Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem traint plotseling enkele mbits minder in
davidhoff
Sinds ongeveer 2 maanden maak ik met plezier gebruik van een 60mbit fiberfast abbo icm een Huawei modem, echter merkte ik vandaag dat mijn snelheden erg tegenvielen. Nader onderzoek van de modem toonde uiteindelijk dat mijn verbinding nog maar 16 uur up was terwijl de modem reeds 24 dagen niet gereset is. Sinds dit wegvallen van de verbinding bestond de download snelheid uit 24 mbit terwijl ik normaliter probleemloos tussen de 45 en de 50 mbit inzit!

Na een reset van de modem verbeterde zich de downloadsnelheid tot 38 mbit echter is dit alsnog verre van de oude situatie! Ook na een avond continue de modem gereset te hebben bleven de waarden schommelen tussen de 38,4 en de 38,8 mbit. Zie hieronder de laatste waarden van mijn verbinding:

schermafbeelding2011072.th

Ter informatie: de verbinding was in deze 2 maanden uiterst stabiel. Vooral de eerste weken kon ik het niet laten de modem enkele stress testen te onderwerpen met als resultaat dat hij zeer stabiel boven de 45 mbit draaide zonder zelfs al te veel crc fouten! Ik ben nu echter ten einde raad, zou Online mijn verbinding geknepen hebben omdat ik in het begin flink gebruik gemaakt heb van de lekker snelle verbinding (ongeveer 250GB per week :S)?

Voordat ik de klantenservice lastig val dacht ik dat hier iemand misschien een idee heeft wat de oorzaak kan zijn..
Gewijzigd door davidhoff op 20 July 2011, 00:02

I R Baboon
Werk je veel met torrents?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

davidhoff
Zit vanaf dag 1 op nieuwsgroepen echter heb ik inderdaad de laatste 5 dagen voordat mijn downloadspeed omlaag kelderde een torrent client gedownload. M'n vriendin moest een serie hebben die enkel op torrent te krijgen is en ik was vergeten na al die jaren dat m'n upload gebruikt wordt als ik de standaard instellingen niet wijzig Sad
Heb hierdoor ongeveer 4 gig zitten uploaden...

Heb vervolgens toen ik erachter kwam direct de download en het torrent programma verwijderd. M'n vriendin moest ik vervolgens proberen torrent uit te leggen en dat er te weinig peers waren voor de serieWink

Aangezien m'n uploadsnelheid echter nog steeds hetzelfde is denk ik niet dat dit de oorzaak kan vormen...

I R Baboon
VDSL is gevoeliger voor storingen op de lijn dan ADSL.
Toevallig kan het zo zijn dat je downloaden samenvalt met een achteruitgang van de download snelheden.
En dat je dat dus recent pas ontdekt hebt.

Torrents hebben de eigenschap om een router flink te belasten.
Nu heb ik geen ervaringen uit eigen hand met de Huawei, maar ik kon me voorstellen dat daarmee moeite zou hebben over een langere periode.
Nu je gereset hebt, mag dat geen issue meer zijn.

Voor het knijpen van je verbinding hoef je niet bang te zijn.
Daar heb ik nog nooit iets van gehoord of gelezen bij Online.

Kan je nog iets verbeteren aan je aansluiting thuis?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

davidhoff
Thanks Baboon voor het meedenken maar het is opgelost! Vanochtend was opeens de hele verbinding down en zag ik dat mijn server de laatste paar minuten ongeveer 80x de verbinding verloor.

Terwijl ik met Online in gesprek was reed er in de tussentijd een KPN busje langs mijn huis. De monteurs vertelden mij vervolgens dat er een kabelbreuk was en dat zij de kabels moeten vervangen Smile Net mijn modem herstart en wat blijkt: modem traint nu in op 55957kbit!! Zat bijna te huilen van geluk (vriendin vindt mij nu echt een nerd Wink)

Je zou het mij normaliter niet zo horen zeggen maar: hulde aan KPN (of beter gezegd aan het bedrijf wat de kabels vervangen heeft)

I R Baboon
Dat is ook toevallig!
Gelukkig weer goed afgelopen.

Happy Computing!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem traint plotseling enkele mbits minder in', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 Jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 Sep 2019