obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wanscam Remote control
Fazerin
Hallo,
Ik heb een Wanscam camera gekocht en werkt prima in LAN. Nu wil ik op internet zetten lukt mij niet met port forwarding.
Ik heb dus router/modem Online Speedtouch THOMSON ST706 192.168.1.254 en Cisco-Linksys wireless router WAP54G 192.168.1.64

Men zegt dat op de Speedtouch moet je port forwarding instellen voor bijv. poort 80 (als je je camera laat luisteren naar poort 80) naar de Cisco-Linksys router. Op je Cisco-Linksys router stel je dan port forwarding in voor poort 80 naar het IP adres van je camera.

Volgens Cisco is WAP54G is slechts een access point …. de port forwarding moet worden gedaan op de router / modem die het internetverkeer verwerkt …. …..

Wie kan mij een oplossing bieden?

Moet ik een andere Wireless modem nemen Huawei HG655d ?

Vast bedankt voor de moeite.
 
rrozema
Je moet in de speedtouch een forward aanmaken naar het ip adres van de camera in plaats van naar het adres van je access point. Het access point geeft de informatie vanzelf door (als je een wireless camera hebt), daar hoef je niets voor in te stellen.
 
Fazerin
Bedankt voor de reaktie.
Merkwaardig, na het plaatsen van dit bericht hier op Onlinge gebruikersgroep, heb ik een extra component DCHP, waarschijnlijk heeft Online de instelling aangepast.
Nu het ik port forwaarding met mijn stappen

1. Ik heb op mijn SPEEDTOUCH een toepassing IPCAM op TCP 80 gedefinieerd
2. IPCAM naar DCHP toegewezen.
3. Universal Plug and Play (UPnP) ingeschakeld
4. In de camera de gateway naar mijn modem met dezelfde poort verwezen
5. Window poort 80 open gezet voor binnenkomende verbindingen, ook voor uitgaande
6. Test your port 80 met http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, met resultaat Port 80 is open

Nu 7 Test camera external, dus http://cameraIP:80.......geen verbinding (misschien moet de poorten worden geopend)
Wie kan mij verder helpen. Ieder geval ben ik een stap verder.
 
rrozema
Online past niet jouw modem instellingen aan n.a.v. een bericht hier: dat is onmogelijk omdat ze niet weten welke van hun duizenden klanten jij bent. Er moet dan ook een andere verklaring zijn voor een verandering in je modem. Eerlijk gezegd denk ik eerder dat de instelling je eerder niet is opgevallen, maar dat hij er de hele tijd al zat.

Maar goed, die forward die je gemaakt hebt. Zullen we eens testen of die echt goed is? Je hebt getest of je een resultaat 'poort 80 open' kreeg toen je die port forward gemaakt hebt en dat werkte. Probeer het nog eens, maar dan met als enige verschil dat je je webcam eerst uit zet. Als je forward echt naar de webcam wijst, dan moet het resultaat nu 'closed' zijn. Is het niet 'closed', dan wijst je forward ergens anders naar en is je forward niet in orde.
 
Fazerin
Nee hoor, ik maak voor elke stap een screenshot. Als u weet welke instelling in de modem moet zijn zodat DCHP te voorschijn komt zal leerzaam zijn.

U schreef: "Probeer het nog eens, maar dan met als enige verschil dat je je webcam eerst uit zet. Als je forward echt naar de webcam wijst, dan moet het resultaat nu 'closed' zijn."
Ik heb getest en werkt zoals bovenstaand is beschreven.

Nu nog external test.
Gewijzigd door Fazerin op 15 juni 2012, 23:36
 
rrozema
ok, dan ben je -vermoed ik- nu al klaar. Probeer namelijk maar eens vanaf een vriend/familie op je webcam te komen. Waarschijnlijk dat het daar vandaan nu wel gewoon werkt. Het werkt alleen vanaf jouw eigen netwerk niet goed.

De routers die Online levert hebben namelijk vijrwel allemaal 1 probleem: ze ondersteunen geen NAT-loopback. Het gevolg is dat je vanaf jouw netwerk geen verbindingen kunt maken via de router terug naar jouw netwerk. 2 machines die elk op je netwerk zitten kunnen elkaar rechtstreeks zonder problemen bereiken, maar zodra ze via het externe ip adres van je router elkaar proberen te bereiken lukt dat niet. Alle andere machines vanaf het hele internet hebben geen enkel probleem om de geforwarde poorten te gebruiken, alleen machines vanaf je eigen netwerk kunnen dat niet.

Hier is helaas nog steeds geen oplossing voor. Online belooft al tijden een firmware update die het probleem moet oplossen, maar ik denk niet dat die er ooit gaat komen. Er zijn, afhankelijk van de toepassing, soms wel wat work-arounds mogelijk, maar geen van allen leveren ze echt een bevredigend resultaat. De enige echte oplossing -als je het echt heel vervelend vindt (zoals ik)- dan kun je eigenlijk alleen een andere router plaatsen.
 
Fazerin
Toen ik alleen een camera heb geinstalleerd, was poort 80 naar DCHP verwezen ipv camera en het poort was geforwaarded. Ik heb thuis 2 laptops en met verschillende userid kan ik mijn camera bekijken. Extern bekijken lukte niet.

Nu heb ik heb de 2e cameras geinstalleerd en verschillende IPadres en poort nummer gegeven. Met port forwarding naar de betreffende camera verwezen.......helaas werkt het niet meer en terug naar af.

Welke router advieseer je, moet het abonnement gewijzigd worden?
 
rrozema

Quote

Fazerin schreef:

Toen ik alleen een camera heb geinstalleerd, was poort 80 naar DCHP verwezen ipv camera en het poort was geforwaarded. Ik heb thuis 2 laptops en met verschillende userid kan ik mijn camera bekijken. Extern bekijken lukte niet.
Wat ik hier van begrijp: je had 1 camera op je netwerk plus 2 laptops. Je kon vanaf beide laptops de camera gebruiken via het lokale ip adres van de camera + poort 80. Als je op je laptop het externe ip adres van je router intypte (inclusief :80?) kreeg je echter niet de gewenste reactie van je webcam. Heb je het ook al vanaf een andere locatie geprobeerd (om het probleem van de niet werkend NAT-loopback als echte oorzaak te aan te kunnen wijzen?)

Quote

Nu heb ik heb de 2e cameras geinstalleerd en verschillende IPadres en poort nummer gegeven. Met port forwarding naar de betreffende camera verwezen.......helaas werkt het niet meer en terug naar af.
Wat werkt er precies niet meer? M.a.w. beschrijf eens wat je deed, wat je verwacht had dat er ging gebeuren en wat er in plaats daarvan gebeurde?

Quote

Welke router advieseer je, moet het abonnement gewijzigd worden?

Je hoeft geen ander abonnement te nemen. Alleen een andere router is voldoende. Welke dat precies moet zijn maakt niet zo heel veel uit. Kijk eens op welke aanbiedingen je kan vinden voor een adsl 2+ router. En wellicht kunnen anderen hier je suggesties geven wat bij hen goed werkt. Ik heb zelf al heel lang geen adsl meer, dus ik ben er een beetje uit wat goed is en wat niet.

Bedenk wel heel goed dat je telefonie abonnement, als je dat hebt, is gekoppeld aan de router van Online. Met een andere router zal je telefoon in dat geval niet meer werken (en ook niet meer gaan werken). M.a.w. als je telefonie hebt van Online kun je niet een andere router plaatsen tenzij je je telefoon op een andere manier regelt.
 
Fazerin
Zit je op Fiber ipv ADSL, heeft dat meer voordelen. Kan je moeiteloos overstappen.
Goed dat je over de telefonie heb. Ik heb wel nodig voor vaste telefoon. Vele instanties vragen ernaar.
Doet die Huawei HG655d modem de port forwarding wel goed vergeleken de Speedtouch?

Ik heb thuis nog een analoog TV.....hihihi.
Als 3 in een abonnement neemt kan ik mijn analoog TV behouden?. Ik heb thuis een hele circuit aangelegd.
Zo ja kan ik Ziggo opzeggen.

Gisteren zag ik een aanbieding 3in1 en E250,- korting voor iApple....maar kan ik nu niet meer vinden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 18 2012 15:00:46:
Ik heb vandaag T-mobile 0800-8048 gebeld. De man van tehnische dienst weet echt niets. Het zou theoretisch moeten kunnen, maar we geven geen ondersteuning. Dat geldt ook voor Huawei HG655d . ECHT WAARDELOOS.
Gewijzigd door Fazerin op 18 juni 2012, 15:00
 
rrozema
Ik ben niet meer op de hoogte van de abonnementen van Online, misschien kan een van de anderen antwoorden hoe het gaat met overstappen op 3-in-1 en of het modem dan beter is? Er zijn trouwens wel alternatieven als je het over telefonie hebt, die hoef je niet van je internet provider af te nemen. Lees eens wat over "voip", dat kan je best veel geld schelen. Ik heb zelf een ziggo 3-in-1. Razendsnel internet (50MBps down 5MBps up, vrijwel altijd probleemloos), goede tv, digitale tv zit in het standaard pakket en de telefoon is niet heel duur en zelfs gratis naar andere ziggo klanten. Mijn enige probleem met Ziggo is nog steeds dat ze alle smtp verkeer blokkeren die niet via hun server gaat. Ik gebruik daarom gmail over een secure connectie (geen poort 25 gebruiken en je wordt niet geblokkeerd. hoezo zinloze blokkade?).

Ik heb ook nog steeds 5 analoge tv's in huis. Niks mis mee. Ik reken mijzelf ook nog niet tot 'de digital kijkers' met maar 1 losse settop box, die hooguit voor het kijken van een film een keer aangezet wordt. Het is gewoon te lastig in het gebruik dat ding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanscam Remote control', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen : 2 25 nov 2018
Wanscam draadloos aansluiten op Fritzbox 7369 Algemeen : 2 23 apr 2013
Huawei HG655D en Apple Remote Desktop Algemeen : 3 05 okt 2011
Parental control Huawei configuratie en problemen : 1 25 jun 2011
Advertentie