obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
THOMSON TG712 WIFI N technologie?
Dangsu
Hallo,

Ik zit met een vraag. Ben een beetje in de war vanwege de specs op de TG712.
De specs via de thomson site spreken elkaar tegen.
Zie de datasheet op: http://www.thomsonbroadbandpartner.com/getfile.php?id=6565

Hierin staat dat de modem is voorzien van wifi b/g maar onder het kopje "Wireless Performance and Security" staat dat het apparaat beschikt over IEEE 802.11b/g/n draft 2.0 access point.

Beschik ik via dit modem nu wel of niet over de N standaard?

Wie kan mij helpen?

Bedankt!
 
TCP_IP
Hmm is mij ook niet duidelijk nu.

Kun je nog iets achterhalen uit de web-interface van de TG712?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Dangsu
Ik ontvang de modem volgende week woensdag op proef. Kan er nu dus nog niet in kijken.
Maar ik zal dan me bevindingen posten. (En mijn persoonlijk oordeel)

Ik ben razend benieuwd. Als er wel N protocool op zit, dan is het een goeie zet van Online!

Jullie horen van me!
 
ruudvdm
De TG712 heeft geen Wifi N technologie aan boord. Althans niet de door Online geleverde versie.

Ik heb 'm nu ongeveer twee weken geleden gekregen en helaas was hij na een paar dagen al stuk.Sad
 
mesa57
Nee, dan moet je de THOMSON TG784n hebben Smile
 
Dangsu
Bedankt voor de reacties!

Nou dan zal Online snel te horen krijgen dat de proef niet goed is verlopen. De verkoper van online stelde namelijk dat dit modem het N protocool voert.
Ik vond het al wat raar gezien er maar 1 antenne op zit.

Wellicht dat ze nu andere leveren (waar het wel op zit)??? Ik zal het wel zien...
 
mesa57
Voor de snelheid die Online levert (max 20 mb ) heb je geen N router nodig. Maar ik weet niet wat je er nog meer mee wilt.
Gewijzigd door mesa57 op 11 december 2009, 22:40
 
Dangsu
De snelheid is voor mij niet het belangrijkst. Het gaat mij meer om het bereik.
Het nieuwe N protocool heeft een groter bereik, waardoor je over grotere afstanden dezelfde snelheid kan houden.

Ook een voordeel is dat N 2 kanten op werkt. Dus zowel zenden als ontvangen, tegelijk. De andere protocolen bieden dit niet.
 
rrozema
"2 kanten op werkt"? Wat bedoel je daar mee? Want als je denkt dat elke N-router tegelijk kan zenden en ontvangen (=full duplex) dan heb je het mis. Er bestaan inderdaad N-routers die dat kunnen. Maar dat zijn alleen de dure routers die meerdere ontvangers en zenders hebben, veelal niet die die je tegenwoordig overal aangeboden ziet, die zijn net als de 'oude' wireless technologieen singel . Als je echte verbetering wilt zien, ga dan voor een router die MIMO ondersteuning heeft; dit betekent dat hij de benodigde meerdere zenders en ontvangers heeft. Meestal zul je ook zien dat deze routers 3 antennes hebben; de exemplaren met 1 antenne of zelfs alleen maar een interne antenne, die zou ik links laten liggen als je voor een echt goed bereik, en voor full-duplex gaat. Daarbij, full duplex werkt volgens mij ook alleen maar als je ook op je werkstation een mimo netwerk adapter hebt; In de praktijk verwacht ik dat dat zelden het geval zal zijn.

Begrijp me goed; ik raad niet af om een n-router te kopen; ik waarschuw alleen er niet te veel van te verwachten, de verkooppraatjes beloven nog steeds gouden bergen en ik heb nog maar weinig echt goede vergelijkingen gezien waarin de beloften van de fabrikanten gestaafd werden.
 
TCP_IP
1 ding, je hebt een verkoopmedewerker van Online gesproken waarvan ik vermoed dat hij het verschil tussen bluetooth en WiFi niet eens kent Pfft
Online levert voor zover ik weet geen modemrouters met 802.11N WiFi, TG712 is momenteel het nieuwste.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'THOMSON TG712 WIFI N technologie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie