Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Het grote Huawei poort openen topic
I R Baboon
Duidelijk verhaal.

Waarom zet je je NAS niet in de DMZ?
Zolang de beveiliging op je NAS correct ingesteld is, moet veiligheid geen probleem zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

SageCloud
Wordt DLNA/UPNP en andere features/poorten die de NAS ondersteunt wel doorgelaten naar de DMZ dan?

I R Baboon
Je zal de diensten of services van te voren aan moeten zetten in je NAS.
Je kan toch remote inloggen op je NAS. Dus daar zie ik geen probleem.

DLNA is zeker niet mogelijk over het internet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

SageCloud
Nee, ik bedoel van het lokale netwerk naar de DMZ.
Of omgekeerd in sommige gevallen, vanuit de DMZ advertisements naar het lokale netwerk.

I R Baboon
De DMZ kan maar voor één netwerkapparaat ingezet worden.
Dan is alle verkeer van en naar het internet vrij van een firewall.
De DMZ heeft verder geen enkele functie op het interne netwerk.
Bedoel je dat?

SageCloud
De functie van een DMZ is me duidelijk, echter richt ik zelf (zakelijk) een DMZ altijd zelf in, dus met firewalls met trusted en untrusted zones, etc.. Daarbij bepaal ik dan zelf wat ik van en naar het lokale netwerk toe laat, naar het internet, etc..

Echter, nu plaatsen we de NAS in de DMZ van de Huawei modem. Dat betekent dat de NAS vanaf het internet gezien vóór de firewall staat. Het lokale netwerk ligt dan achter de firewall.
Stel dat ik vervolgens vanuit het lokale netwerk (Ipad met wifi of PC oid) gebruik wil maken van de DLNA die door de NAS ondersteund wordt, dan moet ik dus door de firewall heen. Kom ik daar nog vanuit mijn lokale netwerk bij?

I R Baboon

I R Baboon schreef:

De DMZ heeft verder geen enkele functie op het interne netwerk.

De DMZ functie stelt alleen het apparaat vrij van de firewall rules in de router.
Er wordt niets veranderd aan de status van je NAS in je interne netwerk.
Je kan de NAS benaderen op je interne netwerk zoals altijd.

Let op:
Er is een DLNA bug in de Huawei die ervoor zorgt dat je geen of slecht contact maakt via DLNA.
Dat geldt alleen voor verbindingen over LAN-LAN. Via WIFI werkt het wel.

SageCloud
Ah! Kijk! Prima uitleg. Nu weet ik ongeveer wat ik kan verwachten. Dank daarvoor.

Toch blijft het jammer dat remote management niet werkt. Ook die DLNA bug is teleurstellend.
Ik ben ondertussen HCDA gecertificeerd vanwege werk, en op weg naar HCDP, maar die chinezen hebben nog een hoop te leren. Wink

Is er al iets bekend omtrent een nieuwe firmware update voor die huawei modem?

I R Baboon
Ze zijn er aan het werken. Dat is het goede nieuws.
Wanneer het uitkomt, is onbekend. Dat is het slechte nieuws.

ThePersonally
Beste, Baboon zou je kunnen helpen me website Portforwarden?
ik heb teamviewer. Want als ik het doe werkt het maar niet.

M.V.G. ThePersonally

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het grote Huawei poort openen topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 Dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 Nov 2018
Advertentie