Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Het grote Huawei poort openen topic
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 10 December 2012, 12:14
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Er is een time-out op poort 800. Er is dus iets gaande. Hoe snel is je upload van je verbinding? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
jeroenro |
Geplaatst op 10 December 2012, 12:42
|
Activiteit » Rotterdam » 3083DL » Internet » Huawei HG655D Berichten: 5 Lid sinds: 09 Dec 2012 |
Met speedtest.nl 90.4 KByte/sec (=723 kbps) Even geprobeerd met door de firewall uit te zetten maar dan nog steeds ziet canyouseeme.org niet dat er poorten open staan.... |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 10 December 2012, 13:04
|
Zit de camera rechtstreeks op de Huawei aangesloten? En welke poorten heb je nog meer geprobeerd? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
jeroenro |
Geplaatst op 10 December 2012, 13:15
|
Activiteit » Rotterdam » 3083DL » Internet » Huawei HG655D Berichten: 5 Lid sinds: 09 Dec 2012 |
De camera is via wifi rechtsreeks op het modem aangesloten. 82 en 5000 zouden nu ook open moeten staan.. Inmiddels ook de helpdesk van Online.nl gebeld. Alle instellingen nagelopen die waren allemaal correct. "sorry maar kan u ook verder niet helpen..." Tja... Gewijzigd door jeroenro op 10 December 2012, 15:07 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 10 December 2012, 17:23
|
Misschien is ergens wat intern fout gelopen in de Huawei. Probeer hem eens te resetten naar fabrieksinstellingen. Je moet hem dan wel helemaal opnieuw instellen (login, wifi, poort regels). Als dat ook niet helpt, pak ik de sloophamer uit de kast... Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
jeroenro |
Geplaatst op 11 December 2012, 10:41
|
Het is gelukt modem reset en wat instellingen in de IP camera aangepast... Thanks voor de ondersteuning! |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 12 December 2012, 00:03
|
Ha, mooi dat het gelukt is. Kan de sloophamer weer in de kast terug.. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SageCloud |
Geplaatst op 17 December 2012, 12:54
|
Activiteit » Capelle aan den IJssel » 2907BA » Internet » Huawei HG655D Berichten: 6 Lid sinds: 17 Dec 2012 |
Ik ben al tijden op zoek naar een mogelijkheid om zelfs remote management te openen op de HG655d. Ik wil graag vanaf buiten mijn netwerk een poort kunnen open en dichtzetten op de modem, maar daarvoor heb ik dus toegang nodig op dat apparaat. Ik heb al geprobeerd om poort 80 door te zetten naar poort 80 op het interne IP adres, ook poort 8088 doorzetten naar 80 op het interne adres, etc., etc.. Blijkbaar heb ik de juiste oplossing nog niet gevonden. Ook is het zo dat in het poort forwarding overzicht ip adressen van apparaten blauw en onderstreept worden (oftewel klikbaar), behalve als je het interne IP adres 192.168.1.1 gebruikt of het 194 adres van Online. Blijkbaar herkent hij dan toch deze adressen vermoed ik. Mijn vraag concreet; is remote management van de Huawei HG655d modem mogelijk en zo ja, hoe stel ik dat dan in? Thanks! |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 17 December 2012, 13:11
|
Remote toegang is mogelijk op de Huawei. Alleen is dat een hidden feature. Alleen de helpdesk kan daar gebruik van maken. Er is een login nodig om toegang tot de Huawei te krijgen en die is niet bekend bij ons. Andere mogelijkheden zijn er niet. Bij alle routers die ik ken, is remote management een aparte sectie in de software. Je kan niet gewoon poort x openen naar het eigen ip adres van de router. Dat werkt niet. Mag ik vragen waarom je poorten wilt openen vanaf een afstand? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SageCloud |
Geplaatst op 17 December 2012, 13:30
|
Activiteit » Capelle aan den IJssel » 2907BA » Internet » Huawei HG655D Berichten: 6 Lid sinds: 17 Dec 2012 |
Uiteraard mag je dat vragen. Ik maak gebruik van een NAS achter de router. En als ik op de zaak zit en wil experimenteren met features van die NAS die een specifieke poort gebruiken, moet ik wachten tot ik thuis ben voordat ik deze poort open kan zetten. Nu ben ik zover dat ik een SSH tunnel bouw naar de NAS en van daaruit zou ik theoretisch weer mijn lokale netwerk op moeten kunnen, maar dan moet ik aan m'n NAS gaan sleutelen, terwijl ik eigenlijk, zoals je zelf al aangaf, zou verwachten dat er ergens een sectie remote management is waar ik dat even aan kan zetten. Maar ik begrijp dat dat dus niet 1,2,3 mogelijk is... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
Poort niet meer open te zetten | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 19 Dec 2018 |
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
VOIP op de Huawei | Huawei configuratie en problemen | : 207 | 27 Nov 2018 |
Advertentie