obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet maar wel netwerk.
piratelv
Ok, zoals tcp_ip voor stelde maak ik een eigen threat.
Op sommige tijden (vooral 's avonds) valt intenet totaal weg, er is dan altijd nog wel verbinding met de livebox en de lampjes op de livebox blijven allemaal aan behalve de storing lampje dan. het enige wat dan een snelle oplossing is een herstart van de livebox. Daarna doet internet het vaak weer voor 30 min tot een uur, dan begint het weer op nieuw.
Dit is de opbouw van mijn netwerk:
1 pc draadloos met meegeleverde dongle, draaient op zowel windows vista ultimate als ubuntu 9.04
3 laptops allemaal draadloos draaint op windows vista home premium en business
1 pc direct verbonden met een cat5 kabel die mee gelevert was met de livebox. De kabel zit in ethernet poort 1 en de pc draait windows xp home.
Voor de rest zijn er nog een paar spel apperaten die af en toe verbinding maken zoals: de psp, de ds en de wii die een eeuwige verbinding lijkt te hebben.
Alle ip's en dns instelling zijn handmatige ingesteld omdat de dhcp server nog nooit heeft gewerkt.
Adsl stats:

Status ADSL-lijn      Verbonden
ADSL standaard              G992_5_A
Upstream                      1016 Kb
DownStream                      13796 Kb
Afname Dichtbij :              12.8 (dB)
Ver weg :                          1.9 (dB)
SNR-marge    Dichtbij :    9 (dB)
Ver weg :                          11 (dB)
HEC-teller                      13643
Firmware                      0xe15080a
ES-teller van 15 min      0
CRC-fouten                       1805
ES-teller van 1 dag       0

Dit was gekopieert toen de livebox al 13 uur aanstond
Ook zijn er 9 poorten geopend in de livebox.
foto omdat de code tabel onoverzichtelijk is:
firewallports.th
Als laaste heb ik gehoort dat als de draadloze pc's niet aan zijn (in special de mijne met de dongle) internet het gewoon blijft doen.
(ps sorry voor enige spellings fouten)
Gewijzigd door piratelv op 26 mei 2009, 16:41
 
TCP_IP
Valt me 2 dingen op:

1. Storingslampje
Op welk ledje doel je ? Er zit er 1 op met zo'n driehoek en uitroepteken erin, die op een hardware fout doelt

2. In je screenshot heb je een tab openstaan voor een torrent en ook een portforward voor Utorrent aangemaakt.

Op het moment dat het wegvalt ben je dan aan het downloaden met torrents? Dit kan namelijk heel goed de reden zijn waarom het wegvalt en waarom de 'normale' ledjes gewoon blijven branden. De livebox loopt namelijk vast bij teveel simultane verbindingen (livebox bug).

Dus wat gaat er aan verkeer in en uit op het moment dat je livebox vastloopt.

p.s. Aan je stats niks bijzonders af te lezen, ziet er wel redelijk uit. HEC teller en CRC ietwat hoog maar niet rampzalig na 13 uur.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
piratelv
Met storing lampje bedoel ik inderdaad die driehoek led.
Ik heb ook geen torrents meer gebruikt sinds een week gelden dit probleem zo erg werd. Ik gebruik torrents nu al meer dan een jaar en nog nooit problemen gehad.
Wel heeft mijn broertje net counter strike source gekocht. (ik heb dit spel al voor een half jaar zonder problemen).
Wel komt er bijna altijd verkeer door de livebox maar dat is verwaarloosbare kleine hoeveelheden. vreemd genoeg word de verbinding vak alleen verbreken als ik gewoon het web surf of youtube kijk en haast nooit wanneer ik weer een 700mb linux distro of 950mb video (met miro) ophaal.

kan het zijn dat er gewoon te veel draadloze verbindingen zijn?
en zou een fabrieks reset helen? want ik ben van plan om dat dit week end te doen om te zien of dat helpt.
(btw: de livebox is nu al 15:31 uur zonder storingen online Grin )
 
TCP_IP
http://www.online.nl/images/downloads/handleidingen/livebox_manual.pdf

blz. 7

Quote


Lampje met driehoek:
Brandt continu als er iets mis is met het standaard modem.

Brand niet als alles in orde is met het standaard modem.



Ik zie nu dat ik het niet goed gelezen heb, dat lampje brand juist niet Pfft

De fabrieksreset oftewel harde reset is inderdaad wel aan te raden, probeer eerst dat eens.

En wat draadloze verbindingen betreft, dit kan heel erg goed. Heb dit wel vaker gelezen op andere fora. Zet de draadloze module eens uit of haal de PCMCIA kaart eens uit de livebox en test het dan eens een dag, en kijk eens of het dan nog wegvalt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Waarom doet je dhcp server het niet? Dat lijkt me iets om uit te zoeken; het heeft er vast iets mee te maken. Begin inderdaad even met een reset naar fabrieksinstellingen, vaak is dat voldoende om dit soort problemen te verhelpen.

mogelijkheid 2:
Als een frisse start niet helpt, dan kun je nog eens naar de dns server(s) kijken die je hebt ingesteld op je pcs. Je geeft aan dat je livebox regelmatig vastloopt, juist als je aan het 'surfen' bent. Zoals TCP_IP al aangaf, kan de livebox niet goed tegen grote hoeveelheden verkeer zoals dat van torrents. Maar ook het dns verkeer kan flink oplopen als je met meerdere pc's aan het surfen bent; 1 enkele web pagina openen kan gemakkelijk tot meerdere dns verzoeken leiden. Het zou kunnen dat het je dns verzoeken zijn die je livebox laten vastlopen; normaal wordt namelijk op de pc's 192.168.1.1 als dns server ingesteld door de dhcp server. Ik durf wel te gokken dat jij een ander adres hebt ingesteld als dns op al je pc's. Als het goed is doet je dhcp server het weer na de reset naar fabrieksinstellingen, dus zet je pc's e.d. allemaal weer terug op 'automatisch verkrijgen' zodat ze automatisch 192.168.1.1 als dns server toegekend krijgen. Probeer het dan nog eens.

mogelijkheid 3:
Verder vertel je dat de problemen er eigenlijk alleen maar zijn als jij je eigen pc aan hebt staan; als die pc uit is, zijn er dan helemaal geen problemen, verifieer dat door die pc eens een paar dagen niet te gebruiken? Als de problemen gedurende die paar dagen echt weg zijn, weet je in ieder geval waar je de oorzaak moet zoeken. Probeer dan bijvoorbeeld eens om de draadloze interface van die pc uit te schakelen en sluit hem eens een tijdje aan met een netwerk kabel; komen de problemen dan weer terug? dan is die draadloze kaart (of de drivers er van) waarschijnlijk de oorzaak.
 
piratelv

Quote

rrozema schreef:
mogelijkheid 2:
Als een frisse start niet helpt, dan kun je nog eens naar de dns server(s) kijken die je hebt ingesteld op je pcs. Je geeft aan dat je livebox regelmatig vastloopt, juist als je aan het 'surfen' bent. Zoals TCP_IP al aangaf, kan de livebox niet goed tegen grote hoeveelheden verkeer zoals dat van torrents. Maar ook het dns verkeer kan flink oplopen als je met meerdere pc's aan het surfen bent; 1 enkele web pagina openen kan gemakkelijk tot meerdere dns verzoeken leiden. Het zou kunnen dat het je dns verzoeken zijn die je livebox laten vastlopen; normaal wordt namelijk op de pc's 192.168.1.1 als dns server ingesteld door de dhcp server. Ik durf wel te gokken dat jij een ander adres hebt ingesteld als dns op al je pc's. Als het goed is doet je dhcp server het weer na de reset naar fabrieksinstellingen, dus zet je pc's e.d. allemaal weer terug op 'automatisch verkrijgen' zodat ze automatisch 192.168.1.1 als dns server toegekend krijgen. Probeer het dan nog eens.

Ja dat klopt ik heb 4 van de 5 pc's op opendns staan. Omdat die gewoon sneller is en om te kijken of dat het op zou lossen.
en dhcp heeft het nooit gedaan, ook niet toen ik heb net kreeg dus ik denk dat de reset dat niet zal veranderen.
Dit gebeurt er als ik hem op auto zet:
De eerste keer verbinden vaak normaal ip bv: 192.168.1.10 maar de 2de en derde keer verbinden krijgen de pc het ip 192.168.220.3 of iets dergelijks. En de dns en gateway worden niet eens ingesteld. Ik heb dit altijd gegokt op storing van een andere livebox (er zijn hier in de straat 4 ander wanadoo boxen en een speedtouch).

Quote

rrozema schreef:
mogelijkheid 3:
Verder vertel je dat de problemen er eigenlijk alleen maar zijn als jij je eigen pc aan hebt staan; als die pc uit is, zijn er dan helemaal geen problemen, verifieer dat door die pc eens een paar dagen niet te gebruiken? Als de problemen gedurende die paar dagen echt weg zijn, weet je in ieder geval waar je de oorzaak moet zoeken. Probeer dan bijvoorbeeld eens om de draadloze interface van die pc uit te schakelen en sluit hem eens een tijdje aan met een netwerk kabel; komen de problemen dan weer terug? dan is die draadloze kaart (of de drivers er van) waarschijnlijk de oorzaak.


Zou ik graag doen maar ik kan niet zonder internet voor een dag. We hebben juist draadloos omdat de livebox benden is en mijn pc boven in het huis. Ik zou al het kon graag een kabel trekken maar dan moet ik door meerdere verdiepingen een gat boren en dat staat mijn vader niet toe.

Ik vraag me wel af hoe het aan de drivers kan liggen? Want nu ik er aan denk begon dit allemaal toen ik mijn vista partitie heb geformatteerd en vista heb geherinstalleerd. (heb toen de drivers van de Sagem site gehaald want die van de online cd deden niks en was de oude orange cd kwijt.)
Ik vind het namelijk vreemd dat als het aan die driver licht dat ik op Ubuntu ook dit probleem heb terwijl ik de standaard Ubuntu driver gebruik.

edit
Ik vraag me af. Kan het ook zijn dat de livebox gewoon te heet wordt? Want hij voelt erg warm aan.
Gewijzigd door piratelv op 28 mei 2009, 18:07
 
rrozema
Van een ander draadloos netwerk krijg jij geen ander ip adres. Nee, jij hebt nog een apparaat op je netwerk dat voor dhcp server speelt. Ik ben voor 99.9999% zeker dat die ook voor de rest van je problemen zorgt. Heb je wellicht een router in je netwerk voor je draadloos netwerk o.i.d?

Als je pc zo'n ip adres 192.168.220.3 heeft gekregen; voer dan op die pc eens een "ipconfig /all" uit en post de output hier op het forum. Dus eerst ipconfig /all en pas dan je livebox resetten (of een vast ip adres instellen) om weer op het internet te komen.
 
piratelv
Tot nu toe werkt alles zo als het moet. Hopelijk blijft het zo.
 
rrozema

Quote

piratelv schreef:
De eerste keer verbinden vaak normaal ip bv: 192.168.1.10 maar de 2de en derde keer verbinden krijgen de pc het ip 192.168.220.3 of iets dergelijks. En de dns en gateway worden niet eens ingesteld. Ik heb dit altijd gegokt op storing van een andere livebox (er zijn hier in de straat 4 ander wanadoo boxen en een speedtouch).


Wat bedoel je eigenlijk met 'verbinden' hierboven? Heb je het wellicht over het maken van de draadloze verbinding met je livebox? Want dat kan natuurlijk wel: dat een van de netwerken bij jou in de buurt slecht staat ingesteld (d.w.z. onbeveiligd) en dat je pc een op de paar keer liever verbinding maakt met dat netwerk dan met je eigen livebox. Zodra er een verbinding is met dat andere netwerk kun je niet het internet op omdat zijn/haar dhcp server (mogelijk met opzet) niet goed staat ingesteld. (n.b. deze manier van je netwerk 'beveiligen' is erg af te raden, het is namelijk zeer onveilig.)

Je zou in dit geval eens kunnen proberen je eigen draadloze netwerk op een beter vrij kanaal in te stellen. Blijkbaar is het signaal van je eigen netwerk zwakker dan dat van je buren, waarschijnlijk omdat er storing van andere netwerken in de buurt doorheen zit. Bovendien moet je in ieder geval je Vista instellen zodat hij niet meer automatisch verbinding maakt met elk draadloze netwerk dat hij vindt. Hij mag enkel met je eigen netwerk. Hoe je dat precies doet weet ik niet. Ik heb (gelukkig?) nog steeds geen enkele vista pc.
 
piratelv

Quote

piratelv schreef:
Tot nu toe werkt alles zo als het moet. Hopelijk blijft het zo.

Helaas het heeft niet gewerkt de dag nadat ik hem reset viel ie weer uit. Maar daarna niet meer, dus ik denk dat ie weer terug is naar zijn normale patroon. (uitval 1 keer in de 1 a 2 week).

Quote

rrozema schreef:

Quote

piratelv schreef:
De eerste keer verbinden vaak normaal ip bv: 192.168.1.10 maar de 2de en derde keer verbinden krijgen de pc het ip 192.168.220.3 of iets dergelijks. En de dns en gateway worden niet eens ingesteld. Ik heb dit altijd gegokt op storing van een andere livebox (er zijn hier in de straat 4 ander wanadoo boxen en een speedtouch).


Wat bedoel je eigenlijk met 'verbinden' hierboven? Heb je het wellicht over het maken van de draadloze verbinding met je livebox? Want dat kan natuurlijk wel: dat een van de netwerken bij jou in de buurt slecht staat ingesteld (d.w.z. onbeveiligd) en dat je pc een op de paar keer liever verbinding maakt met dat netwerk dan met je eigen livebox. Zodra er een verbinding is met dat andere netwerk kun je niet het internet op omdat zijn/haar dhcp server (mogelijk met opzet) niet goed staat ingesteld. (n.b. deze manier van je netwerk 'beveiligen' is erg af te raden, het is namelijk zeer onveilig.)

Je zou in dit geval eens kunnen proberen je eigen draadloze netwerk op een beter vrij kanaal in te stellen. Blijkbaar is het signaal van je eigen netwerk zwakker dan dat van je buren, waarschijnlijk omdat er storing van andere netwerken in de buurt doorheen zit. Bovendien moet je in ieder geval je Vista instellen zodat hij niet meer automatisch verbinding maakt met elk draadloze netwerk dat hij vindt. Hij mag enkel met je eigen netwerk. Hoe je dat precies doet weet ik niet. Ik heb (gelukkig?) nog steeds geen enkele vista pc.

Ik gelukkig wel! Smile maar heb ik dat al en zij alle netwerken in onze buurt beveiligt. hhmm maar je kan daar wel een punt hebben er was een tijd terug een onbeveiligd draadloos netwerk in de buurt maar die was erg zwak (onder 10% ontvangst). Die is inmiddels door mij beveiligt (een maand of 8 geleden).
zou die het kunnen zijn? Ach maakt eigenlijk niet uit dat probleem heb ik al een jaar niet meer gezien. Doordat ik handmatige alle ip's zet.

Nog even terug naar de internet, toe hij laats uitviel ben ik nog eens gaan kijken naar alles info en heb ik een screen rec gemaakt en kwam er achter dat de telefoon volgens de livebox er uitlicht. Led op de lb uit en de web cp geeft aan als gedeactiveerd.
Hier is de video van de web interface:
http://phpfusionlv.host56.com/livebox/
(En ja ik weet dat dat een rare url lijkt. Het was de enige host die ik nog had die de video wou hosten.)
Hoop dat deze info meer helpt. Op het moment heeft het niet zo veel haast maar zou toch graag een permanente oplossing willen voordat hij weer gaat doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet maar wel netwerk.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie