Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Slechte internetverbinding in de buurt (trosradar)
muts
Wij zijn op zoek naar een straat, wijk of flat waar veel mensen problemen hebben met de internetverbinding. Het gaat om mensen die bij dezelfde provider zitten. Heeft u last van een haperende verbinding die absoluut niet stabiel is en hebben uw buren of buurtgenoten ook dit soort problemen?

Laat het ons weten en vul onderstaand formulier in.


http://www.trosradar.nl/index.php?id=570


Smile
Gewijzigd door muts op 19 May 2010, 17:33
 
rrozema
Op het eerste gezicht hebben de adsl verbindingen in een buurt/wijk inderdaad weinig met elkaar te maken en de dslam is inderdaad een van de weinige onderling gedeelde componenten. Er zijn echter toch wel wat meer factoren te bedenken die een rol zouden kunnen spelen. Ik noem een paar voorbeelden die zomaar in me opkomen:
- De kabels in de grond stammen allemaal uit ongeveer dezelfde periode. Leeftijd en kwaliteit van de kabels of de manier waarop ze in de grond gebracht zijn, of de samenstelling van de bodem ter plekke zouden redenen kunnen zijn voor ter plekke slechtere verbindingen of een vergrootte kans op storingen.
- Een (hoogfrequente?)vervuiling op het lichtnet of in de ether zou een rol kunnen spelen,
- Het onderhoud van de betreffende (wijk)centrale wordt uitbesteedt aan steeds hetzelfde bedrijf of misschien zelfs aan steeds dezelfde monteur(s) of misschien juist wel het tegenovergestelde, er komt nooit 2x dezelfde monteur. Omdat niemand zich verantwoordelijk voelt kan de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden in die centrale beneden peil zijn en wordt de kans op storingen groter.
- De backbone naar de (wijk)centrale kan kuren vertonen.

Ik weet het, het lijkt allemaal vergezocht. Maar zo lang niemand het onderzoekt, blijft het bij gissen. Voor de klanten lijkt het alsof er buurten zijn waar meerdere mensen vergelijkbare problemen hebben maar enkel de providers hebben toegang tot de gegevens die dat zouden kunnen onderbouwen dan wel uitsluiten. Zulke bedrijfsgevoelige gegevens komen -om begrijpelijke redenen- echter nooit naar buiten. Een extern onderzoek zou volgens mij dan ook geen kwaad kunnen. Het hoeft echt niet zo te zijn dat de provider in kwestie altijd de oorzaak van problemen is, er kunnen andere omstandigheden zijn waar de provider zelf ook slachtoffer van is. Iedereen is er bij gebaat om zoiets boven water te krijgen. Dus als muts inderdaad een echt onderzoek van de grond kan krijgen dan zou het zeker wel de moeite waard kunnen zijn om je daar voor aan te melden.
 
muts
Online

De gegevens zijn op basis van 2.139 beoordelingen

*

http://www.trosradar.nl/productradar/...ne#reviews

*
Gewijzigd door muts op 31 May 2010, 22:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte internetverbinding in de buurt (trosradar)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 Feb 2020
Slechte dienstverlening Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 15 25 Oct 2016
Zeer slechte oplossing klachten Klacht over Online : 5 14 Oct 2015
Slechte wegvallende WiFi verbinding Algemeen : 16 11 Aug 2015