obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Onderhoud Online juli - nieuwe configuratie
Barney
Beste,
30 juli 2010 werd ik wakker zonder internet, dus maar via mijn mobiel gecheckt voor storingen. Er staat het volgende bericht:

"2010-06-25 12:22:48 - Onderhoud ADSL van OnlineAls gevolg van verbetering van ons netwerk kan het in de maand juli voorkomen dat u gedurende maximaal 1 uur geen internet- en vaste telefonieverbinding hebt."

Dus na 2 uur (rond 12 uur) toch maar even gebeld, blijkt dat het tot 6 uur kan duren maar eventueel tot maximaal 12 uur 's nachts!
Dus ook maar afgewacht en iets voor zessen krijg ik met mijn SMC Barricade7904WBRA-N verbinding maar geen internet. Ik ben ingelogd op mijn modem en zie de status van de verbinding als CONNECTED maar wel met een nieuw ip adres, een nieuwe primaire en secundaire DNS.
Vervolgens probeer ik mijn Livebox uit en zie dat hij ook verbinding maakt, maar wel internet heeft! Even de configuratie overpennenn zou je zeggen:

IP adres:
subnet mask: 255.xxx.xx.xxx
primaire DNS: 194.134.5.5
secundaire DNS: 194.134.0.97
default/standard gateway: 85.xxx.xxx.xxx

de VPI/VCI blijken hetzelfde te zijn gebleken, zo ook de encapsulatie als LLC en de service type (QoS) van UBR.

Wat verder wel is veranderd zijn de PCR/SCR/MBS dat eerst 4000/4000/10 was
nu is de PCR 2800 en de SCR is 45 (volgens de livebox)
het probleem is dat ik niet kan vinden wat de MBS nu is??

Heeft iemand dus een volledige configuratie waarmee je verbinding kunt maken via je eigen modem? Er zullen vast nog andere mensen zijn met dit probleem. Alleen als je geen livebox hebt kom je nu niet op internet...
Gewijzigd door Barney op 07 december 2010, 17:46
 
Barney
Ik kan in mijn instellingen DHCP aanvinken; dat is altijd al aangevinkt geweest namelijk waardoor ik vanzelf het ip adres + subnet mask + gateway krijg, die velden laat ik dan ook leeg.
Dan krijg ik verbinding en er staat CONNECTED onder status, met daarin het ip, subnet, gateway en DNS adres ingevuld.
Dus ik krijg al automatisch een WAN, verbinding komt tot stand maar toch geen internet.
 
Barney

Quote

Barney schreef:
Beste,
30 juli 2010 werd ik wakker zonder internet, dus maar via mijn mobiel gecheckt voor storingen. Er staat het volgende bericht:

"2010-06-25 12:22:48 - Onderhoud ADSL van OnlineAls gevolg van verbetering van ons netwerk kan het in de maand juli voorkomen dat u gedurende maximaal 1 uur geen internet- en vaste telefonieverbinding hebt."

Dus na 2 uur (rond 12 uur) toch maar even gebeld, blijkt dat het tot 6 uur kan duren maar eventueel tot maximaal 12 uur 's nachts!
Dus ook maar afgewacht en iets voor zessen krijg ik met mijn SMC Barricade7904WBRA-N verbinding maar geen internet. Ik ben ingelogd op mijn modem en zie de status van de verbinding als CONNECTED maar wel met een nieuw ip adres, een nieuwe primaire en secundaire DNS.
Vervolgens probeer ik mijn Livebox uit en zie dat hij ook verbinding maakt, maar wel internet heeft! Even de configuratie overpennenn zou je zeggen:

IP adres:
subnet mask: 255.xxx.xx.xxx
primaire DNS: 194.134.5.5
secundaire DNS: 194.134.0.97
default/standard gateway: 85.xxx.xxx.xxx

de VPI/VCI blijken hetzelfde te zijn gebleken, zo ook de encapsulatie als LLC en de service type (QoS) van UBR.

Wat verder wel is veranderd zijn de PCR/SCR/MBS dat eerst 4000/4000/10 was
nu is de PCR 2800 en de SCR is 45 (volgens de livebox)
het probleem is dat ik niet kan vinden wat de MBS nu is?? De LB geeft deze waarde weer als 500000 maar dat kan ik niet invullen in mijn SMC modem.

Heeft iemand dus een volledige configuratie waarmee je verbinding kunt maken via je eigen modem? Er zullen vast nog andere mensen zijn met dit probleem. Alleen als je geen livebox hebt kom je nu niet op internet...

Gewijzigd door Barney op 07 december 2010, 17:45
 
I R Baboon
MBS = Maximum Burst Size.
Je zal je SMC wel ingesteld hebben op een static ip. Dan werkt hij niet meer als er een reset is van de DHCP server.
Je krijgt dan een ander WAN ip adres.
Gewijzigd door I R Baboon op 31 juli 2010, 19:00
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Barney
Okay, ik heb de volgonde instellingen:

Protocol: IP over RFC1483 bridged
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: LLC
QoS Class: UBR
PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10
DHCP Client: aangevinkt

de velden IP address, subnet Mask, Default gateway zijn dus leeg, want de modem haalt deze adressen op van online:

IP: is nu anders dan donderdag!!
primaire DNS: 194.134.5.5
secundaire DNS: 194.134.0.97
standard gateway: 85.147.xxx.xxx
(Nogmaals, deze 3 adressen worden van online verkregen)
Die zie ik dus ingevuld staan wanneer de modem een 'werkende' internetverbinding heeft. Het lampje ADSL synchronisatie brandt dus, en het datalampje knippert en ik heb dus ook dataverkeer. Up an down stream zijn ingevuld, en ik zie onder statistics gewoon dataverkeer voorkomen.
Ik heb ook een ander SMC modem geprobeerd en daarbij krijg ik dezelfde resultaten.

Kortom, alles lijkt te werken, echter: geen internet op de computers :S
Gewijzigd door Barney op 07 december 2010, 17:47
 
Barney
Okay mensen,
mijn fout blijkbaar, maar wellicht nuttig om te melden:

Ik had onder NAT de functie Address Mapping ingesteld en daarin stond dus nog mijn oude ip als Global IP ingesteld die wordt gebruikt voor virtuele IPs.

Nu ik het ip adres hebv bijgewerkt, werkt mijn internet weer op de computers.

Ik weet het, stom, maar ik hoop dat dit nuttig zou kunnen zijn voor anderen voor in de toekomst.
 
I R Baboon
Hoezo stom? Kan toch altijd gebeuren.

Ik zou wel je gateway adres maskeren.
Je WAN ip adres is op het laatste octet na gelijk aan Gateway adres.
Dus binnen 99 pogingen kan ik achterhalen met welke ip adres deoshermes heeft...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mesa57
Klopt niet, met netmast 255.255.252.0 heb je 766 mogelijkheden.
 
I R Baboon
Ja, 99 klopt niet..Shock


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderhoud Online juli - nieuwe configuratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie