obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding
Relysin
Vorige week ben ik overgestapt naar Online internet. dit mede omdat het iets goedkoper was en hier nu gratis een wifi modem bij zat en ik al had vernomen dat dit tenminste een fatsoenlijke Thomson was (ipv. de el cheapo copperjet zoals bij mijn vorige provider). Nu heb ik echter nog steeds hetzelfde probleem als bij mijn vorige internet provider en dat is dat ik (vooral s'avonds) time-outs krijg naar de server waar ik een connectie naar toe maak. Dit is niet zo'n probleem als je gewoon af en toe een paar pagina's bekijkt, echter wel als je wat meer gebruik maakt van internet. downloads stoppen er spontaan mee, in een spel word ik "gedisconnect" van servers en ga zo maar door. interne verbindingen heb ik al doorgemeten en deze zijn prima. bij mijn vorige provider is de snelheid ook al naar beneden gezet op de lijn, echter zorgde dit alleen nog maar voor meer problemen. dit lijkt me een gevalletje KPN, of hebben jullie nog andere suggesties ?

in de bijlage 2 pingetjes die lopen naar nu.nl (bovenste) en google.nl (onderste). ping naar modem (dus intern) is verder prima, dit al met meerdere van mijn pc's geprobeerd.
Relysin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Relysin op 10 februari 2010, 14:09
 
mesa57
Bij wifi verbindingen kan dit voorkomen als je storingen heb op het door jou ingestelde kanaal. B.v. door een naburige wifi router of andere apparatuur.
 
TCP_IP
Scan eens met het programma "inSSIDer" naar draadloze netwerken in je buurt. Vermoedelijk zit er een netwerk op een kanaal die te dicht bij die van jou in de buurt komt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Relysin
geprobeerd op 2 bedrade en 1 draadloze verbinding. er zitten wel 12 netwerken bij me in de buurt (waarvan ik er zelf 3 heb, allen op een ander kanaal). Lijkt me dat dit niet uit moet maken voor een bekabelde verbinding ? tevens is het alleen de connectie naar buiten die klappert zoals in de jpeg, niet de verbinding naar het modem toe.
Gewijzigd door Relysin op 10 februari 2010, 20:18
 
TCP_IP
Post de ADSL statistieken van je modem eens dan en lees meteen onderstaande even door:

Klik !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Relysin
Internet

Verbindingsinformatie

Actief: 1 dag, 18:45:12
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 19,28 / 141,95

Verbindingsinstellingen

Info PVC (VPI.VCI): 8.35
Type: ETHoA

TCP/IP-instellingen

IP-adres: 85.145.*.*/22
Standaardgateway: 85.145.144.1
Primaire DNS: 194.134.5.5
Secundaire DNS: 194.134.0.97

* even ipv mijn laatste 2 nummers van mijn ip gezet (ivm rechtstreeks geopende poorten naar terminal server)

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1412 meter. (heb hiervoor prima een jaar lang een prima verbinding gehad met hogere snelheden dan 20mbit).
 
Relysin
Hier nog even een plaatje van mijn Infrastructuur. uiteraard heb ik de kabel tussen het modem en de Linksys er al tussenuit gehad en dus 1 cat5e kabel van de speedtouch naar de betreffende pc gehad.
Gewijzigd door Relysin op 10 februari 2010, 22:33
 
TCP_IP
Heb je niet meer DSL statistieken van je verbinding?
CRC, FEC fouten en dergelijke?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Relysin
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 19:26:49
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 15.791
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 34,89 / 173,40
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 24,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 10,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 315.729
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 3.336
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 3.074


[EDIT] IK had een Beetje moeite met het uploaden van de infrastructuur pic, maar hij staat er. Overigens is het niet de speedtouch, maar natuurlijk de Thomson 712WL (na jarenlang speedtouch tegen die apparaten gezegd te hebben moet ik hier toch nog aan wennen)
Relysin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Relysin op 10 februari 2010, 22:58
 
Relysin
probleem heeft zich nu anderhalve dag nog niet voorgedaan. kan wat mij betreft een slotje op het topic, mocht het nogmaals voorkomen, dan plaats ik de info opnieuw.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie