obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Miserabele kwaliteit WIFI
Jamo
Ik heb sinds zaterdag dit modem geplaatst en de oude Thomson TG712 weggehaald. Ik heb een flitsende verbinding met Internet via het bedrade netwerk, dus daar ben ik blij mee. Echter, de WAP functie is dramatisch geworden. Had ik eerst op alle verdiepingen van het huis voldoende signaal om draadloos te werken, nu werkt het eigenlijk alleen nog op de begane grond. Het modem staat in de meterkast, net als de Thomson.

Heeft iemand ook de ervaring dat het WIFI-signaal van de Huawei erg matig is? Ik zit te denken om het oude Thomson modem maar ergens op de eerste verdieping te gaan neerzetten. Hoe dat mmoet, moet ik nog uitzoeken.
 
Caveman48
Hier dezelfde ervaring. Heb er al een TP-Link range extender tussen gezet maar ook die helpt niet echt. Zit er nu over te denken de WLAN op de Huawei uit te zetten en er een extern draadloze router aan te hangen. Kan dit? En zou ik daarvoor de Netgear die ik bij mijn vorige provider (UPC) kunnen gebruiken, of blokkeren ISP's de signalen van andere providers dmv firmware?
 
I R Baboon
Welke Netgear is het?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Caveman48
Een WPN 824 v2. Destijds dus bij mijn UPC-abbo gekregen, met hun eigen firmware erop. Zou het kunnen dat deze doorgifte van een internetsignaal van een andere ISP blokkeert?
Als ik 'm bekabeld aan de Huawei hang gaat het lichtje 'internet' wel branden, maar via het door de Netgear uitgezonden draadloze netwerk is geen verbinding mogelijk. Ik heb nog niet geprobeerd om de computer eens bedraad aan de Netgear te hangen.

Dan nog iets anders: na vorige week wat te hebben gespeeld met de instellingen vande Huawei kan de laptop geen draadloze verbinding meer maken met de Huawei . Andere apparaten doen het -mits in de buurt- vlekkeloos. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
 
I R Baboon
Ik weet niet in hoeverre de UPC firmware ingrijpt in het normale functioneren van de router.
Ik verwacht alleen dat hij een speciale configuratie heeft om met een UPC modem samen te werken.
Probeer altijd eerst eens uit of je via een kabel wel een verbinding kan krijgen.
Dat is meest eenvoudige setup en dat moet altijd werken.

Ik heb een laptop waarbij ik geen verbinding kon maken als de functie "WPS" aan staat in de WIFI instellingen van de Huawei.
Probeer dat eens uit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Caveman48
@Jamo:
heb je inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem? Ik nog niet namelijk, al hielp het al enorm toen ik de Huawei 1,5 m omhoog verplaatste. Ziet er alleen niet uit, en ik ben nog steeds op zoek naar een meer structurele oplossing...
 
KC001
hier hetzelfde, met mijn vorige modem, een zyxel, had ik in het hele huis bereik, nu alleen redelijk op de bg en slecht tot niet op de 1e en 2e. Helaas is het inzetten van mijn oude modem geen optie omdat die alleen wep beveiliging ondersteunt. Zit ook te denken een aparte router te kopen, of misschien een modem om de huawei te vervangen. Of staat t-mobile dat niet toe?
 
rrozema
kantel je rotuer eens een beetje: wifi antennes zijn richting gevoelig, dus mogelijk kun je de signaal kwaliteit verbeteren door de antennes beter te 'richten' op je gebruikers.

Laat inssider draaien op je laptop en probeer dan je router wat te bewegen om het sterkste signaal te krijgen. Mischien moet je het met z'n 2-en doen als je de laptop niet kunt zien vanaf waar je router staat.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 25 2012 08:29:48:
Trouwens, als je toch iets nieuws gaat kopen, koop dan geen andere router maar een access point. Een access point kun je overal in je huis plaatsen zodat je de beste ontvangst hebt op de plekken waar je dat nodig hebt; een router blijft altijd gebonden aan de plek(ken) waar je signaal het huis binnen komt. Plus, een access point kun je blijven gebruiken wanneer je naar een andere provider overstapt of om andere redenen een nieuwe router krijgt.
Gewijzigd door rrozema op 25 maart 2012, 08:29
 
Jamo
Beetje late reactie van mijn kant, maar ik was dit forum ff vergetenFrown

Ik heb inmiddels WLAN uitgezet op de Huaqei en een TP-LINK router gekocht. Deze verzorgt nu het Wifi-verkeer en dat werkt als een speer!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Miserabele kwaliteit WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie