obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met Eigen server
DJP
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn eigen server toegankelijk maak voor buiten af?

Ik heb een linux server draaiend en heb geprobeert in de live box de poorten te forwarden, maar op poort 80 blijft het configuratie scherm van de livebox staan.

Ik heb al van alles geprobeert maar ik zou me god niet meer weten wat ik verder nog zou moeten.

Ik hoop spoedig wat te horen,

Vriendelijke groeten

Dennis

Edit: Het gaat btw over een HTTP server
Gewijzigd door DJP op 17 juli 2009, 17:54
 
rrozema
ALs je even zoekt, dan zul je al snel vinden dat de livebox wel port-forwards ondersteunt, maar dat je dan zelf geen gebruik kunt maken van die port-forwards. Een verzoek van buitenaf wordt wel naar de server geforward, verzoeken vanaf de LAN kant van de router worden echter niet geforward. M.a.w. anderen kunnen jouw server wel benaderen maar jij zelf niet. Ik weet niet wat de officiele naam voor deze feature is, wij noemen het "NAT-loopback" en de livebox kan dat dus niet.

Bij http kun je nog wel iets doen om zelf wel je server te kunnen testen: je kunt een proxy server instellen in je browser. Bijvoorbeeld proxy.online.nl. Jouw browser zal dan aan de proxy server vragen om de pagina voor hem te openen i.p.v. dat zelf te doen. Door deze omleiding komt het verzoek nu wel van 'buitenaf' en wordt je door de livebox dus nu wel geforward naar de server. Helaas kun je lang niet voor alle protocollen zo'n proxy gebruiken, dus voor andere typen servers zal dit vaak niet werken. Maar voor http dus gelukkig wel. Vergeet niet om de proxy instelling weer weg te halen als je klaar bent, want je maakt waarschijnlijk voor andere sites enkel je browser er trager mee.
 
DJP
ah-hah! oké!

Dus hij was dus wel benaderbaar?
Is goed, dan zal ik het morgen even uittesten Wink
 
DJP
Ik krijg het nog niet voor elkaar...

Ik geloof dan toch echt dat ik iets fout heb ingesteld... maar ik zou niet weten wat...

Ook moet ik toe geven dat dit de eerste keer is dat ik dit doe...

Ik heb alleen ervaring met dingen op een lokaal niveau te moeten doen, i.v.m. opleiding.
 
TCP_IP
Heb zelf ook al wat linux webservers succesvol ingericht dus zal een poging wagen om je te helpen.

Zou je een screenshot van je portforwards willen maken en posten, eens kijken of daar iets aan af valt te lezen.

Verder hoe zit de configuratie van je webserver in elkaar? Heb je gewoon een simpel pakket als Xampp gekozen (aanrader).
Of Apache zelf handmatig geconfigureerd.

Welke linux distro gebruik je ?
Heb je een firewall erop draaien die evt. iets blokkeert?
Heb je je webserver wel een vast IP gegeven en daarnaartoe de portforwards gemaakt?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Stel dan een proxy in in je webbrowser zoals Rrozema voorstelde.

Ter informatie, het werkt. Ik zie je WAMP server.
Joomla geinstalleerd Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
DJP

Quote

TCP_IP schreef:
Heb zelf ook al wat linux webservers succesvol ingericht dus zal een poging wagen om je te helpen.

Zou je een screenshot van je portforwards willen maken en posten, eens kijken of daar iets aan af valt te lezen.

Verder hoe zit de configuratie van je webserver in elkaar? Heb je gewoon een simpel pakket als Xampp gekozen (aanrader).
Of Apache zelf handmatig geconfigureerd.

Welke linux distro gebruik je ?
Heb je een firewall erop draaien die evt. iets blokkeert?
Heb je je webserver wel een vast IP gegeven en daarnaartoe de portforwards gemaakt?



Hartstikke bedankt dat je een poging wilt wagen Wink

Ja, ik heb een simpel pakket als Xampp gebruikt Wink die leek mij inderdaad wel zo handig!

Ik gebruik gewoon Ubuntu desktop versie, ik heb geen firewall op mijn server draaien, en oei... Dat laatste ben ik inderdaad vergeten!

Hier zijn de screenshots

http://i221.photobucket.com/albums/dd...licies.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd...zingen.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd...oorten.jpg
 
TCP_IP
Oh dacht dat topic al opgelost was, niet goed naar de namen gekeken. Dat is dus ook de reden waarom men eigen topics moet aanmaken Pfft

Oké, back on topic:

Haal alles maar weg, reset bij voorkeur je livebox naar fabrieksinstellingen als dit het enige is wat je erin hebt staan.

Vervolgens:

1.
* Open internet explorer
* Vul in adresbalk in 192.168.1.1
* Ga naar tabblad firewall (*note, NIET onder geavanceerd)
* Daar kun je je port forwards instellen.

zie plaatje 1.
firewall4yo

Wat er nu in het plaatje staat is even niet van toepassing !

* Vul een toepasselijke naam in voor je forward (FTP bijv.)
* Toegang geactiveerd is uiteraard 'ja'
* Protocol is TCP
* Dan kun je de port-range toevoegen, kies 80 tot 80
* Bij ip-adres vul je het ip-adres in van je ubuntu machine (waarbij je een VAST IP hebt gegeven Wink )


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Het is erg verwarrend dat in de livebox 2 verschillende schermen beiden het label 'Firewall' hebben gekregen. Aan je screenshots te zien heb je ze beiden gevonden. Je hebt echter slechts die van het laatste screenshot nodig (in het standaard menu); de instellingen die je in het andere scherm (in geavanceerd) hebt gemaakt moet je weghalen; deze zitten enkel de portforwards in de weg.

De beste manier om vanaf hier verder te gaan is om je livebox even helemaal terug te brengen naar z'n fabrieksinstellingen. Dat doe je middels de reset-knop onderop de livebox (http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ead_id=123).

Daarna stel je dan enkel de portforward op het 'standaard' 'Firewall' scherm in zoals je die nu ook hebt ingesteld. Gebruik wel het nieuwe 'vaste' ip adres van je pc nadat je dat hebt ingesteld. In het 'geavanceerd' firewall scherm zul je dan vanzelf ook een regel zien verschijnen; verander daar echter niets, want geheid dat dan je port forwards niet meer (goed) werken.

Zoals al beschreven hierboven, moet je een proxy server instellen in je browser om zelf je server te kunnen zien.
Gewijzigd door rrozema op 20 juli 2009, 19:27
 
DJP
Ja hoor... volgend probleem!

Ik krijg Ubuntu wel op een vast adres, maar dan wil hij niet echt verbinden met het internet... Google laad hij prima, daarna vraag ik een andere site of een zoek opdracht... en dan doet hij het maar voor de helft. Ook het netwerk tussen de computers valt dan bij ons weg.

ik zal even de situatie schetsen hier thuis.

Livebox met daaraan de Ubuntu server én een router waar vervolgens 4 computers aan zitten plus nog andere draadloos aparatuur...

Als ik dus met de server het internet probeer op te komen... wordt het internet verkeer dus voor beide partijen verstoort...

Enig idee wat ik kan doen om dit te stoppen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met Eigen server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Advertentie