obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Printer instellen op LB
John
Mijn LB heeft 2 Laptobs Wink in beheer via een draadloze verbinding. Mijn Ethernet poorten van de LB zijn niet in gebruik. Nu heb ik een netwerkprinter aangeschaft die ik naar zeggen via de LB kan laten communiceren met mijn 2 draadloze laptops.
Ik heb de printer aangesloten op één van de Ethernet poorten. De LB heeft een IP adres aangemaakt voor de printer en met een ping krijg ik signaal terug. Dat werkt dus. Printen kan echter nog steeds niet omdat mijn laptops de printer niet "zien". Ik moet waarschijnlijk iets veranderen in de instelingen van de LB.
Wat moet ik doen?
Welke stappen moet ik zetten en wat moet ik in/of uitschakelen of instellen.
 
Richard
Het "zien" werkt alleen als de printer ook netbios verkeer ondersteunt. Tegenwoordig zie je wel eens vaker dat netwerkprinters dat niet hebben en op andere wijze werken.

In dat geval moet je op de pc's of laptops een lokale printer toevoegen (dus GEEN netwerkprinter), en dan een nieuwe poort aanmaken, kiezen voor "standard tcp/ip port" en dan zo verder.

Bij sommige printers geeft het zich zelfs software om op windows te installeren om via het netwerk met de printer te kunnen communiceren, daarbij maakt die software dan een aparte poort aan. Een en ander is allemaal uiteraard afhankelijk van het merk en type van je printer wat je helaas niet genoemd hebt.

Maar vermoedelijk is dat wel hetgene wat speelt op jouw netwerk.
Daar zou je eens naar kunnen kijken.

Greetings, Richard.
 
John
Om het compleet te maken: Het betreft een HP officejet 7310 (4A243Cool. Ik heb nu overigens ook geen enkele verbinding meer met mijn livebox. (nu heb ik verbinding via UMTS) en krijg dit ook niet meer aan de praat. Software herinstalleerd, Harde reboot van de LB. Niets..
Ik kan dus ook nog niet veel verder komen op dit moment.
Zijn er nog aanvullingen te bedenken nu je weet welke printer het betreft?

Groet,
John
 
Richard
Dju... log ik net in, roept de vrouw om te eten. Ik heb het type en merk opgeschreven en zal straks even kijken of ik nog iets aanvullends voor je kan vinden.

Greetings, Richard.
 
John
Eerst maar even eten! Eet smakelijk in ieder geval.

Ik heb inmiddels één laptop weer aan de praat. Dat geeft hoop voor de andere (met zo'n dongel). werk je alleen vanuit dit forum of kunnen we ook telefonisch overleggen? Er gebeuren namelijk wel veel (voor mij) onverklaarbare dingen. Eerst maar eten.

Ik ben er ook weer zo rond 19.30 uur..
 
Richard
Normaliter werk ik alleen vanuit dit forum en wat pc's betreft het computeridee forum onder een andere naam weliswaar. Telefonisch.... hmmz.. kan ook wel maar ik krijg bezoek vanavond, eventueel kan ook skype als je dat hebt of praten via msn.
Maar eerst even dit. Ik vond erg weinig documentatie over die printer bij HP zelf, van wat ik ervan begreep bevestigt het een beetje mijn vermoeden dat je er software voor op je pc moet installeren.

Ga eerst naar:
http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html

En dan nu de documentatie die ik bij HP vond van wat je dan moet doen:

1.)Sluit het all-in-one-product aan op de HP Jetdirect printserver en volg hierbij de instructies van de printserver. Sluit de spanning als laatste op de printserver aan.

2.) Installeer de HP Install Network Printer Wizard software, ofwel vanaf de cd-rom bij de printserver of download de software van HP. De Install Network Printer Wizard downloaden:
Bezoek de HP Support en drivers homepage (link staat hierboven).
Selecteer Software en drivers downloaden.
Typ Install Network Printer Wizard.
Klik op de zoekpijl rechts van het tekstvak.
Selecteer de optie om de software te downloaden.

3.) Nadat de HP printserver is aangesloten en meer dan vijf minuten is ingeschakeld, drukt u op de knop Test aan de achterzijde om een configuratietestpagina te printen.

4.) Start de HP Install Network Printer Wizard software.
Er zijn twee opties die u kunt gebruiken om de netwerkprinter te installeren. De installer kan zoeken naar alle beschikbare printers en u kunt een specifieke printer selecteren met behulp van het adres van de printserver. Selecteer de optie Specificeer een printer per adres, omdat u het adres van de printserver kent (zie de configuratietestpagina). Klik hierna op Volgende.

5.) Voer één van de volgende gegevens in: de host-naam, het IP-adres of het hardware-adres van de printserver. Deze informatie staat op de afdruk van de configuratietestpagina. Klik op Volgende om door te gaan.

6.) De HP Install Network Printer Wizard analyseert de configuratie. Klik op Volgende in het nieuwe venster om door te gaan.
Selecteer en installeer een printerdriver op basis van de onderstaande tabel met alternatieve printerdrivers.

7.) Controleer de naam van de printer en verander deze desgewenst. Klik op Volgende om door te gaan.

Bekijk de informatie. Zorg ervoor dat de optie Een testpagina printen is geselecteerd en klik vervolgens op Voltooien als de informatie correct is. Het printerpad wordt gemaakt en de printerdriver geïnstalleerd.
==========
Dus feitelijk zou je een soort jetdirect software op de pc's moeten installeren, heb ik al vaker meegemaakt bij dit soort printers.
Als dat het hiermee niet lukt hoor ik het wel.
Gewijzigd door Richard op 12 augustus 2006, 17:52
Greetings, Richard.
 
Wanabo
Maak e.v. gebruik van de chat van dit forum.

http://online.gebruikers.eu/chat/flashchat.php
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
John
Richard, Ik ben inmiddels ook met Wanabo aan de slag in de bovenstaande chatbox. Ik ben nu de printer aan het installeren..Hoop je te horen.
 
Richard
Oh ik was aan het gamen, ik kom er zo aan.

Greetings, Richard.
 
John
Nou het is mogelijk! Een draadloos netwerk met 2 laptops en ook een printer op een ethernetpoort van de Livebox!

Printer met netwerkaansluiting. Je kunt dat een de LIVEbox gebruiken als modem én als router.

Als je zoals ik een printer heb met een netwerkaansluiting (HP 7310 all-in-one) dan heb je nog niet de software... (wordt blijkbaar niet standaard meegeleverd)

Wat moet je doen:
- Werkende pc ('s) op de livebox.
- De printer gebruiksgereed maken
- de printer testen op, in mijn geval, overige functies
- Nog geen meegeleverde software op je PC installeren!
- Dan de printer aansluiten op een van de overgebleven ethernetpoorten aansluiten
- De livebox kent een IP-adres toe aan de printer (*.*.*.11 of 12 of..)
- Dit IP-adres uitprinten (dus zonder PC nog steeds)
- Deze gegevens gebruiken voor de instellingen op de PC
- Het bij HP bovengenoemde adres gebruiken om de software te downloaden en installeren.
- InstallatieCD in de PC maar geen installatie uitvoeren. Lekker laten zitten zonder te installeren.
- De eerder gedownloade software opstarten en deze zoekt naar het benodigde .inf bestand op de meegeleverde installatie CD.
- Kies nu bestand hpoprn08.inf.
Kies vervolgens jou type printer en installeren maar*

Nu nog Windows laten weten dat je een printer hebt.
Toevoegen printer
lokale printer zoeken en een TCP/IP poort kiezen
het IPadres invullen
het subnet-masker invullen en
het standaard gateway adres invullen

Als je dat hebt gedaan dan heb je een eigen netwerk gemaakt met de LB als router!
geen geklungel met kabels om steken enzo.

* Je kunt er ook voor kiezen om de software van de CD te installeren. Je krijgt dan vooral de bijgeleverde programma's als HP image-zone, HP documentviewer en hp-dirigent
Als je de printer om deze software hebt gekocht dan zeker installeren maar is niet nodig. (op mijn ene pc staat een volledige instal en op de andere de bovengenoemde)

Doe er jullie voordeel mee!

Met dank aan Richard en Wanabo!! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Printer instellen op LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
printer verbinden met HG655D Frequently Asked Questions : 2 27 feb 2017
Advertentie