obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen mailserver werkt niet meer na livebox update
abunsc
Al meer dan 3 jaar heb ik thuis een ftp-, web- en mailserver draaien. Sinds de livebox nieuwe firmware 3202_2601D8 krijg ik geen mail meer binnen. De firewall regel voor poort 25 in de livebox was ook verwijderd. Na het opnieuw toevoegen ontvang ik nog steeds geen email op mijn mailserver.

Gisteren de livebox volledig gereset (via web menu) en opnieuw alle instellingen gemaakt. Dit met hetzelfde resultaat, alles werkt behalve het ontvangen van email.

Heeft iemand een idee?


Anton
 
TCP_IP
Zag dat de nieuwe firmware dmz indersteund, zet je server daar eens in.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
abunsc
Ik kende het begrip DMZ host niet, maar google leerde dat hiermee alle internet verkeer direct doorgestuurd wordt naar dat IP adres.

De livebox geeft mij de mogelijkheid een LAN adres hiervoor op te geven. Aangezien ik alles draadloos doe (ja, ook de web/mail server) heb ik hier het WLAN ip adres ingevuld. Helaas, nog steeds geen inkomende berichten...
abunsc voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door abunsc op 28 juli 2009, 23:33
 
abunsc
Na een nachtje rustig wachten is opeens de mail weer door de mailserver ontvangen. De optie DMZ werkt, heel erg bedankt voor de tip!!!

Anton
 
rrozema
Volgens mij hoor je bij DMZ host adres het interne ip adres (192.168.1.iets) van je server in te vullen. Wel vreemd dat het nu ineens wel werkt, maar wellicht komt dat doordat je 'oude' forward nu weer werkt en niet zo zeer door de dmz instelling.

Als je een van je computers "in het DMZ plaatst", dan forward je in feite alle poorten naar die computer. Let er dus heel goed op dat je een goede en goed geconfigureerde firewall op die computer hebt draaien! Wellicht moet je nadat je het ip adres hebt ingevuld bij "DMZ host ip address" in de livebox firewall de poorten nog openen. Ik heb zelf nog niet in de schermen van de nieuwe livebox kunnen kijken, dus ik weet niet wat er allemaal veranderd is, maar de theorie zegt dat je deze instellingen in het 'gevanceerd' gedeelte in de 'firewall' tab moet doen. Dit in tegenstelling tot normale port-forwards, welke je in het 'normaal' scherm, in de tab die (helaas) ook 'Firewall' heet, moet instellen.
Gewijzigd door rrozema op 30 juli 2009, 20:02
 
abunsc
Mijn livebox heeft een draadloze netwerkaart, de server heeft het interne ip adres 192.168.1.10 (zie screendump bij vorig bericht).

Ik heb nu een nieuw probleem. Zodra ik via de computer de livebox wil benaderen (http://192.168.1.1), hangt het modem. Internetten stopt, telefonie doet niets meer, een (soft) reset en lang wachten (langer dan bij de vorige firmware) doet hij het weer. Een instelling aanpassen is een ramp, want hiervoor moet ik een hard-reset uitvoeren voordat ik de livebox via de browser kan benaderen.

groetjes,

Anton
 
rrozema
probeer je de livebox vanaf je werkstation of vanaf je server te benaderen?
 
abunsc
Zodra we naar http://192.168.1.1 gaan op de server of op de laptop hangt het modem. Resetten is de enige oplossing.
Momenteel de server via een kabel aangesloten en dan kunnen we vanaf de server er wel bij. Nog steeds hangt het modem zodra we met de laptop (wireless) naar http://192.168.1.1 serven.

Vanaf hard-reset heb ik de modemnaam veranderd, laptop MAC adres toegevoegd en de DMZ van de server ingevuld. Daarna is de livebox niet meer draadloosz te breiken.
 
rrozema
Ik kan je helaas niet helpen. Misschien iemand anders?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen mailserver werkt niet meer na livebox update', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie