Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internetverbinding erg traag!
Mvdberg
Hallo, ik heb bijna 3 jaar een Online internetaansluiting. Nooit problemen gehad met de snelheid. Sinds 2 maanden heb ik dat wel.
Ik dacht eerst dat hhet aan de PC lag,maar dat blijkt niet zo te zijn. Ook de wireless verbinding naar mijn I-phone is super traag. Ik kan geen filmpjes meer kijken zonder dat deze een paar keer (langdurig)blijven hangen.
Ik heb nog steeds dezelfde router als 3 jaar terug. Kan dit misschien het probleem zijn?
Graag uw reactie.

rrozema
Hallo Mvdberg, je bericht is wat summier, dus we zullen enkel wat algemen suggesties kunnen geven. Probeer ons wat meer informatie te verstrekken over wat het probleem precies is, wat je al geprobeerd hebt en wat het resultaat daarvan was als je specifiekere antwoorden wil krijgen.

Een router van 3 jaar oud moet het nog gewoon doen op de zelfde snelheid als toen hij nieuw wat. Dat gezegd hebbende, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, dus helemaal onmogelijk is het niet dat jouw router na 3 jaar defect is geraakt. Maar het is wel onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak van je recente snelheidsverlies is. Plotseling optredend snelheidsverlies wordt meestal toch veroorzaakt door verandering(en). Je schrijft dat er geen veranderingen aan de router zijn geweest, maar mogelijk zijn er wel wijzigingen geweest buiten jouw gezichtsveld: bijvoorbeeld in het kabeltje tussen je router en je aansluiting, bij je buren, onder de grond in de kabels, in de telefooncentrale, bij Online of bij de site(s) die je bezoekt. Er zijn vele mogelijkheden waarom de verbinding kan verslechteren. Doe eens wat metingen met speedtest.net, pingtest.net en de ftp download van de helpdesk van Online (sorry, ben het adres even vergeten, maar dat staat wel op de help pagina's van Online). Probeer daarna wat gedetailleerdere informatie krijgen over de oorzaak van het probleem door bijvoorbeeld met ping, route en nslookup wat testjes uit te voeren. Dan kun je uitzoeken waar jouw gevoel van traagheid door wordt veroorzaakt, en mogelijk zelfs tot een oplossing geraken.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding erg traag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 Feb 2020
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 Dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 May 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 Sep 2016
traag internet Snelheid : 22 09 Jul 2015
Advertentie