Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
FTP verbinding naar NAS
|
|
piet200 |
Geplaatst op 16 February 2012, 19:38
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 17 Mar 2008 |
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik geen FTP verbinding naar m'n nas kan opzetten via het internet. probleem zit hem in active/passive FTP, op m'n qnap nas staat de default port range voor passive ftp op 55536 - 56539, dit zijn ruim 1000 poorten. Hier heb ik geen probleem mee, maar op de Huawei kan je geen poort ranges in 1x openzetten. het lijkt me onzinnig om 1000 regels te maken voor al deze poorten. Hoe lossen jullie dit op ? Ik heb nu zelf een poort range opgegeven van 2 poorten, maar ik weet niet hoeveel er nodig zijn om ftp te laten werken. graag advies. |
|
|
piet200 |
Geplaatst op 17 February 2012, 06:09
|
De GUI waar je het over hebt is de webserver die op m'n nas draait. de poort waarop het management van m'n nas word gedaan is niet naar buiten toe opengezet. maar ik ben wel benieuwd wat jij dan ziet als je naar m'n ip adres gaat. als het goed is zie je een web pagina met een kop als "Web Server Setup Guide" klopt dat ? over FTP: Ik heb op m'n nas een alternatieve poort gedefinieerd voor FTP, aleen naast deze poort gebruikt ftp vaak nog willekeurige poorten die ook open moeten staan en omdat ik in de Huawei geen hele poortrange in 1x kan forwarden is het ondoenlijk om de gehele range op te geven. Hoe lossen jullie dit op met een Huawei modem ? ik neem aan dat er vast wel gebruikers zijn die FTP open hebben staan. |
|
|
piet200 |
Geplaatst op 17 February 2012, 17:17
|
Ik ben op de hoogte van het feit dat de website bereikbaar is van buitenaf. dat is niet zonder reden. Maar ik wil het graag over FTP hebben, op m'n nas kan je een alternatieve poort opgeven voor ftp verkeer, echter in passive mode worden er ook nog een serie random poorten gebruikt boven de 55000, aangezien dat er nogal wat zijn wil ik die niet regel voor regel allemaal openzetten. Vandaar mijn vraag hoe jullie dit doen. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 18 February 2012, 12:05
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Poort ranges kan je niet gebruiken met de Huawei. Je kan via UPnP poortranges openen (mits dat ondersteunt wordt door je NAS) of alles in één keer opengooien via de DMZ. Andere oplossingen zijn er niet. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
piet200 |
Geplaatst op 18 February 2012, 14:32
|
Kan aan mij liggen, maar poort ranges definiëren op een router lijkt me toch een standaard feature die elke router in zich zou moeten hebben. DMZ wil ik liever niet gebruiken, veiligheids halve lijkt me dat niet verstandig. Merkwaardig genoeg werkt active FTP wel als ik FTP op de default poort laat staan. ik heb dan 20 en 21 geforward en dan werkt het goed. voorlopig laat ik dat maar zo dan. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 18 February 2012, 16:12
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Ik ben het met je eens dat poort ranges een standaard feature behoort te zijn van elke router. Ik heb dat toentertijd ook aangedragen aan Online, maar ze antwoorden mij dat ze geen situaties konden bedenken waar dat nodig was. Ik heb nog steeds hoop dat een firmware update dit toch mogelijk gaat maken. Het is afwachten. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP verbinding naar NAS', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Glasvezel migratie van Fiber naar Online | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 7 | 21 Aug 2019 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Advertentie