Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Huawei HG655d en Synology 110j
|
|
huawei |
Geplaatst op 19 January 2012, 06:29
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 18 Jan 2012 |
Van een KPN Experiabox ben ik overgegaan op een Huawei HG655d. De Experiabox was redelijk eenvoudig in te stellen zodat ik mijn NAS vanaf het internet kon bereiken. De HG655d is een heel andere verhaal. Ondanks zelf eerst vele pogingen gedaan te hebben, de post van Baboon diverse keren gelezen en herhaald te hebben over UPnP, DMZ en forwarding, wil het niet lukken de NAS via mijn no-ip.com naam te bereiken. Ook niet als ik rechtstreeks mijn externe IP-adres ingeef in de webbrowser. Idem bij benadering vanaf een ander adres als mijn huisadres. Het nieuwe statische IP-adres voor benadering van binnenuit werkt ook correct, ik kan de NAS zien, benaderen en instellen zoals ik dat wil. Helaas lijkt er een instelling te zijn die ik over het hoofd zie maar welke is me een raadsel. Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 19 January 2012, 12:38
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Je NAS is bereikbaar via het internet. Ik zie een login verschijnen op je WAN ip adres. Het probleem waarover jij valt, heeft te maken met het ontbreken van de NAT loopback functie in de Huawei. Je kan dus geen 'externe' toegang krijgen via je WAN ip adres. De enigste manier om te testen is via een internet proxy of via een fysiek andere verbinding. En daarom werkt het ook niet via no-ip.com. Die vertaalt je no-ip naam naar je WAN ip adres en dan sta je weer voor dezelfde deur, als het ware. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
huawei |
Geplaatst op 19 January 2012, 14:25
|
Dank IR voor je antwoord want dat is het inderdaad. Ik had het van een fysiek andere verbinding (mijn GSM) al geprobeerd maar die pakte binnenshuis natuurlijk ook Wifi... denkfoutje! Nu met Wifi uit zie ik de nas ook weer; opgelost dus! Soms zijn er van die rondjes waarin je blijft lopen en de uitweg niet vindt. Je noemde een internet proxy om toch vanuit dezelfde huisaansluiting te kijken naar de nas als of je van buiten kijkt. Daar houdt mijn kennis op. Kun je uitleggen (of verwijzen) hoe ik dat op zou kunnen lossen op een z'n eenvoudige en kostenbesparende manier als mogelijk? Bij voorbaat dank. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 19 January 2012, 15:41
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Google maar eens op "free proxy". Dan zie je heel veel servers voorbijkomen. Een proxy is niets meer dan een omweg maken als je naar een site wilt surfen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Proxyserver Er zijn meerdere manieren om een proxy in te zetten. Het eenvoudigste is om naar een proxy site te surfen daar een site of ip adres in te geven. Bijvoorbeeld http://freeproxyserver.net. Als je daar je WAN ip adres ingeeft, zie je in de titelbalk je NAS verschijnen. Alleen de login doet het niet, want de meeste proxy's houden scripts tegen. Maar je kan al zien dat je NAS al gereageerd heeft en de poorten staan dus al open. Dan heb je nog proxy servers die je kan inbinden in je netwerk of browser. Bijvoorbeeld http://www.proxy4free.com/list/webproxy_domain1.html. Dan loopt alle surf of internetverkeer automatisch over een proxy. En dan heb je nog speciale proxy diensten zoals bijvoorbeeld TOR. https://www.torproject.org Die beiden extra service met wisselende proxy's. Dat biedt nog extra anonimiteit. Het enige echte nadeel is de snelheid. Proxy's in West-Europa gaan nog wel, maar overzee zijn ze langzaam. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
huawei |
Geplaatst op 19 January 2012, 17:21
|
Met zo'n antwoord moet dat wel gaan lukken IR, dank! Wat mij betreft mag deze topic hierbij gesloten worden. |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 19 January 2012, 17:43
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
Heeft online nog zijn eigen proxy? Probeer eens proxy.wanadoo.nl:8080 of proxy.online.nl:8080, daarmee omzeil je het nat probleem. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d en Synology 110j', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox | Huawei meer apparaten aansluiten | : 7 | 14 May 2019 |
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) | Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur | : 1 | 19 Dec 2018 |
VOIP op de Huawei | Huawei configuratie en problemen | : 207 | 27 Nov 2018 |
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d | Huawei meer apparaten aansluiten | : 3 | 23 Aug 2018 |
Advertentie