obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geleidelijk wegvallende verbinding
Jannis
Na 3 weken met steeds regelmatiger wordende problemen om mijn internetverbinding en telefonie (Orange Family met LCool aan de praat te houden is de zaak nu definitief gecrashed.
Het @ lampje blijft eindeloos knipperen maar maakt geen verbinding meer, alle resets ten spijt. Een nieuwe LB hield het na 2 dagen voor gezien. Ik gebruik geen P2P alleen normaal internet en e-mail. Het heeft in het begin even goed gewerkt behalve dat de telefonie er bijna dagelijks uitging. Nu is er twijfel over mijn ISRA aansluitpunt. De LB zit aangesloten op het eerste telefoonstopcontact in mijn woning op de derde etage in Amsterdam. Mijn oude Tiscali modem (ADSL1) heeft daar steeds zonder problemen gewerkt.
De grondkabel van KPN komt beneden binnen en wordt op de parterre binnenshuis gesplitst in afzonderlijke kabels voor de diverse woningen op de etages zoals op heel veel plaatsen in Amsterdam. Mijn LB zit dus 9m van waar de grondkabel uitgesplitst is. Zou dit de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn?
Ik begin spijt als haren op mijn hoofd te krijgen dat ik naar Orange ben overgestapt want ik heb alleen maar problemen gekregen en de Help Desk komt er nu ook niet meer uit. Ik heb nu al 3 dagen geen internet meer.
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Jannis
 
Wanabo
Kun je er absoluut zeker van zijn dat tussen de grondkabel en je israpunt er niet een illegale aansluiting zit? Een telefoon voor de livebox aansluiten is vragen om problemen.

Kun je op de KPN draden nameten of er spanning op staat?
Werkt je telefoon rechtstreeks aangesloten wel? (Bij behoud KPN aansluiting)
Kun je je oude modem eens aansluiten? (instellingen staan in de FAQ)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jannis
Kun je er absoluut zeker van zijn dat tussen de grondkabel en je israpunt er niet een illegale aansluiting zit? Ja

Kun je op de KPN draden nameten of er spanning op staat? Ga ik doen
Werkt je telefoon rechtstreeks aangesloten wel? (Bij behoud KPN aansluiting) Ik heb geen KPN meer
Kun je je oude modem eens aansluiten? (instellingen staan in de FAQ)
Is nog niet gelukt. Zie mijn bericht onder
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=199&pid=3606#post_3606
Je reactie beurt me weer een beetje op! Ik ga aan de slag.

Jannis
 
Jannis
De AC tussen de gr/geel en gr/zwart varieert tussen de 4 en 5V op mijn telefoonlijn waar die in de LB gaat.
In het Systeem logboekbestand van één van de laptops die op de LB gebruikt wordt heb ik ook een melding:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Op de andere laptop met XP SP2 heb ik geen melding.
Ondertussen staat het ADSL lampje van de LB al de hele week trouw te knipperen...
Zonder internet in huis kan ik niet zo snel reageren maar je hulp wordt zeer op prijs gesteldWink!

Jannis
 
Wanabo
-> Zie post Mischa <-

Quote

Mischa
OP een ISDN aansluiting is de spanning ongeveer 94 volt gelijk spanning en op een analoge aansluiting ongeveer 50 volt gelijk spanning.

Ga er maar van uit dat als je nu ISDN hebt op aderpaar rood/blauw en je jouw analoge lijn krijgt voor dat de ISDN is afgesloten.
deze op het secundaire paar oranje/wit zit.
zet hier een spannings of multimeter op en meet de spanning.


Je geeft andere kleuren aan dan standaard. Isdn rood/blauw en dit is hetzelfde voor analoog.

Meet wel met afgekoppelde apparatuur!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jannis
De spanning op mijn telefoonlijn nog een keer gemeten en tussen gr/geel en gr/zw kom ik op hetzelfde resultaat (4-5v ac) maar het is geen 'harde' spanning. In ieder geval zeker geen DC. Heb ook nooit ISDN gehad, dus dat is een dwaalspoor. De kleurcode (zw/rd/gr/gl naast elkaar) is zoals in de RJ 11 plugjes van de door Orange aangeleverde kabeltjes
Na deze meting de LB nog maar een keer gereset en je houdt het niet voor mogelijk maar ik kreeg zowaar ADSL verbinding! Wel had ik nu de Sitecom wifi router, die er direct naast zit, uitgezet maar dat zou geen verschil mogen maken volgens de helpdesk en dat lijkt mij ook want met de ingebouwde wifi kaart in de LB heb je ook een veld in de buurt. Let wel, de LB heeft de hele week staan te knipperen zonder verbinding te kunnen maken!

Meteen de gelegenheid te baat genomen om mijn lijn te meten en met de kwaliteit daarvan lijkt me niets aan de hand. Ik zit dan ook hemelsbreed 800m van de kpn centrale.

Dit zijn de waarden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20156 Kb
Afname Dichtbij : 21.1 (dCool
Ver weg : 6.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 14 (dCool
HEC-teller 418
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 27
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb nog steeds mijn oude en nieuwe LB en kreeg ADSL verbinding met de oude LB maar geen telefonie. De nieuwe LB aangesloten en dat ging de eerste keer niet goed, maar na een reset kreeg ik daarmee ook internet verbinding en zelfs mijn telefoon werkt weer!
Benieuwd hoe lang het spul zal blijven draaien.

Wat de oorzaak is van deze instabiliteit in de LB is een groot raadsel. De tweede-lijn servicedienst van Orange heeft me na 10 dagen nog steeds niet teruggebeld. Het enige wat wel duidelijk is dat Orange een absolute wanprestatie levert want in een maand tijd heb ik nog geen 2 dagen aaneengesloten van internet en/of telefonie gebruik kunnen maken.Angry
Voor de duidelijkheid: op dezelfde lijn met dezelfde apparatuur heb ik 2 1/2 jaar zonder problemen gebruik gemaakt van Tiscali ADSL.

Jannis
 
sjaco
Ook ik heb 2 dagen last van storingen gehad,zowel via de telefoon als de internet verbinding
Na een telefoon gesprek van 20 minuten kwam de telefoniste er achter dat de LAN verbinding uitgeschakeld was!!
Ik dacht probleem opgelost,maar nee deze storing bleef doorgaan,dan wel verbinding dan geen verbinding!
orange zei: het ligt aan je ethernet kaart,maar de telefoon gaat niet via de computer en die haperde ook telkens, gemaild of hun mij wilde bellen,maar daar werdt niet op gereageerd, nu lees ik dat jij ook pas een storing had,gebeurt dit vaker!
we waren altijd bij Wanadoo en dat was prima!
groet
Sjaco
Welkom op onze happy family site, nu ook op second life zie http://www.bloggen.be/jacobhienke
 
Jannis
Het probleem van Sjaco lijkt me een andere oorzaak te hebben. Ik heb Orange Family en geen KPN lijn meer voor mijn telefoon.
Mijn ervaring is dat de LB bijzonder instabiel is.
Bijv. je verwijdert een kabel van de tweede netwerkaansluiting op de LB en de verbinding van LB naar PC op de andere aansluiting ligt eruit. Je sluit een router aan op de LB en hup hij ligt eruit. Let wel, het ADSL lampje blijft gewoon branden als dit gebeurt dus het ligt niet aan de lijn. Na een of twee keer resetten werkt de LB meestal weer. Mijn tweede LB met Orange heeft dus een week geen verbinding kunnen maken en daarnaast kon hij ook geen firmware update vinden. Al die tijd knipperde het ADSL lampje langzaam hetgeen betekent dat er wel ADSL signaal was maar dat de handshake tussen de modems niet kon worden voltooid.
De Orange Help desk bevestigde dat er stabiliteitsproblemen zijn met de LB en dat is duidelijk!
Nu wacht ik op de derde LB in 4 weken!
Ondertussen heeft er nog geen enkele 2de lijns technicus contact opgenomen om te trachten deze problemen op te lossen
Waarom Orange denkt met dit soort behandeling van hun klanten weg te kunnen komen???
Mijn vertrouwen in Orange is inmiddels tot onder het nulpunt gedaald.
Heeft er iemand nog een zinnige reactie?

Jannis
 
Wanabo

Quote

Jannis
De spanning op mijn telefoonlijn nog een keer gemeten en tussen gr/geel en gr/zw kom ik op hetzelfde resultaat (4-5v ac)


Wil je nog eens meten maar dan op DC!
AC is wisselspanning
DC is gelijkspanning
De genoemde waarde van 95 Volt is gelijkspanning!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jannis
Het verschil tussen AC en DC is mij bekend. Er staat absoluut geen DC op geen enkele ader. De kleine wisselspanning meet ik met een electronische universeelmeter. Als ik de meetpennen met mijn vingers aandruk loopt de spanning op naar zo'n 15V. Dat is wat ik bedoel met het is geen harde 'spanning'.

Jannis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geleidelijk wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie