Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Huawei HG655d wifi probleem met WPA
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 25 March 2012, 21:44
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 28 Nov 2009 |
Ik heb net een nieuwe Huawei HG655d gekregen omdat mijn trouwe thompson 706 steeds vaker uitviel. Met Wifi. Echter ik krijg de WPA van de wifi maar niet aan de praat. Ik kan wel via WEP verbinding krijgen. Ik heb dit probleem met, HP2740P (laptop), samsung galagxy tab 10.1, samsung sII, Ipad, HTC desire. Genoeg verschillende merken en OS. Wat er gebeurd is het volgende. De apparaten maken connectie, authentiecate, haalt ip op en dan krijg ik of een melding dat het password niet goed is of unable to connect. en sommige apparaten blijven lekker stug door proberen. Met WPS worden de gegevens uitgewisseld (password wordt b.v. over gestuurd) en vervolgens unable to connect of wrong password. Uiteraard heb ik diverse dingen geprobeerd en de configuraties gewist uit de bovenstaande machines. hier volgt een lijstje (oja ik heb ook UPnP aangezet maar dat heeft er niks mee te maken (dacht ik)). modus b, g,n, b/g, en b/g/n land gewoon nederland gelaten (waarom staat dat hier????????) kanaal automatisch en 4 (geen buren hierop) bandbreedre 20 ipv 40 mHz, WPS aan/uit SSID veranderd naar "Verhagen 1" wat alle apparaten ook zien. Beveliging WPA-psk, WPA2-psk, combinatie wachtwoord opnieuw ingevoerd xxxxxxx MOD edit: netwerksleutel hoeven we niet te weten! WPA versleuteling zowel AES als TKIP en de combinatie Voor alle duidelijkheid. Alle bovenstaande apparaten connecten wel met andere WPA beveiligde sites. Ik heb zitten google'n en ik zag dat ook in het buitenland men veel problemen had met deze router. Helaas ook geen "gouden" tip op die sites. Wie kan me helpen? Of is dit gewoon een hopeloos apparaat en kan ik beter mijn linksys Wifi router uit de kast halen? Of heb ik pech en moet ik "Online" een andere vragen. Louis Gewijzigd door I R Baboon op 25 March 2012, 22:56 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 25 March 2012, 22:58
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Je mag geen spatie in de SSID naam hebben staan. Vreemde tekens zou ik ook niet uitkiezen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 26 March 2012, 07:23
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 28 Nov 2009 |
Dat ga ik vanavond eens veranderen, maar waarom lukt het wel met WEP met de SSID "Verhagen 1" en de gegevens worden ook goed uitgewisseld (via wps) met deze naam. Oh vergeten te melden uiteraard staat MAC filtering uit. Dat zet ik wel weer aan als de basis werkt, en ja ik weet dat het niet absoluut veilig is, maar alle beetjes helpen. Louis Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 30 2012 23:15:44: Vanavond eindelijk tijd gehad. Deel van het probleem lag inderdaad aan de spatie in de SSID. Raar, met mijn andere heb ik wireless router heb ik dat probleem niet (al is dat alleen WEP security) Maar mijn HP 2740 krijg ik niet aan de gang. Via WSP wordt wel het password overgestuurd, echter de laptop maakt geen connectie. Ook met als ik het password met de hand invoer maakt het geen connectie. En ja de laptop kan wpa2 etc.. security aan. Zoiets las ik ook op diverse andere fora, soms lukt het soms niet Zucht..... Mocht iemand nog ideeën hebben. Louis Verhagen Gewijzigd door louisverhagen op 30 March 2012, 22:15 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 30 March 2012, 23:50
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Dit topic is interessant voor je: Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01 April 2012, 21:06
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote Dat heeft te maken met internationale regelgeving; in sommige landen mag je niet de zelfde kanalen gebruiken. Door dit in te stellen, zorg je er voor dat je router enkel de kanalen gebruikt die in jouw land zijn toegestaan. In Nederland zijn bijna alle kanalen toegestaan, namelijk van 1 tot en met 13. Maar, als al je wireless apparaten het aankunnen zou ik liever voor Japan kiezen, dan kun je namelijk een extra kanaal 14 kiezen: vette kans dat geen van je buren daar op zit . |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d wifi probleem met WPA', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 Nov 2020 |
Zyxel modem. Slechte wifi? | WiFi | : 1 | 06 Oct 2020 |
Wifi uitbreiding | Algemeen | : 1 | 23 Jun 2020 |
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Advertentie