obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Internet Providers (deze keer [color=#00ff00][b]Online[/b][/color]) blijven sukkels!!
robido1
Internet Providers (deze keer Online) blijven sukkels!!

Hebt u dat ook? Jouw internet verbinding werkt alweer een tijdje goed. Je denkt zelfs even dat mensen die zo klagen eigenlijk zeuren. Tot dat… het bij jou ook misgaat. Al je er afhankelijk van bent voor je business wordt het dan pas echt vervelend. Bellen met de provider is stap 1 (wel even betalen per minuut) dan begint het spel met het vaststellen dat jij er niets van begrijpt. Maar braaf als we zijn gaan we vervolgens alles doen wat de telefonische medewerkers ons verzoekt.
1. modem resetten met de opmerking ‘ik wacht wel even op u’ shit de telefoon gaat ook via de modem. Dus opnieuw bellen, wachten etc.
2. stekker er uit en dan 1 minuut wachten. Ok, dat had ik al gedaan. Ok zegt de medewerker ik test even uw verbinding. Na weer te lang wachten. Uw verbinding is goed hoor. Nee meneer, bij mij niet. Dat moet echt aan u liggen. Wat?? Controleert u alle kabels en belt u dan evt. terug
3. uitgevoerd. Terugbellen. Heb alles gecheckt. Nu meneer dat zal wel maar het is echt niet goed. Ik test uw modem nu en de verbinding is prima. Dus u moet echt betere de kabels testen. Wat? U hebt toch net getest tot aan het modem. Oh ja, u heeft gelijk. Maar u moet echt even testen. Argggg.. hoezo. Heb je nu wel of niet getest tot aan het modem. Ehhh … eigenlijk weet ik dat niet zeker zegt de telefonische medewerker. Weet u wat, ik test nog wat uitgebreider en bel u dan terug op uw 06-mummer. Ok
4. twee uur later nog steeds geen belletje, dus zelf maar weer bellen. Sorry, ik was u vergeten klinkt het aan de andere kant van de verdacht goede lijn. Ja, meneer ik kan niets voor u doen. Doet u mij een plezier en test u aan het begin van de telefoonleiding in uw huis. Ik doe dat vervolgens ook nog met een alternatieve (exact dezelfde modem) en het resultaat blijft hopeloos
5. weer bellen, weer alle standaardvragen beantwoorden. Eindconclusie. Ik zie inderdaad een foutmelding hier. Een ping wordt vreemd genoeg steeds onderbroken. Er zijn meer klachten aangaande dezelfde centrale waar u op bent aangesloten. We gaan het oplossen. Mooi, wanneer is dat klaar. Tja, dat kan wel zes dagen duren. Wat? Dit meent u niet. Ach ja, zo gaat dat is de nuchtere reactie van de medewerker. Maar, ik ben afhanleijk van de verbinding. Nu moet ik dus noodgedwongen overschakelen op een draadloze verbinding via mijn mifi. Of ik moet de hele dag naar Mc-Donalds.

Nu pas begrijp ik de klagers over internet weer. Het is een ramp als het niet werkt. De providers moeten er blijkbaar achter komen dat het een nutsvoorziening is geworden. Ik begin mij af te vragen of er niet veel betere regelgeving moet komen om de providers te dwingen fatsoenlijke overeenkomsten na te komen. En dat zij zich beter gaan realiseren dat een fatsoenlijk internetverbinding dezelfde betrouwbaarheid moet hebben als water uit de kraan, en electriciteite uit het stopcontact.

Iemand nog tips??
 
zab
Ja, ik heb wel tips, maar daar heb je nu niet zo heel veel aan.

Als ik zakelijk afhankelijk zou zijn van internet zou ik er altijd een vaste telefoonverbinding naast houden. Op die manier kan je (gelukkig nog wel) inbellen.... meestal wel voldoende voor je mail en nieuws en via een alternatieve provider als telestunt (levert je wel extra verkooptelefoontjes op volgens mij) kost het je nog steeds maar 3 cent per minuut.

Verder is het alleen maar te hopen dat het een algemene storing is want dan wordt het vaak sneller opgelost dan wanneer er een vreemd kabelprobleem voor jou alleen is. Je hebt niet toevallig nieuwe buren gekregen of is er in de straat gewerkt? Heb je een mailtje van Online gekregen over onderhoud? Het zou in de spambox van je webmail kunnen staan. ;-(

Succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet Providers (deze keer [color=#00ff00][b]Online[/b][/color]) blijven sukkels!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie