obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid traag? Ontbinden contract?
eem
Hallo allemaal,

Sinds 22 februari heb ik internet en telefonie van Online. Echter ik ben zeer ontevreden over snelheid van de verbinding. Ik had hiervoor Tele2 officieel 10 MB/s verbinding maar ik haalde in de praktijk wel 12 MB/s en downloadsnelheid lag rond 1450 kb/s.

Op de website van Online wordt geadverteerd dat de snelheid in mijn postcodegebied tussen 12-16 MB/s zou uitkomen. Echter het werd een gigantische teleurstelling. De trainingspeed in de modem was +/- 10,6 MB/s, maar werkelijk gemeten op www.speedtest.net kom ik max. op 9,3 MB/s en downloadsnelheid van 1100 KB/s. Dus ik ben 300-350 KB/s achteruit gegaan!

Constant aan de helpdesk. Men kon niets voor me doen, vanwege afstand tot centrale, koperen kabel enz enz. Standaar antwoord dus...

Men kon mij ook niet het antwoord geven dat Tele2 wel in slaagde om een snellere verbinding te leveren. Ik heb geen goed gevoel over om heel de jaar bij hun te zitten. Ik voel me ook misleid door hun reclame. Ik stel ze eigenlijk in gebreke hiervoor.

Denken jullie dat ik een kans maak om contract als gevolg hiervan te ontbinden? Ik heb de juristen van DAS benaderd en die denken van wel, maar eerst moet ik zelf officieele klacht over indienen.

Ze geven bij postcodecheck wel aan dat ook andere factoren die snelheid kunnen beperken. Maar het feit dat Tele2 wel in slaagde en Online niet... daar kan ik niet omheen, het zit me gewoon niet lekker.

Wat denken jullie hierover?

Bij voorbaat bedankt voor jullie response.
 
Tiger
@eem,

Het is een abonnement TOT 20Mb/s maar om die snelheid te halen ben je inderdaad van een aantal factoren afhankelijk.
Met je huidige snelheid geef ik je weinig kans om je contract te laten ontbinden maar het is het proberen waard met de redenen die jij aangeeft.

Ik wens je daar in elk geval veel succes mee.
 
jw
Ik ben sinds vandaag ook lid van deze club Online. Hiervoor zat ik bij KPN, achteraf toch heel veel spijt. KPN is dan wel duurder maar de snelheid lag een stuk hoger. Voor wat betreft het downloaden van nieuwsgroepen ging met een 20 MB een heel stuk sneller dan Online.Vandaag geprobeerd met een payserver te downloaden de downloadsnelheid blijft laag. Helaas zit ik er ook een jaar aan vast volgend jaar zeker weer terug naar KPN!!!
 
eem
Bedankt voor jullie reactie.

Ik zit er echt mee, een heel jaar lang. Wellicht is mijn kans op ontbinden ook al niet zo groot en is enige kans om dat juridisch aan te pakken.

Downloadsnelheid is ruim 300 tot 350 KB/s achteruit gegaan.

Ik zal wellicht weer naar Tele2 of UPC overstappen maar over een jaar Sad Sad Sad

Hier de waardes in de modem, wellicht kunnen de bekenden onregelmatigheden ontdekken...

DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 10.736
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 3,29 / 30,21
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 28,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 11,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 22 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 2 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.281
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2

Werkelijke snelheid:
729590455
Gewijzigd door eem op 26 februari 2010, 07:22
 
flower thunder
N.a.v. een andere modem (ST706), ben ik vanmorgen gebeld door Online of alles naar wens was: da's netjes te noemen toch!?Smile

Heb ik wel geklaagd over een lage snelheid tov de Livebox ( zie andere topic ).

Modem zegt 8002 Kbps ==> tests wijzen anders uit: ± 6300 Kbps down
Modem zegt 1029Kbps ==> tests wijzen anders uit: ± 630 Kbps up. Sad

Concludeerde de beste man dat mij een aansluiting wordt aangeboden met bijbehorende software van max 8 Mb !!!
Terwijl ik een abbo afgesloten heb tot 20Mb.
Zij dachten dat dit constanter zou zijn, en wel zou voldoen.
En idd; ik zit dicht bij een wijkcentrale ( BBNET test ), dat is wat hij ook concludeerde. Er was nog genoeg ruimte op "de lijn" voor een snellere internet verbinding.
Dus als je idd een langzame internetverbinding hebt cq lage down/up hebt, kan het zomaar zijn dat ze je iets anders geven dan waar je een contract voor bent aangegaan.....!!!Shock

Ze gaan nu kijken of ze e.e.a kunnen omzetten naar een aansluiting van 20Mb.
Kon niet met een 123 omzetting van wat knoppen gebeuren, maar zou een paar dagen waarschijnlijk geen internet hebben.

Ik ben benieuwd.
Gewijzigd door flower thunder op 26 februari 2010, 13:59
 
eem
Dit is idd triest.

Het feit alleen dat de modem een hogere snelheid aangeeft dan je werkelijk haalt vind ik krom. Volgens Online is de reservering bedoeld voor telefonie. Dat wil zeggen dat bijna 2 MB/s bedoeld is voor telefonie. Met deze bandbreedte kan ik 20 aansluitingen creëren met verschillende SIP aansluitingen.

Ga even naar www.speedtest.net en laat ons weten wat je snelheid daar is, ik ben wel benieuwd.

ik ben trouwens 1800 meter van centrale, maar Online zegt dat ik 2800 meter van centrale af ben. Online: "Heeft te maken met werkelijke afstand en kromming van draden". ONZIN!

Op de vraag hoe Tele2 het wel in slaagde een veel hogere snelheid te bereiken, hadden ze geen antwoord op.

Het scheelt me meer dan 300 KB/s in pure download snelheid ter vergelijking met Tele2.

Zodra dit jaartje afgelopen is, direct deze abonnement opzeggen en overstappen naar Tele2 of UPC.

Ook klacht ingediend bij consuwijzer.nl

Ik hoop echt dat ze flinke boete krijgen van OPTA of NMa, stelletje leugenaars en bedriegers.
Gewijzigd door eem op 26 februari 2010, 14:09
 
flower thunder
@Eem

daar sprak die man van Online over: de BBNed test is hemelsbreed, echter geen rekening gehouden met lussen in de netwerkkabel....

Hierbij de test. Ik heb maar via Eindhoven gedaan.
Via ratingen ( is dichterbij maar in Duitsland ) is het een stuk lager.
En het is nu op de dag, vanavond is het nog lager.

[img]729861061[/img]

 
eem
Precies dezelfde verhaal vertellen ze altijd "lussen in de netwerkverbinding" (slap excuus). Daarmee hadden ze mijn vraag niet kunnen beantwoorden waarom Tele2 ( in mijn geval ) wel een veel hoger snelheid kon bereiken.

Ik heb bij mijzelf 2 conclusies getrokken:

1. Ze knijpen snelheid af ( hebben ze met klem tegengesproken )
2. Hun apparatuur / verbinding (lees: aansluiting) in de wijkcentrale laat te wensen over.
 
kevinwalter
grafiek-kabel-vs-adsl_tcm14-8557

gemiddelde snelheid van online licht rond de 9,3 mb/s xD
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid traag? Ontbinden contract?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie