obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nat 3 naar NAT 2 (of 1)
postvoordennis
Hallo,

Ik heb een Playstation 3 en als ik de internetverbinding ga testen dan geeft het systeem aan dat ik NAT type 3 heb. Dit geeft bij sommige spellen problemen en ik probeer al weken om dit te veranderen in NAT type 2 (of zelfde NAT1). Ook geeft het problemen als je je headset wilt gebruiken tijdens een spel. Indien ik de playstation direct op het modem aansluit, dan heb ik wél NAT2, maar geen NAT1. Direct aansluiten op mijn modem is ook geen optie, omdat ik ook films van mijn computer via mijn PS3 wil afspelen en dat gaat dan dus alleen via de router. (ik heb het getest met een ander modem en kreeg toen wel NAT1)

Ik heb vrijwel alle forums bekeken en ook de website postforward is bij mij bekend. Ik heb een modem van Online (Thomson ST706) en een draadloos router van Linksys WRT160N.

Ik had eerst een SMC router en dacht dat het daar aan lag, aangezien ik ook de melding kreeg dat mijn router mogelijk geen ip-fragmentatie ondersteund. Ik heb vandaag dus een linksys WRT160N gekocht, maar helaas nog steeds het NAT probleem!

Eerst even een overzicht ter informatie: http://img44.imageshack.us/img44/1677...rzicht.jpg

Het volgende heb ik in mijn MODEM gezet: http://img44.imageshack.us/img44/2216...genmod.jpg

Deze poorten moesten open voor de playstation: http://img44.imageshack.us/img44/3264...nmodem.jpg

Hetzelfde had ik ook geprobeerd in mijn ROUTER, maar zonder resultaat. Ik heb toen het IP-adres van mijn Playstation 3 in mijn ROUTER gezet, bij DMZ. Ook dit had geen resultaat, zelfs niet toen ik de firewall had uitgezet.

DMZ: http://img44.imageshack.us/img44/7645...45/dmz.jpg

Ondanks alles heb ik nog steeds NAT3 en ik snap het nu echt niet meer. Ik ben vang dat het aan het modem ligt van Online en dat heeft iets te maken heeft met de inbraakdetectie die je niet kan uitschakelen. (telnet werkt niet met de versie die ik heb)

Het maakt mij nu niet meer uit hoe ik hem op NAT1 of NAT2 krijg, (al is het via DMZ) als het maar lukt! Wie kan mij helpen?
Gewijzigd door postvoordennis op 11 juni 2009, 21:14
 
TCP_IP
Klopt dit?

Quote


NAT1 - The PLAYSTATION 3 is directly connected to the internet.
NAT2 - The PLAYSTATION 3 is correctly connected through a router/bridge to the internet.
NAT3 - The PLAYSTATION 3 is setup incorrectly through a router/bridge to the internet.


In de speedtouch heb je dus de poorten opengezet maar waar naartoe? Naar de WAN poort van je Linksys?

Wat ik eruit begrijp is dat NAT3 simpelweg betekent dat de portforwards niet goed zijn, verbeter me indien nodig.
Denk dat het fout gaat omdat je denkt dat je modemrouter een modem is, maar het is dus een modemrouter. Een router dus. En je netwerk bestaat dus in feite uit 2 routers, de poorten moeten dus hop voor hop geforward worden.

Op je speedtouch forward je de benodigde poorten naar de WAN poort van je Linksys en op de Linksys forward je de poorten weer door naar je Playstation.
Zet op je Playstation dan wel een vast IP.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Oke, dus mijn netwerk bestaat uit 2 routers? Daar was ik niet van uitgegaan. In de speedtouch heb ik poorten opengezet naar mijn linksys en naar mijn playstation. (ik wist niet wat ik moest, doen dus dacht doe het voor de zekerheid bij beide)

Het volgende wat jij zei klopt:

NAT1 - The PLAYSTATION 3 is directly connected to the internet.
NAT2 - The PLAYSTATION 3 is correctly connected through a router/bridge to the internet.
NAT3 - The PLAYSTATION 3 is setup incorrectly through a router/bridge to the internet.

Toen ik hem op een ander modem deed, toen kreeg ik inderdaad NAT1, Via mijn Speedtouch kreeg ik NAT2 (omdat het dus blijkbaar ook een router is) en via mijn Linksys NAT 3.

Maar goed, op mijn speedtouch staan dus de juiste poorten richting mijn router open: http://img44.imageshack.us/img44/2216...genmod.jpg

192.168.0.1 is namelijk mijn ip-adres van mijn linksys router. (192.168.0.2 is van mijn ps3)

Ik heb nu DMZ uitgeschakeld en het volgende gedaan: http://www.portforward.com/english/ro...etwork.htm

Printscreen forward: http://img8.imageshack.us/img8/5721/f...rwardw.jpg

P.S. Toen ik mijn Linksys router ging installeren, toen kreeg ik wel de optie of het de enige router was of dat er meerdere routers waren. Ik heb toen op enige geklikt.
Gewijzigd door postvoordennis op 11 juni 2009, 21:55
 
TCP_IP
Jup 2 routers.
De speedtouch weet niet waar jouw playstation zit omdat die op een andere netwerk zit, daarom de portforwards eerst naar je Linksys en dan van je Linksys naar je Playstation. Zoals je nu hebt gedaan.

Je playstation heeft IP adres 192.168.0.2 vast ingesteld staan?

Volgens mij zou je dan NAT2 moeten hebben nu(NAT1 zou ook kunnen, het gaat volgens mij allemaal om de portforwards namelijk).

Is dit zo?
Gewijzigd door TCP_IP op 11 juni 2009, 22:04
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Ja mijn playstation heeft 192.168.0.2 vast ingesteld staan en deze heb ik ook op mijn linksys router vast ingesteld voor mijn ps3. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ook de portforward staat goed lijkt me: http://img8.imageshack.us/img8/5721/f...rwardw.jpg

Helaas is het nog steeds NAT3, ik snap echt niet wat ik fout doe.

Moest ik bij het installeren van de linksys router toch de
andere optie kiezen? Lijkt me sterk, maar het kan...

Kan het niet aan de inbraakdetectie liggen van de speedtouch?

Ik word echt gek! Ben er al dagen mee bezig!

P.S. Wat moet ik precies op me ps3 invoeren bij primaire dns? Indien ik de installatie automatisch doe en niet handmatig (dus geen vast ip-adres) dan staat primaire DNS op 192.168.1.254.

Dit is hetzelfde adres als me inlog adres van de speedtouch. Ik had de gegevens van de automatische gegevens overgenomen en die gebruikt bij de handmatige invoering, om mijn ps3 een vast ip-adres te geven.

En nog steeds NAT3...
Gewijzigd door postvoordennis op 11 juni 2009, 23:08
 
TCP_IP
DNS zou niet zoveel mogen uitmaken dacht ik zo, maar probeer anders eens de OpenDNS in te voeren daar, het adres is:

208.67.222.222 en/of 208.67.220.220

Mocht je echt wanhopig beginnen te worden heb ik nog wel een goede oplossing achter de hand die zoiezo werkt, en dat is door van je Linksys een Accespoint te maken.

Heb op XPvista.nl (die ik beheer) hierover nog een vrij duidelijke tutorial geschreven:

http://www.xpvista.nl/articles.php?article_id=1

Ik ben er 99% zeker van dat dat wel werkt Wink

edit: Portforwards in Speedtouch wel even weghalen en opnieuw erin zetten voor naar je PC omdat ze nu nog naar je Linksys wijzen.
Gewijzigd door TCP_IP op 11 juni 2009, 23:24
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Oke, ga ik uitproberen! Wat is een accespoint nou precies, heb er wel van gehoord maar weet niet precies wat het is eigelijk.

Nog even over de ps3: Bij standaard router heb ik het ip adres ingevult van de linksys router. Dat doe ik goed toch?

Bedankt voor alles alvast! :-D


P.S. Local ip, dat is het ip adres van je linksys router? (waar je inlogt zeg maar?)
Gewijzigd door postvoordennis op 11 juni 2009, 23:39
 
TCP_IP
Nou bijna elk huis-tuin en keuken netwerkapparaat bestaat uit meerdere onderdelen.

Livebox:
-modem
-splitter
-switch
-voip module
-PCMCIA slot voor WiFi

Speedtouch:
-modem
-router (2 interfaces of meer, WAN + LAN)
-switch

Linksys
-router
-switch
-WLAN (draadloze interface, ook wel accespoint)

Een echte Cisco router bijvoorbeeld heeft 1 ethernetuitgang, dit is de interface die je apart configureerd. Vanaf die interface gaat er een kabel naar de switch toe, alle andere PC's sluit je ook op die switch aan en zodoende heeft iedereen internet (heel globaal gezegd hoor). Bij zulke configuraties bestaat het dus uit losse onderdelen, bij de simpele routers zit alles in één. Zoals een speedtouch/livebox/linksys.

Een losse accespoint is eigenlijk een vrij simpel apparaat. Deze heeft meestal 1 ingang voor een netwerkkabel, zie plaatje

linksys_wap54g_xachterkant_1poorts_500x375

Een accespoint is een uitbreiding van een netwerk zeg maar, je plugt een kabel in je router en andere uiteinde in je accespoint en je hebt draadloos internet en je zit in hetzelfde netwerk.

Dat is wat je met die tutorial ook doet. Je maakt de draadloze router hersendood zeg maar, de hele routerfunctie word niet meer gebruikt alleen de switch en draadloze gedeelte.


===================================

Hier met wat plaatjes uitleg hoe het bij een middelgroot bedrijf bijvoorbeeld zou zitten:

65783
Die 2 Fe ports zijn fastethernetpoorten, hiermee kun je 2 LANs creeeren, daar stop je een netwerkkabel in en leg je naar een switch toe.

WS-C2960-48TT-L
Hierin dus, rechts zit meestal een aparte 'upload' poort.

Vaak gaat vanaf daar nog een kabel naar een patchpoort in een patch kast zoals hieronder:

ict1
(Lijkt veel maar valt eigenlijk best mee nog Pfft)

Vanaf zo'n patchpoort (groene kabel) gaat deze meestal door plafond oid naar een patchpoort in een kantoor zoals op dit plaatje:

RJ45outlet2

En daar prik je weer een netwerkkabel in en vanaf daar gaat ie naar de PC toe, zoals je hier ziet

rj45f
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
local lan ip is het IP adres van je Linksys, dat is inderdaad het adres waarmee je op de linksys inlogd.
Dit kun je wijzigen op het tabblad 'setup'.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Je bent een held! Het is gelukt, ik kan films bekijken met mijn ps3 vanaf mijn computer en ik heb NAT2. Geen 1 helaas, maar hier ben ik al super blij mee!

Alleen hoe zit het nu precies? Ik heb vanaf de speedtouch de poorten naar mijn computer moeten forwarden? Wat heeft die ermee te maken dan?

De poort naar je ps3 moet toch juist openen?

Ik heb het gedaan en het werkt, maar snap niet precies wat ik heb veranderd. Mijn linksys is nu de hoofd router of juist de speedtouch?

In ieder geval suer bedankt!
Gewijzigd door postvoordennis op 12 juni 2009, 00:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat 3 naar NAT 2 (of 1)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie