obey-robots.txt
20 Juni 2018, 03:51
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Glasvezel traag, valt steeds uit

cranky
Mijn familie heeft altijd internet van online gehad (vanaf dat het nog chello/wanadoo was etc) en we hebben er af en toe problemen mee gehad. Sinds kort glasvezel (met telefonie en tv) aangevraagd van online: gekregen, ontvangen, geïnstalleerd, maar heb er helaas niks anders dan problemen mee.

Sinds ik glasvezel heb geïnstalleerd is mijn internet precies dezelfde snelheid als voorheen en soms zelfs lager dan voorheen. Ik heb een 200 Mb/s (up- en download) aangevraagd en in plaats daarvan krijg ik dit:
internet

Het internet @ mijn computer is via een powerline adapter dus ik dacht dat dat misschien het probleem was. Ik heb toen mijn computer direct aan de router (ZyXEL VMG8324-B10A) gekoppeld met de nieuwe meegeleverde ethernet kabel en toen werden mijn stats zelfs lager:
internet2

Ik heb een tijdje gewacht maar nee hoor stats bleven hetzelfde. Ik heb andere kabels geprobeerd maar het bleef hetzelfde. Ik heb toen maar weer een internet connectie gemaakt met mijn powerline adapter.

Ik heb wat gerommeld met de settings in mijn router maar daar veranderde ik ook niks mee dus die heb ik weer gereset.

Het ligt niet aan mijn pc want ik krijg dezelfde stats met twee verschillende laptops wanneer ik ze aan de router plug, dus ik weet ook niet waar het aanligt.

Mijn internet valt ook af en toe weg en als er iemand op de wifi zit dan krijg ik ping spikes als ik aan het gamen ben van bijna 1200. Voorheen, met adsl, als iemand op de wifi zat kreeg ik ping spikes van 600-800 maar nooit zo hoog als 1200. De wifi moet ik dan ook uitzetten wanneer ik aan het gamen ben. Een van de redenen dat we glasvezel hebben genomen is zodat we minder problemen hadden met het "verdelen van het internet" maar het is juist erger geworden. Ik heb ook de QoS settings veranderd maar dat helpt ook niet.

Vandaag is mijn internet super traag uit het niets (vanaf de ochtend tot nu (bijna 12 uur 's nachts) nog steeds niks veranderd):
internet3

Ik heb een hard reset gedaan (alle apparaten uit doen, router uitdoen, opnieuw starten, alle apparaten een voor een aandoen etc) maar dat werkt ook niet en in plaats daarvan is mijn internet NOG TRAGER geworden:
itnernet4

En valt het ook steeds uit. Terwijl ik deze tekst aan het typen ben is het internet zeker wel meer dan tien keer uitgevallen en moet ik een tijdje wachten tot ie het weer doet (raar genoeg doet de wifi het dan weer wel).

Ik kon vandaag door mijn internet niet gamen omdat mijn internet om de 5 minuten uitviel. Mijn ping in game was 75 terwijl het normaal altijd 24 of lager is.

Wat ik wel merk aan mijn speedtests is dat de server locaties steeds verschillend zijn maar ik weet ook niet waar dat aanligt.

Als ik een ping test doe naar mijn PC krijg ik dit:
--- 192.168.1.66 ping statistics ---
4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Als ik een ping test doe naar mijn mobiel krijg ik dit:
--- 192.168.1.65 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 23.244/79.943/226.771 ms

Lijkt me ook niet normaal maar ik weet niet hoe ik het kan oplossen?

Ik zal vandaag of morgen contact opnemen met online (heb op dit moment geen telefoon) om te kijken of zij er iets aan kunnen doen - maar ik dacht hier een berichtje te plaatsen voordat ik dat doe want vaak als je ze belt is het zovan "heb je je router aan en uitgezet? oh dat werkte niet? ja dan kunnen wij je niet helpen want hier bij ons staat gewoon dat je een goede internet connectie hebt :)" ik heb daar dus totaal geen zin in en omdat mijn verstand van technologie en internet ook maar beperkt is wil ik graag advies uit zoveel verschillende mogelijke hoeken. adviseren jullie mij misschien iets als online niet echt mee wil werken? of zijn er bepaalde vragen die ik aan ze zou moeten stellen? zijn er dingen die ik zelf kan doen/kan checken?

alvast bedankt!
 
cranky
Kleine update:
Heb net weer een speedtest gedaan en blijkbaar was er vandaag een kleine storing of zoiets waardoor mijn internet traag was? (ik mag hopen dat het alleen vandaag was) want mijn stats zijn weer back to normal:
5592748625

Klacht van vandaag vervalt dus maar mijn algemene klacht staat nog steeds: zou 200 mb/s moeten hebben en ik zit er niet eens dichtbij.
 
Tiger
cranky schreef:

Kleine update:
Heb net weer een speedtest gedaan en blijkbaar was er vandaag een kleine storing of zoiets waardoor mijn internet traag was? (ik mag hopen dat het alleen vandaag was) want mijn stats zijn weer back to normal:
5592748625

Klacht van vandaag vervalt dus maar mijn algemene klacht staat nog steeds: zou 200 mb/s moeten hebben en ik zit er niet eens dichtbij.

Je geeft aan dat je snelheid weer back to normal is. Als je een glasvezel abonnement hebt tot 200Mb/s is dat niet normaal.
Hoe ver zit je eigenlijk van de wijkcentrale of straatkast af ?.
 
cranky
Ja, "back to normal" als in het is stabiel en ik kan gamen lol.

Volgens mij zit ik ongeveer 1 km of zo van de centrale/kast af. Kan het misschien aan de bedrading in mijn huis liggen?
 
Tiger
Ik zit ook 1 km van de wijkcentrale en heb bijna dezelfde snelheid 16.58 Mb/s met ADSL dus met glasvezel zou je veel meer moeten halen.
Maar ik ben hier tevreden mee want ik game niet en heb geen TV van Online.
Misschien moet je alle aansluitingen eens goed checken of die correct zijn aangesloten.


http://www.speedt...5595468712
 
cranky
Vanmiddag heeft online mij gebeld en blijkbaar is mijn glasvezel connectie niet goed aangesloten (ik heb het tienduizend keer gecheckt en het precies zoals de handleiding geïnstalleerd). Ik ben nog steeds aangesloten op mijn oude ADSL connectie (vandaar de snelheid). Maandag komt er een monteur even alles checken - ik hoop dat daarmee mijn problemen zijn verholpen. Ik laat het iig even weten; ik wacht het af...
 
I R Baboon
Een echte glasvezel aansluiting staat helemaal los van een xDSL aansluiting via de telefoonlijn.
Je moet dan ook een glasvezel modem hebben/krijgen van je provider waar je de router ZyXEL op aansluit.
Dus een hele andere infrastructuur dan wat je nu hebt.
En dan moet je snelheden halen die heel dicht bij je beloofde abonnementssnelheid liggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel traag, valt steeds uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 25 01 oktober 2017, 23:10
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid 15 08 mei 2017, 14:38
DSL valt steeds weg Algemeen 11 10 maart 2017, 11:17
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Jouk02:24:23
| Wanabo08:01:25
| cfkazius14:30:15
| louisb 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update