obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Livebox traag in de avond
Madoga
Goeie dag allen,

Wij zitten nu al een aantal jaar bij deze provider, vanaf toen het nog Wanadoo hete. Nooit echt een probleem gehad, tot voorkort.
Sinds ongeveer een jaar hebben we er een wireless AP aan gehangen, zonder enige problemen (nu 2 computers, waarvan 1 wireless). De laatste tijd beginnen we echter wat problemen te krijgen.
De laatste tijd hebben we echter wat problemen, meestal later op de avond. Het internet begint heel sloom te worden en uiteindelijk verbreekt de livebox de verbinding, waarna hij weer verbinding maakt (althans volgens mijn computer) je kan alleen helemaal niets.
Om het op te lossen moet ik nu steeds de livebox ongeveer 1 minuut uitzetten en dan opnieuw opstarten, dan doet alles het weer prima.
Dit is echter erg vervelend als je net ergens mee bezig bent. Ik zou dit probleem dan ook erg graag kwijt zijn.
Misschien dat iemand een oplossing weet?
Alvast bedankt.

Ben

Nog een toevoeging.

Dit gebeurd ook soms (heeft er misschien iets mee te maken)?
Ik ben aan het internetten(met de wireless computer) en opeens heb ik alleen nog verbinding met het locale netwerk. Dan verbreek ik de verbinding handmatig en verbind ik opnieuw en dan werkt alles weer prima.

ps.
Misschien had ik dit beter bij "storingen" kunnen plaatsen.

adsl statistieken, nu de livebox zo'n 4 uur aan staat.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14756 Kb
Afname Dichtbij : 21.1 (dCool
Ver weg : 4.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 12 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 459
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 15
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door Madoga op 09 juni 2009, 17:25
 
rrozema
Een paar vragen om je verder te kunnen helpen:
- valt de verbinding weg op beide pc's (je laptop en je bedraadde pc)?
- heb je je wireless netwerk al eens op een ander kanaal gezet?
- heb je echt een wireless access point gekocht of gebruik je een router als access point? En in het laatste geval, hoe heb je die router dan aangesloten? Met de kabel vanaf de livebox in de WAN poort of in een LAN poort?
 
Madoga
Beste rrozema,

- Mijn verbinding valt, voor het eerste geval, bij beide pc's uit.

Bij de toevoeging, valt alleen de wireless uit.

- Ik heb m'n wireless nog nooit op een ander kanaal gezet, wat zou dat bereiken?

- Het is echt een accespoint, geen router. 100% zeker hiervan.

Het heeft voor bijna een jaar perfect gewerkt, dus ik heb geen idee waarom het nu raar gaat doen.
 
TCP_IP
Wat betreft het idee achter het kanaal wijzigen:

Wi-Fi heeft in Nederland 13 verschillende frequenties/kanalen waarop het signaal uitgezonden kan worden.
Op het moment dat 2 of meer draadloze netwerken op hetzelfde kanaal gaan uitzenden gaat dit op elkaar storen wat resulteert in een trage/slechte/wegvallende of zelfs geen verbinding.

Hier een link van beschikbare frequenties/kanalen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#Kanalen_en_onderlinge_compatibiliteit

Met behulp van een programma genaamd 'Netstumbler' kun je een scan uitvoeren van beschikbare netwerken, dit programma toont onder andere het kanaal waarop elk netwerk uitzend. Voor Vista is er een andere variant genaamd 'Vistumbler'.

Installeer dit programma eens en kijk eens of er iemand op hetzelfde kanaal als die van jou zit of dat die erg dichtbij jouw kanaal zit.

Stel jij zit op kanaal 7 en buurman1 en buurman2 op 6 en kanaal 7 dan stoort dit dus op elkaar, je zult dan op je accespoint het kanaal moeten wijzigen. Het liefst een kanaal zover mogelijk van de anderen. In dit geval zou kanaal 1 volstaan.

De meest voor de hand liggende reden waarom het een jaar perfect heeft gewerkt en nu plots niet meer is hoogstwaarschijnlijk omdat jouw buurman een draadloze router of accespoint heeft aangeschaft die op hetzelfde kanaal zit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Madoga
Hmm, het programma geeft er 5 aan, allemaal op kanaal 0. Betekend dit dat er iets met de instellingen van het programma fout zit? Aangezien kanaal 0 niet bestaat(in ieder geval volgens mijn AP).

Verder ook geen idee hoe dit programma werkt.

Het het kanaal veranderd van 1 naar 13, zonder te weten of dit het probleem is.
Uitproberen of het nu stabieler is. Kan geen kwaad lijkt me.

ok probleem opgelost. Ik moest de taal veranderen. Nu kan ik alle kanalen zien.
Er zit inderdaad iemand anders op kanaal 1.
Ik hoop dat dit het was.

Bedankt voor de hulp!
Gewijzigd door Madoga op 10 juni 2009, 13:55
 
rrozema
Heeft jouw access point misschien een 'bridge mode' of 'relay mode' o.i.d. die aan staat? Want dan zou het kunnen zijn dat hij zo nu en dan automatisch verbinding maakte met een van je buren. Zodra dat gebeurt, dan zijn er plots 2 dhcp servers op het netwerk; die van je livebox plus die van je buren hun router. Het is dan puur geluk welke er eerst reageert op verzoeken van je pc's (zowel draadloos als ook bedraad!). Dit zou je probleem kunnen verklaren. Er van uit gaande dat dit het probleem is zou je, wanneer je in je AP die relay mode disabled, geen problemen meer moeten hebben.
 
Madoga
Volgens mij het ik de bridge mode uit staan, maar ik zal even kijken.
Ik ben hier niet echt een expert in, dus zal ik ff hier neer zetten hoe het stond ingesteld.


Access Point (bolletje hiervoor staat aan)
Enable SSID Broadcast (vinkje staat aan)



Bridge (Point to Point) (bolletje stond uit)
With AP Mode (hier stond een vinkje voor)
MAC of AP: (niets ingevuld)

Bridge (Point to Multi-Point) (alles uit)
Client (alles uit)
Repeater (alles uit)

Met het bolletje kan maar één ding geselecteerd worden. Staat nu op Accespoint.

Ik zal nu eens het vinke bij: "Bridege (point to point) with ap mode" weg halen.
Gewijzigd door Madoga op 10 juni 2009, 16:15
 
TCP_IP
Heb je netstumbler of Vistumbler draaien? En dan onder XP of Vista?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Madoga

Quote

TCP_IP schreef:
Heb je netstumbler of Vistumbler draaien? En dan onder XP of Vista?


Vistumbler onder vista
 
TCP_IP
Oké misschien word ie niet ondersteund dan, Vistumbler werkt ook nog niet zo lekker.
Heb je geen XP ergens draaien met draadloze ontvanger erop?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox traag in de avond', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 sep 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
traag internet Snelheid : 22 09 jul 2015
Advertentie