Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
gebeld worden, geen gehoor
|
|
flower thunder |
Geplaatst op 29 November 2009, 00:23
|
Activiteit Berichten: 48 Lid sinds: 14 Mar 2009 |
Hallo, Regelmatig worden wij gebeld, maar dan horen wij de beller niet en de beller ons niet. Bij uit bellen net zo. Als ik dan de LB een harde reset geef, is alles weer ok. Alle lampjes op de LB branden zoals het hoort, en internetten gaat ook goed. Bv: Donderdag ben ik gebeld, alles in orde. Vrijdag wordt ik gebeld: geen gehoor. Wat is dat? |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 29 November 2009, 09:30
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Waarschijlijk wordt je livebox een dagje ouder en begint kuren te vertonen. Je kunt het beste even contact opnemen met de helpdesk en je situatie uitleggen. Maak duidelijk dat het lange tijd goed werkte (dat is een aanname van mij, als dat niet zo is, dan gaat dit hele verhaal natuurlijk niet op) en dat het probleem steeds regelmatiger voorkomt. Hoogstwaarschijnlijk is het slechts de voeding van je livebox die meer storing veroorzaakt, waardoor het telefonie verkeer onvoldoende snel wordt afgehandeld. Ik weet niet wat op het moment de procedure is die Online hierop zal toepassen: vervanging van de voeding of vervanging van het gehele modem, dat moet je even afwachten. Ter onderbouwing van je gesprek kun je de adsl statistieken in de livebox configuratie schermen even bekijken. Waarschijnlijk zul je zien dat daar grote getallen staan bij CRC-errors en HEC count. Dit wijst op (te veel) storing op je verbinding. Daarna kun je nog de geschiktheid van je verbinding testen voor VOIP op de site http://pingtest.net/. Als je de waarden even opschrijft, kun je vergelijken of er verbetering optreedt wanneer er een verandering is gemaakt. N.B. Als je bij de helpdesk geen of te weinig reactie krijgt, kun je ook op dit forum een berichtje achterlaten voor een van de leden van de Online Officials groep. Spam ze echter niet te veel; dan komen ze niet meer aan het oplossen van problemen toe . |
|
|
flower thunder |
Geplaatst op 29 November 2009, 13:59
|
Activiteit Berichten: 48 Lid sinds: 14 Mar 2009 |
Status ADSL-lijn verbonden ADSL standaard G992_3_A Upstream 1020 Kbps Downstream 7992 Kbps Afname Dichtbij: 12.3 (d Ver weg: 6.2 (d SNR-marge Dichtbij: 6 (d Ver weg: 13 (d HEC-teller 0 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 0 ES-teller van 1 dag 0 F@st3202 Software versie 3202_2601EA ( 20mbit abonnement incl bellen € 30,= ) Is dit een beetje een normale waarde dan ?? Ik zal Online eens aanschrijven/mailen. Alvast bedankt. Mocht dit niet helpen dat zal ik hier eens posten bij online officials group. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gebeld worden, geen gehoor', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl | Onopgeloste aangemelde problemen bij Online | : 1 | 27 Jul 2019 |
Advertentie