Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk achter LB
Jannis
Ik ben bezig mijn nieuwe ADSL Family te installeren met de Livebox en SitecomWL 025 draadloze router. Met de tip op dit forum om een Firewall poort open te zetten naar 192.168.1.30 heb ik alles goed draaiend gekregen met kabeltjes. Alleen op een IBM laptop waarmee ik wel via de ethernet kabel verbinding kan maken, lukt het niet om de draadloze verbinding aan de praat te krijgen. De IBM ziet het draadloze netwerk wel maar er wordt geen IP adres toegewezen. Pingen naar de WL 025 lukt dan ook niet. DHCP op de WL 025 staat aan.
Iemand een tip?

Alvast bedankt!

Jannis

Wanabo
Je kunt in het wireless gedeelte home/wireless van de sitecom bepalen of een draadloze verbinding je (lokale) netwerk op mag of niet! Kijk daar eens bij de instellingen.

Verder (en dat is meer waarschijnlijk) kun je zoeken bij, advanced/pcdatatbase. Kijk daar of je je ibm laptop terugvind! Check de instellingen daar nog eens goed!

Suc6

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wsn5oe
speed-testing

Jannis
Je kunt in het wireless gedeelte home/wireless van de sitecom bepalen of een draadloze verbinding je (lokale) netwerk op mag of niet! Kijk daar eens bij de instellingen.
Alle Wireless Stations hebben toegang tot LAN en Internet, dus dat klopt.

Verder (en dat is meer waarschijnlijk) kun je zoeken bij, advanced/pcdatatbase. Kijk daar of je je ibm laptop terugvind! Check de instellingen daar nog eens goed!
Daar vind ik de IBM terug met 192.168.0.3 voor de LAN verbinding en 192.168.0.4 voor de WLAN met de MAC adressen die bij de ethernet kaart en draadloze kaart horen.
Deze adressen zijn dus door de DHCP server toegewezen? en lijken mij in orde. Alleen komt het IP adres voor de draadloze verbinding niet 'aan' op de IBM.
Dit schrijvende bracht me op het idee het stuurprogramma van de Intel Wireless Lan Mini PCI adapter van het systeem te verwijderen en opnieuw te laten detecteren.
Na die operatie werkte mijn draadloze verbinding helemaal goed en ik helemaal blijSmile
Bedankt voor het advies!
Jannis

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk achter LB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 Jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 Aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 Feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 Dec 2016