obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Public IP aan router toewijzen
guydols
Hallo,

Ik heb internet en telefonie van online en dat komt binnen op mijn Thomson ST706(modem). Vanuit daar is de telefoon verbonden en mijn internet via een Linksys WRT160Nv3(router) met DD-WRT erop. Het public IP is toegewezen op het modem ik zou graag dat ip op mijn router ontvangen zodat ik alles vanuit daar kan beheren.

Het modem is gewoon traag en ik kan er te weinig mee, DD-WRT geeft mijn net wat meer opties en mogelijkheden. Ik dacht dit te bereiken door op mijn router PPPoE in te stellen maar zonder succes. Ik heb geen idee of dit eigenlijk wel mogelijk is.

Mijn vraag aan jullie is of dit mogelijk is, zo ja? hoe?

Met vriendelijke groet
Guy Dols
 
I R Baboon
Nee, wat jij wilt gaat niet.

Je hebt sowieso admin rechten nodig voor de Thomson. En die zijn geheim.
Daarbij kan dit alleen als de Thomson in PPPoA modus zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
guydols
Oke, jammer om te horen, ik heb namelijk het volgende probleem.

Ik moet een aantal porten forwarden maar dat heb ik nu dubbel op het modem en de router, beide zeggen ze in de logs dat ze connecties accepteren maar de porten blijven dicht voor verschillende tools en programmas. Ik heb hier veel over opgezocht en dit komt omdat ik dubbele NAT in mijn net werk heb.
Klopt dit? en is er een manier om toch de porten alleen via mijn router te regelen?

(daar voor zijn dus de telnet en ftp service van het modem waar ik niet in kom Pfft)
 
I R Baboon
Inderdaad dubbel NAT. Je hebt het goed begrepen.

Is er nog anders aangesloten op een van de beide LAN poorten op de Thomson?
En telefoneer je ook met Online (VOIP)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
guydols
Oke.

Nee alleen die router en aan die router alleen maar eind apparaten.

En volgens mij gebruiken wij SIP? kan dat? Bij telefonie staat ons nummer geregistreerd achter W#######@sipteledienst.nl kan niks vinden over VOIP.

Weet niet veel over telefonie.
 
I R Baboon
Dat er niets verder is aangesloten op de Thomson is prima.
Dan hoeven we daar niet apart rekening mee te houden.

Je belt inderdaad via VOIP. Zo werkt telefonie van Online ook. SIP is altijd VOIP.
Dat is een beetje jammer, want je bent verplicht om de Thomson te houden.
Geen Thomson, geen telefonie van Online.

Je kan twee kanten op.
Of je maakt van de Linksys een switch/access point of je gaat dubbel natten.
Beide oplossingen hebben hun voor en tegens.
Belangrijk is welke functionaliteit je gebruikt van DD-WRT (Linksys).
Moet die als router fungeren of niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
guydols
Het liefste heb ik dat de Linksys als router fungeerde, maar wat is een andere mogelijkheid?

Als ik de DHCP van het modem kon veranderen van 192.168.1.1/24 naar 192.168.0.1/24 dan zou ik de linksys als een ap punt kunnen instellen.
 
I R Baboon
Als de Linksys ook router moet zijn, moet je alle poorten openstellen voor de Linksys in de Thomson.
Je moet dan poort 0 tot en met 65535 openen.
Aangezien de Thomson geen DMZ kent, moet je de hele range openen in "Spel en toepassing delen".
Daarna hoef je alleen die poorten te openen in de Linksys die nodig zijn voor je apparatuur.

De DHCP server aanpassen in de Thomson is niet nodig.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
guydols
Alles open zetten klonk heel goed, maar is niet gelukt. Op het moment dat ik alle porten open zet voor de Linksys dropt de Linksys alle connecties, waar zou dit aan kunnen liggen?

Het ligt niet aan de firewall van de Linksys. Heb net veel geprobeerd maar werkte allemaal niet.
 
I R Baboon
Heb je de netwerkkabel afkomstig van de Thomson in de WAN/internetpoort gestoken van de Linksys of een van de LAN poorten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Public IP aan router toewijzen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie