obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D en Apple Remote Desktop
dhamhuis
Voorheen een Livebox-modem van Online in gebruik. Daarin stonden een paar poorten geforward naar een vast intern IP-adres. Zodoende kon van/naar de iMac achter dit modem met Apple Remote Desktop via internet contact worden onderhouden met geselecteerde compu's.

Na installatie Huawei HG655D modem krijg ik het in de instellingen van het modem niet voor elkaar Apple Remote Desktop te laten functioneren. Wie kan mij helpen aan de 'truc' om portforwarding en firewall zo in te stellen dat dit goed gaat?

bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, Dick Hamhuis
 
dhamhuis
Dank voor je reactie. Ik heb de range van dynamische IP-adrestoekenning beperkt tot 192.168.1.200 en heb aan de iMac die ik met ARD wil kunnen bereiken als vast adres 192.168.1.201 toegekend.
Bovendien heb ik de betreffende poorten (3283 TCP/UDP; 5900 TCP; 5988 TCP) met portforwarding 'open' gezet. Ik heb de firewall op de Huawei actief gehouden.
 
dhamhuis
Ik heb de range juist verkleind tot .xxx.200 en een IP gegeven buiten de range. Ik begrijp van jou dat het verstandig is om een flink hoger getal te kiezen. Dank voor de link. Ik heb twee weken geleden de online-helpsite geraadpleegd, toen heb ik de uiteenzetting niet gevonden waar je mij nu de info van geeft. De info bevestigt dat ik de forwarding heb gedaan conform de instructies die nu op de site staan . . . .
Ik kan maandag/dinsdag weer bij de machine waar e.e.a. op moet worden ingesteld.
Nogmaals dank voor de aanwijzingen.

groet, Dick

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 05 2011 14:53:53:
Oppie bedankt!
De suggestie om het vaste IP-adres ver buiten de range van dynamische IP-adressen te kiezen heeft gewerkt!
Inmiddels kan ik via internet met Apple Remote Desktop de iMac achter de Huawei bereiken. Vast IP-adres op 192.168.1.10 (terwijl dynamische reeks van x.65 tot x.200 loopt en drie poorten geforward (3283, 5900 en 5988 op TCP en UDP). Meer was er eigenlijk niet nodig. Mooi om via zo'n forum hulp en bijstand te krijgen!
Gewijzigd door dhamhuis op 05 oktober 2011, 14:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D en Apple Remote Desktop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie