Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Pagina 1 van 2: 12
|
Wel adsl GEEN telefonie!
|
|
mclaren |
Geplaatst op 29 November 2009, 07:36
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 29 Nov 2009 |
deze maand is mijn adslExtra&TelefonieTotaal abb. opgeleverd, ik heb een speedtuoch/Thomson ST706 modem. ADSL werkte gelijk maar de telefonie is een drama. de telefonie werkte 1 uurtje en toen ging het mis, nu brand het lampje van de vois niet op de modem en in de instellingen van de modem staat de telefonie uitgeschakeld. dit is niet te veranderen van mijn kant uit. Ik heb diverse malen de klantenservice gebeld en wel 20x gemaild, resultaat: geen telefonie. We zijn nu een week verder en het blijft angstvallig stil vanuit online. Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen, alle abbonnementen zijn geactiveerd dus de rekening is gaan lopen met een telefonie die zo dood is als een pier. Hiervoor had ik bij een andere aanbieder al adsl met telefonie dat naar behoren werkte. Het enigste wat er is veranders is de aanbieder met daarbij behorend een andere modem. over 2 weken gaat mijn kpn nummer overgezet worden naar online en u voelt de bui al hangen , dat word compleet zonder telefonie zitten. HELP HELP!! wie heeft er een oplossing om in ieder geval telefonie aan de praat te krijgen! ik zoek deskundige mensen want die heb ik tot nog toe niet aan de lijn gekregen. Ik moet het doen met antwoorden als: reset je modem eens.............brand het lampje wel...............zit de telefoonkabel wel aangesloten....... |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 29 November 2009, 09:59
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Heb je de adsl statistieken in je modem al eens bekeken? Een slecht of niet werkende telefonieverbinding wordt vaak veroorzaakt door een slecht werkende internet verbinding. Als je verbinding in orde is, dan mogen er geen of zeer weinig crc en hec fouten optreden. Lopen de tellers van het aantal fouten bij jou in korte tijd snel op (enkele fouten per dag is geen serieus probleem, maar duizenden per uur is niet goed), dan is je internet verbinding het probleem. Een slecht werkende internet verbinding wordt vaak veroorzaakt door de bekabeling in je eigen huis; vandaar de vragen naar je kabeltjes. Gebruik de site pingtest.net maar eens om te zien of je verbinding geschikt is voor telefonie of niet. Als je score niet A of tenminste B is, zul je geen goed telefoongesprek kunnen voeren. Dan zul je moeten uitsluiten dat het niet bij jou thuis wordt veroorzaakt, maar daarna rest je enkel de helpdesk en de TD van Online voor de oplossing. |
|
|
mclaren |
Geplaatst op 29 November 2009, 10:37
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 29 Nov 2009 |
Inmiddels heb ik de pingtest uitgevoerd en hier het resultaat: line quality : A Mos: 4.38 ping 37 m/s jitter 5 m/s server: maidenhead distance: ~250 mi isp online breedband bv 3 sterren 3.1/5 lijkt me een prima verbinding, maar hopen op online dat in ieder geval de telefonie geactiveerd word. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 29 November 2009, 15:58
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Ja, dat zou voldoende goed moeten zijn om een prima voip verbinding te hebben. Dan moet het probleem haast wel bij Online liggen. Afwachten dus maar. Mijn resultaten zijn vergelijkbaar: en ik heb een prima telefonie verbinding.
Gewijzigd door rrozema op 29 November 2009, 16:01 |
|
|
JohanT |
Geplaatst op 30 November 2009, 11:37
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 24 Nov 2009 |
Ik heb hetzelfde probleem, alleen is vandaag telefonie opgeleverd. Internet werkt zonder problemen, al heb ik wél zeer veel CRC fouten bij verzenden, niks bij ontvangen Pingtest result:. Vanaf lasdop naar modem ander kastje er tussen gezet. Aansluiting van blauwe en rode kabels leek bij de andere trouwens ook verkeerd om te zitten. Nog geen oplossing steeds dezelfde fouten in het logboek: Info 00:07:47 (since last boot) VOIP: Recv 403 Forbidden Info 00:07:47 (since last boot) VOIP: Send REGISTER Mijn probleem is opgelost, modem had een harde reset nodig. Modulatie was verkeerd. Gaf eerst G.992.5 aan, en nu het oude ADSL formaat ANSI T1.413 waarmna alles goed kwam Gewijzigd door JohanT op 30 November 2009, 13:58 |
|
|
mclaren |
Geplaatst op 30 November 2009, 20:16
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 29 Nov 2009 |
Mooi dat het voor jou is opgelost, enig idee hoe je deze hard-reset hebt uitgevoerd? hoor graag van je. |
|
|
JohanT |
Geplaatst op 30 November 2009, 20:20
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 24 Nov 2009 |
Achterop het modem (ST706) zit een klein dingetje waar je met een speld oid in kan. Druk die 10 secs in. Dan zal de modem herstarten en alles opnieuw uitvoeren
Gewijzigd door JohanT op 30 November 2009, 20:21 |
|
|
mclaren |
Geplaatst op 30 November 2009, 20:44
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 29 Nov 2009 |
Inmiddels een hard reset uitgevoerd maar helaas , de modem staat nog op de foute modus. Inmiddels een mailtje gestuurd naar de klantenservice en nu hoop ik dat hun de modes kunnen veranderen. Ik heb het idee dat ik steeds dichter bij de oplossing kom. |
|
|
JohanT |
Geplaatst op 30 November 2009, 23:15
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 24 Nov 2009 |
De mijne geeft nu weer G.992.5 aan, maar t draait allemaal perfect.. vreemd spul... |
|
|
mclaren |
Geplaatst op 01 December 2009, 05:25
|
Activiteit Berichten: 13 Lid sinds: 29 Nov 2009 |
Inmiddels heb ik al een mailtje verzonden naar de klantenservice, zal hun antwoord eerst moeten afwachten, wel vreemd dat hij nu weer in de oude modus staat bij jou |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel adsl GEEN telefonie!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 08 Jun 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Advertentie