obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Problemen internet met online.nl
jhrolink
Hallo, Ik ben nieuw op deze site.
Ik zit met het volgende probleem. Nadat ik mijn internet en Email veranderd heb in online.nl, kan ik niet meer op het internet komen.
Ik gebruik ADSL en een Sitecom modem/router WLM 2500.
Geprobeerd om via de helpdesk van Online.nl en Sitecom internet te installeren. Tot nu toe geen succes.
Van Online kreeg ik de instellingen om het modem te installeren. Samen met de helpdesk van Sitecom geprobeerd de boel aan het lopen te krijgen. Niet gelukt.
Na 3 dagen word ik er moedeloos van.
Heeft iemand ervaring met de modem/router van Sitecom en kan die iemand mij helpen?
Ik zal hem eeuwig dankbaar zijn.
Ik plaats dit bericht op de computer van een vriend, wiens E-maildares ik ook gebruik.
jhrolink
 
I R Baboon
Heb je via de Wizard geprobeerd hem te configureren of probeer je met de hand alles in te stellen?
Vaak moet je de oude naam van Online kiezen uit de lijst van providers: Wanadoo of Orange.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jhrolink
Via de wizard heb ik het geprobeerd en ook handmatig.
Maar er zijn zo veel mogelijkheden. Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd, zonder resultaat.
 
I R Baboon
Ik heb eens gekeken in de handleiding, maar daar heb je echt weinig aan.
Reset eens de router. Dan begin je met een schone lei. Helpt soms.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jhrolink
Dat hebben we al diverse malen gedaan. Geen resultaat.
Vanmorgen nog contact gehad met Online. Er zou een expert terugbellen. Het is inmiddels 5 uur 's middags. Hij moet nog bellen.
Ook nog contact gehad met Sitecom. Die verwijzen door naar Online.
Zo blijf je wel bezig.
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Waarschijnlijk zeg ik mijn abonnement bij Online op en ga naar een andere provider.
Waarschijnlijk wordt het dan KPN, omdat ze op het moment glasvezel leggen in Ulestraten.
Nogmaals bedankt.
 
I R Baboon
Heb je in de Sitecom een pagina om verbinding in te stellen met de hand?
Daar moet je bv. vpi/vci, DNS en modulatie kunnen instellen.
Zo een pagina vond ik niet in de handleiding terug, maar die moet wel bestaan.

Wat heb je daar ingevuld?
Misschien handig om een screenshot daarvan te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jhrolink
Als je de wizard van het modem opstart krijg je op pagina 2 de mogelijkheid om de gegevens in te vullen. Je moet daar het land in vullen en als tweede de provider. Als die er niet bijstaat, wat het geval is met online, wanadoo en orange, kun je de gegevens handmatig invullen.
Heb ik diverse malen gedaan.
De gegevens die ik van online gekregen heb zijn:
PPPoA - VC-mux - VPI/VCI 8/48. Verder moet er nog de gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld worden.
Het werkt alleen niet.
 
I R Baboon
En werken deze ook niet?

Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jhrolink
Bedankt voor je antwoorden.
Ik heb online echter afgesloten en heb me aangemeld bij KPN. Binnenkort komt hier in ons dorp Glasvezel en daar heb ik me voor ingeschreven.
Van KPN heb ik voorlopig een Dongel gekregen. Het werkt wel niet super maar ik kan tenminste Emailen.
Half juli krijg ik een experiabox van KPN en dat zal wel functioneren, tot de glasvezel.
In ieder geval hartelijk bedankt voor je antwoorden.
vr.gr. JHRolink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen internet met online.nl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie