Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Veel ongemak bij het aanvragen van Online Internet inc. VOIP
|
|
Adrem |
Geplaatst op 16 July 2009, 15:21
|
Activiteit Berichten: 8 Lid sinds: 09 Jul 2009 |
Hier ook iemand die geen gelukkige keuze heeft gemaakt, m.b.t. het aanvragen van een internetverbinding bij Online. Ruime tijd geleden, spreek ik over Eind Maart, heb ik ADSL van Online aangevraagd met VOIP. Afgesproken was dat Online op het 2e aarde paar zou gaan leveren aangezien ik ISDN op de 1e aarde paar intact wilde houden totdat de verbinding via Online helemaal in orde zou zijn. Dat was geen enkel probleem volgens één van de helpdeskmedewerkers. Ingangsdatum was vastgelegd voor 1 Juli, 30 Maart heb ik hier een bevestiging ontvangen. In de tussentijd is er flink wat mail en brief verkeer geweest. Dit waren in eerste instantie mailtjes met welkomst berichten en bedankt voor uw aanvraag etc. wat in eerste instantie te begrijpen is. Maar kort daarop (23 april) volgde er ook weer berichten waarin werd vermeld dat het technisch niet haalbaar was met opzeg bevestigingen van antivirus, antispam en mijn telefonie dienst. U kan begrijpen dat dit verwarring met zich meebrengt aan de consument kant. Hierdoor werden de eerste telefoon gesprekken een feit, die overigens niet goedkoop zijn als je gemiddeld 15 min tot 30 min aan de lijn moet hangen totdat je iemand krijgt te spreken. Medewerker aan de telefoon vermeld dat deze berichten genegeerd kunnen worden, en dat de aanvraag nog steeds in het systeem staat. 2 Juli begon het feest. Kieslijn op de 1e aarde paar (ISDN) was verdwenen en op 2e aarde paar geen signaal. Geen internet dus en ook geen telefonie. Hier begint het “van het kastje naar de muur theorie”. Online helpdesk gebeld, die me vervolgens gelijk verwees naar KPN zonder mij netjes te woord te staan (verbinding geweest van 45 minuten) KPN vervolgens gebeld, die had de lijn doorgemeten op de 1e aarde paar, alles was in orde en volgens hun zou het aan de quatro vox gelegen hebben. Alles gereset (NT1 / Quatrovox), maar helaas geen kieslijn op de telefoons. Ze wilden wel een monteur sturen, die het wel zou komen oplossen. Hiervoor hebben we uiteraard niet gekozen omdat ik juist op het punt stond om KPN op te zeggen zodra de “Online verbinding” zou werken op het 2e aarde paar. M.b.t. de verbinding op de 2e aarde paar wilde KPN mij niet mee helpen, daarmee verwezen ze mij weer door met Online. Nog maar een keer gebeld met Online en uitgelegd dat ik volgens KPN toch bij hun moet zijn met betrekking tot de oplevering van de ADSL verbinding op de 2e aarde paar. Helpdesk medewerker begon het verhaal enigszins te begrijpen en heeft op dat moment een case geopend. Na een week (Woensdag 8 Juli) van de buitenwereld afgesloten te zijn geweest, was er opeens een verbinding merkbaar op de 2e aarde paar. Opgemerkt doordat het DSL lampje op de modem begon te branden. Echter niet vlekkeloos, wat mij overigens niet verbaasde, want VOIP werkte nog niet en ook was de snelheid ver beneden van wat het ongeveer moest zijn. (1/8 deel). De ISDN lijn was nog onveranderd gebleven, die werkte nog steeds niet. Vrijdag 10 Juli kreeg ik ’s avonds een telefoontje van een van medewerkers van Online, dat het probleem opgelost was omtrent de snelheid, en dat telefonie weer aangevraagd zou worden. Dit klopte, de snelheid was nog niet helemaal optimaal, maar in ieder geval beter dan voorheen en ook acceptabel. Dinsdag 14 Juli heb ik een brief ontvangen waarin stond uitgelegd dat ik het modem moest herstarten door het eruit halen van de stekker uit het stopcontact, dit om de telefonie via hun (VOIP) tijdelijke in te schakelen met een tijdelijk telefoonnummer. Resultaat, snelheid weer naar beneden, voorgaande storing dus weer van toepassing waarbij de snelheid 1/8 was van wat het zou moeten zijn en sinds gisteren 15 Juli werkt de ISDN lijn ook weer, wat tegenstrijdig is met datgene wat KPN mij toen vertelde, dat er een defect quatro vox achter de NT1 zou hangen. Zojuist weer gebeld, en aangegeven dat de herstart van het modem niet veel goeds heeft gedaan m.b.t. de verbinding. Helpdesk medewerker heeft nogmaals gevraagd het modem te resetten, waarna hij ook iets zou gaan resetten aan hun kant. Dit heeft niet geholpen en er is weer een case geopend……. Al met al, al ongeveer 200 euro uitgegeven voor het bellen met de helpdesk, en nog amper van hun dienst kunnen genieten. Dat is bijna het totale bedrag wat je normaal gesproken kwijt bent voor een heel jaar voor dergelijk abonnement. Pure diefstal in mijn ogen! Bij deze het advies aan allen, denk goed na voordat je over gaat stappen naar een andere provider of met het in zee gaan met een provider zoals Online. |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 16 July 2009, 20:33
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Heel erg simpel ze leveren niet volgens afspraak stel ze maar in gebreke en je kan er vanaf want met deze ellende moet je absoluut niet doorgaan dit is pure wanprestatie. Tiger |
|
|
Adrem |
Geplaatst op 16 July 2009, 23:43
|
Quote Tiger schreef: Heel erg simpel ze leveren niet volgens afspraak stel ze maar in gebreke en je kan er vanaf want met deze ellende moet je absoluut niet doorgaan dit is pure wanprestatie. Tiger Het zoet moet nog komen eerst even het zuur. Uiteindelijk is het 60euro/mnd goedkoper. |
|
|
Adrem |
Geplaatst op 17 July 2009, 11:55
|
IK zal maar voorlopig niet meer de spanning van het modem halen. Na elke reset lijkt het wel dat de snelheid daalt. Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 219 / 1.687 nog ff dan heb genoeg aan een goedkoop telefoonmodem we gaan weer terug in de tijd. |
|
|
Adrem |
Geplaatst op 17 July 2009, 14:46
|
Hoera Online is toch instaat wat aan die storing te doen, mijn Internet met een redelijke snelheid Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.982 IK heb 1.000 / 12.000 voor 10-07-09 gehad maar dit is al heel wat beter dan 255 / 1600 Tevens werkt VoIP maandag zou ook mijn oude telf-nummer weer aktief zijn. |
|
|
Adrem |
Geplaatst op 21 July 2009, 16:40
|
Quote Adrem schreef: Hoera Online is toch instaat wat aan die storing te doen, mijn Internet met een redelijke snelheid Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 8.982 IK heb 1.000 / 12.000 voor 10-07-09 gehad maar dit is al heel wat beter dan 255 / 1600 Tevens zou VoIP maandag 20-07-2009 gaan werken en ook mijn oude telf-nummer weer aktief zijn. Het is nu reeds Dinsdag 21-07-2009 en constateer dat mijn KPNnr nog steeds aan de ISDN verbinding van KPN hangt het is alleen niet meer aanbelbaar. Ik heb een ISDN toestel rechtstreeks op de NT1 aangesloten. IK wacht op de nummerportering en hoop dat dat ook geen lijdensweg gaat worden. De werkelijk download is 5Gb in 94min = 7,02Mbps(wel redelijk stabiel maar toch) Centrale: Asd-W Locatie: Amsterdam-West De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 956 meter. Dit ook niet de snelheid dik ik zou moeten hebben. GEEN 12Mbps,Geen !0MBps,GEEN 8,98Mbps...Maar 7,02Mbps. Gewijzigd door Adrem op 21 July 2009, 18:49 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veel ongemak bij het aanvragen van Online Internet inc. VOIP', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 Aug 2021 |
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP | Eigen modem configuratie en problemen | : 7 | 10 Dec 2020 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Online.nl | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 30 Mar 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Advertentie