
Patremadre
Het is nog onduidelijk waarom sommige speedtouches lager intrainen. Het komt echter wel voor dat de verbinding aanvankelijk goed lijkt en later problematisch is. Thomson zelf heeft dit nog in onderzoek.
 
TCP_IP
ISDN = max 8mbit

En wat Speedtouch modems betreft, kan het niet zo zijn dat het CPE (modem) gedeelte gewoon slecht gefabriceerd is of dat de firmware niet goed ingeladen is.
Ben wel benieuwd of het zou schelen wanneer je de Speedtouch in bridge mode zet ipv RFC1483 bridged.
Of juist de volledige firmware van Speedtouch zelf erop zetten ipv huidige online firmware.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KJanssen
Oh dan heb ik geen ISDN meer denk ik, aangezien ik wel snelheden van 10 mbit hier heb gehad. Misschien dat de ISDN toch opgezegd is bij het opzeggen van InternetPlusBellen van Planet.

Maar ik wil wel proberen mij speedtouch te fixen door hem te updaten. Staat er ergens een handleiding over hoe ik mijn speedtouch in bridge mode zet ipv RFC1483 bridged. Of een handleiding over hoe de normale firmware erin te zetten ipv de online firmware?

Alvast bedankt voor je reply!
 
TCP_IP
Als je ISDN hebt krijg je om de 2 maanden een rekening van KPN, daar staat het sowieso op.

Ja de meeste speedtouch modems hebben een wizard ingebouwd onder de naam 'easy setup'.

Ga naar
[url=192.168.1.254]192.168.1.254[/url]

Klik links op 'Speedtouch' en dan op configuratie.
In het rechtergedeelte komt onderin iets van 'easy setup' of 'configuratie' zoiets te staan. Daar kun je uit een aantal dingen kiezen waaronder bridged mode. (Zo uit m'n hoofd, weet niet meer zeker)
Je moet niks kiezen wat Routed PPP (PPPoA of PPPoE beide niet) is.

Tja je kunt wel andere firmware erop zetten maar is wel risico vol. Het kan mislukken en leiden tot een niet werkend modem. En bovendien zijn de modems in bruikleen dus het mag eigenlijk niet, overweeg dit eerst.


p.s. Als je je Speedtouch in bridged mode zet kun je maar met slechts 1 PC het internet op, of je moet er een extra router achter plaatsen.
Gewijzigd door TCP_IP op 22 mei 2009, 16:24
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Na enig overleg en wat uitzoekwerk met een andere beheerder is de conclusie getrokken dat bridge mode alleen geen verschil zou uitmaken. Ik had wat dit betreft een verkeerde gedachtengang dus wil Rrozema bedanken voor de opheldering.

Rrozema schreef:

Quote

Je router MOET ingesteld staan op RFC1483 bridged om contact te kunnen maken met de centrale. Of je over de zo gecreƫerde link nu het ip verkeer routeert of een bridge maakt, daar heb je wel een keuze. RFC1483 bridged is niet optioneel, bridge mode of router mode wel. Het zijn instellingen voor een verschillend niveau van je adsl verbinding: RFC1483 bridged is hoe je modem met het modem in de centrale verbindt, bridge mode is hoe je het ip verkeer dat over die verbinding komt, gaat gebruiken; bridge mode: je pc krijgt het externe ip adres en je modem fungeert enkel als brug waarover het verkeer ongewijzigd heen loopt of router mode: je router neemt het externe ip adres en verzorgt zelf het interne netwerk en de vertalingen daar naar toe en vanaf.



Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KJanssen
Ok, maar heb 3 weken geleden met de helpdesk gebeld, lijkt toch de modem te zijn.

Er zou een monteur binnen 8 dagen bellen om hier nog een keer de modem + bekabeling te checken, nog steeds niets van gehoord zucht. Ben benieuwd wanneer hij belt ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISDN van 10mbit naar 2 mbit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie