Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Het grote Huawei poort openen topic
frietsje
@jeff: welke admin poort, die in de tp-link?
@I R Baboon, ik heb een screenshot bijgevoegd. Boven is de huawei, beneden is de tp-link.

De poorten die er al in stonden heb ik na het lezen van een vorige reactie (bijna) allemaal doorgestuurd naar mijn router (die op .64 zit, de nas zit op .63) zonder effect.
forwarding

Jeff
@frietsje ik gebruik helaas geen tp link,ik gebruikte eerst de huawei,totdat die problemen ging geven,toen heb ik mijn thomson van online er weer terug achter gehangen.
Dus ik kan je hier niet veel over zeggen.
3343509335

I R Baboon
Als de TP Link als switch/access point fungeert in je netwerk, hoef je daarin geen poorten te openen.
Alle poort regels worden in de Huawei ingesteld.

Aangezien je NAS 192.168.1.63 heeft, moet je dat ip adres gebruiken voor de poort regel in de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

frietsje
Hehe, dat ik daar zelf niet op gekomen ben, thnx!

I R Baboon
Alstublieft .. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

RatkeB
Hallo

Ik ben nu reeds bezig met het trachten van het openen van een klein aantal poorten, echter lijkt me dit niet te lukken, ik heb ook al een guide geprobeerd van portforward.com maar dit heeft mij ook niet verder gebracht, ook heb ik uiteraard de jouwe geprobeerd, en nog steeds lijken mijn poorten niet open te willen.

Het lijkt wel alsof een poort pas open gaat als deze daadwerkelijk gebruikt wordt, zoals dit mij voorkomt bij bv BitComet.

ze lijken ook tijdelijk open te gaan als poorten check met PFPortChecker, deze laten zich dan ook open zien op http://www.whatsmyip.org/port-scanner/

als met PFPort dan weer een ander poort kijk, wordt de voorgaande poort weer getoond als gesloten.

ook heb ik geprobeerd (hoewel niet helemaal slim) om even zowel de firewalls van mij pc en het modem tijdelijk uit te zetten, mijn poorten blijven toch echter nog altijd gesloten.

Ook heb ik het DMZ stukje geprobeerd van jou uitleg, helaas ook niks.

Het gaat hier om het huawei hg655d

Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd heb.
Gewijzigd door RatkeB op 18 November 2012, 23:01

I R Baboon
Welke poorten wil je openen?
En hoe ziet je port forward eruit in de Huawei?

RatkeB
dat zijn 27015 t/m 27017 zowel tcp en udp, precies het zelfde als je in jouw voorbeeld

deze bedoel ik dan
http://i41.tinypic.com/126668o.jpg

uiteraard dan met mijn interne ip en de genoemde poorten

I R Baboon
En wijst de poortregel nog steeds naar het ip van de pc?
Als je ip adressen uitdeelt via DHCP, kan dat ip adres veranderen. En dan werkt de poort regel ook niet.

RatkeB
ik ga ervanuit dat je bedoeld zoals 192.168.x.xx

deze wijst daar inderdaad naar, deze heb ik ook statisch kunnen maken dat deze altijd hetzelfde blijft
Gewijzigd door RatkeB op 18 November 2012, 23:51

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 Dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 Nov 2018
Advertentie