obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Sinds vrijdagavond (26-06-2009) geen ADSL verbinding
hendrikm1
Mijn ouders hebben sinds vrijdagavond 26-06-2009 geen internet + telefonie verbinding meer via OnLine, omgeving Brummen/Zutphen. Meermaals met de "klantenservice' van Online gebeld maar die kan alleen melden dat er hard aan wordt gewerkt maar heeft geen antwoord op de volgende vragen
- hoe lang gaat het duren?
- wat is het probleem precies?
- iedereen in de regio of losstaande probleem?

Wie heeft hier nog meer last van?
 
flower thunder
Hier in Ulft was het hetzelfde ( weer !! )
Na een harde reset ( 1 min. zonder stroom en dan weer aansluiten op stroom, en tegelijkertijd het kleine resetknopje inhouden totdat er 3 lampjes op de LB branden ) was alles weer oké !

Dus wellicht resetten ??!!
 
hendrikm1
Helaas, sinds vrijdag elke dag 2 a 3 keer een hardware reset gedaan (ook in samenwerking met OnLine Servive Desk) maar zonder resultaat. De storing gaat nu z'n 5de dag in.
 
TCP_IP
Zo te horen is je sync weggevallen(je signaal).
Dat kan soms even duren afhankelijk van de oorzaak, geen details gekregen van Online van de mogelijke oorzaak van dit probleem?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
RvG

Quote

hendrikm1 schreef:
Mijn ouders hebben sinds vrijdagavond 26-06-2009 geen internet + telefonie verbinding meer via OnLine, omgeving Brummen/Zutphen. Meermaals met de "klantenservice' van Online gebeld maar die kan alleen melden dat er hard aan wordt gewerkt maar heeft geen antwoord op de volgende vragen
- hoe lang gaat het duren?
- wat is het probleem precies?
- iedereen in de regio of losstaande probleem?

Wie heeft hier nog meer last van?


Woon in Hall (vlakbij Brummen/Zutphen) en heb hetzelfde probleem, alleen 'pas' vanaf maandag 29-06-2009. Heb éénmaal met de klantenservice gebeld, maar heb dit voortijdig af moeten kappen (moest weg).
Morgenavond pas weer tijd om hier eens goed naar te kijken, maar blijkbaar zijn er dus meer (in de regio) met hetzelfde probleem. Bij mij knippert het @ constant en in het Livebox-menu kan ik de internet-verbinding niet handmatig activeren. Hierbij geeft hij aan om de verbinding tussen ADSL-kabel en de livebox te checken. Deze zit naar mijn mening gewoon goed, hier is niets aan veranderd.

Mocht het morgenavond nog niet werken dan ga ik maar weer bellen, maar mocht iemand suggesties/informatie hebben dan hoor (lees) ik het graag.
 
rrozema
Het @-lampje kan op 2 verschillende snelheden knipperen: langzaam en snel. De ene betekent dat de draad tussen de centrale en je livebox ergens onderbroken is (bij jou, onder de straat, in de straat, maakt niet uit, -ergens-) en de andere snelheid betekent dat er wel verbinding is maar dat je livebox en het modem in de centrale elkaar niet begrijpen (ze 'hebben geen line sync'Wink. Omdat het lastig is om te omschrijven wat nou langzaam of snel is kun je het het beste gewoon even zelf testen: Laat je livebox gewoon aan staan en trek alleen even het kabeltje vanaf het ISRA naar je livebox onderuit je livebox. Verandert de snelheid van het knipperen dan weet je dat hij nu aangeeft dat de kabel is onderbroken en dat het originele probleem was dat er geen line sync was. Blijft de knippersnelheid hetzelfde dan moet de draad al onderbroken geweest zijn voordat je het stekkertje onderuit de livebox haalde.

Alleen in het laatste geval (draad onderbreking) kun je zelf controleren of bij jou thuis in ieder geval alles in orde is. Blijkt dat bij jou alles in orde is, dan kun je alleen nog contact opnemen met de helpdesk. Blijkbaar is er dan iets niet in orde aan de kant van Online.

N.B. vergeet niet het stekkertje weer terug te steken. Wink
 
RvG

Quote

rrozema schreef:
Het @-lampje kan op 2 verschillende snelheden knipperen: langzaam en snel. De ene betekent dat de draad tussen de centrale en je livebox ergens onderbroken is (bij jou, onder de straat, in de straat, maakt niet uit, -ergens-) en de andere snelheid betekent dat er wel verbinding is maar dat je livebox en het modem in de centrale elkaar niet begrijpen (ze 'hebben geen line sync'Wink. Omdat het lastig is om te omschrijven wat nou langzaam of snel is kun je het het beste gewoon even zelf testen: Laat je livebox gewoon aan staan en trek alleen even het kabeltje vanaf het ISRA naar je livebox onderuit je livebox. Verandert de snelheid van het knipperen dan weet je dat hij nu aangeeft dat de kabel is onderbroken en dat het originele probleem was dat er geen line sync was. Blijft de knippersnelheid hetzelfde dan moet de draad al onderbroken geweest zijn voordat je het stekkertje onderuit de livebox haalde.

Alleen in het laatste geval (draad onderbreking) kun je zelf controleren of bij jou thuis in ieder geval alles in orde is. Blijkt dat bij jou alles in orde is, dan kun je alleen nog contact opnemen met de helpdesk. Blijkbaar is er dan iets niet in orde aan de kant van Online.

N.B. vergeet niet het stekkertje weer terug te steken. Wink


Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben nu niet thuis om één en ander te checken, maar zal morgen eens kijken
 
hendrikm1
Net weer met OnLine gebeld. Probleem ligt bij KPN. Nog steeds geen verwachte oplostijd, oorzaak etc. Angry
Gewijzigd door hendrikm1 op 01 juli 2009, 14:13
 
flower thunder
Bij mijn overstap naar ADSL extra + telefonie zonder KPN ( wat overigens perfect verlopen is.....mag ook wel eens gezegd worden) had ik op de dag van overgang eenzelfde probleem. Ook daar lag het probleem bij de KPN: een defecte schakelrelais in de schakelkast van de KPN.
Dit was na 2 telefoontjes met Online, en 1 telefoontje van de KPN monteur in 3 dagen verholpen. ( zat weekend tussen .... )

Dus het is niet altijd Online die onwillig is, ook zij zijn afhankelijk van derden.
Gewijzigd door flower thunder op 02 juli 2009, 23:27
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds vrijdagavond (26-06-2009) geen ADSL verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie