obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Draytek 2200E achter livebox
Scoobie2002
Beste allemaal,

ik ben vandaag bezig geweest om dit aan de praat te krijgen. Ik heb de handleiding in de FAQ gebruikt: "Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode)"

Ik heb dit op de letter gevolgd. Het resultaat is frapant:

Ik heb contact met mn router (Draytek 2200E op 192.168.2.1)
Ik heb contact met mn livebox (Orange op 192.168.1.1)
Beiden op hetzelfde subnet cf FAQ.

Beide apparaten kan ik benaderen en instellen vanaf mn computer (win xp home) via Internet Explorer.

Ondanks dat ik dit nu allemaal kan, kan ik niet op internet!

Heeft iemand van jullie de gouden tip?? Ik heb het idee dat het vooral iets heel simpels moet zijn dat ik over het hoofd zie. Ik kan pingen naar mn Livebox en pingen naar de Draytek.

Ik heb op één punt de FAQ niet kunnen volgen: in de FAQ staat dat ik de firewall van de LB moet uitschakelen in de geavanceerde instellingen; die mogelijkheid is er niet in de LB. Ik heb em op minimaal gezet (ga er even vanuit dat dit hetzelfde is).

Is er iemand die hier heel slim mee is?

Heel erg bedankt!!!

Scoobs Cool
 
TCP_IP
Nog even de poorten forwarden naar de WAN port van je Draytek zo te lezen, of al wel gedaan?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Scoobie2002
Ik heb conform de FAQ zowel TCP als UTP van 1 tot 65535 doorgezet naar 192.168.1.9 (ip adres router)

Scoobs
 
TCP_IP
pompiedom, ehmm probeer eens te pingen naar een website.
Eens kijken wat die zegt.

Mocht je niet weten hoe, het gaat als volgt:

XP:
Start >> uitvoeren en vul in 'cmd'


ping www.google.nl


en op IP adres


ping 208.69.32.230 


Post de output/resultaten daar eens van.

Zou je dit kunnen doen op het moment dat deze op je Draytek is aangesloten en vervolgens wanneer je pc op de livebox is aangesloten?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Scoobie2002
Ik zal dat morgen pas kunnen doen helaas; ben niet op de lokatie van de computer.
Ik heb echter wel www.google.nl proberen te openen in Internet Explorer. Bedoel je met deze ping om te bekijken of het wellicht aan de instellingen van IE ligt?

Scoobs

nb morgen meer!
 
Scoobie2002
Kon niet wachten en heb gebeld:

ping www.google.nl

ping aanvraag kan host www.google.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer opnieuw.

ping 208.69.32.230

4 verzonden; 4 ontvangen; 0 verloren
tijd: 116 ms TTL=55
tijd max 124 ms TTL=55

Bovenstaande alleen even laten proberen met de huidige situatie (INTERNET-LIVEBOX-ROUTER(WAN) -PC(LAN) )

Da's vreemd hoor... wel pingen naar het ipadres maar niet het internetadres....

Scoobs
 
TCP_IP
Ping is onderdeel van het ICMP protocol.

Als je een standaard ping uitvoert, dan stuurt je computer een klein pakketje bestaande uit 32 bytes naar een andere computer.
In dit geval een van de computers(servers) waarop google gehosted word.
Als dit kleine pakketje bij google aankomt, dan herkend die server dat en stuurt een pakketje terug.
Hiermee kun je concluderen dat er verbinding is gelegd en bestaat.
Een soort van je gooit een bal tegen de muur, als deze terugkomt weet je dat de muur er is zeg maar. (soort echo).

Ik heb het vermoeden dat er een DNS probleem is maar weet het niet zeker. Stel je kan wel op IP adres pingen maar niet op de naam www.google.nl, dan is er duidelijk een DNS probleem. Mochten beide lukken is er een probleem met IE.
Mochten beide mislukken is er iets mis met de configuratie van de livebox en/of draytek.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Scoobie2002
Ik heb dus een DNS probleem.... Maar nu?
Hoe los ik zoiets op?

Scoobs
 
Scoobie2002
Ik heb nog snel even het volgende laten proberen.

In IE het ipadress van IAF ingevuld: 80.89.228.121
De site van IAF verschijnt dan!!! Het is écht een DNS probleem. Ik heb meteen in de router laten kijken... geen DNS mogelijkheden bij de Static IP.

Wellicht dat ik dit ergens anders kan vinden in de 2200E. Morgen weer een dag.

In elk geval HEEL ERG BEDANKT !!

Ik weet waar het mis zit nu. Nou nog de oplossing opsnorren morgen Smile))

Scoobs
 
TCP_IP
Een tijdelijke oplossing:

HOWTO Opendns instellen

Ipv de OpenDNS servers te kiezen kun je ook voor die van Online gaan, dat zijn:

194.134.5.5
194.134.5.55

Hiermee stel je een DNS server in op je PC ipv dat je dit op je router doet, werkt even goed. (Draai het thuis ook zo).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek 2200E achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Draytek Vigor 120 als vervanger voor VMG8324-B10A Eigen modem configuratie en problemen : 12 27 dec 2015
Advertentie